kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

Az outsourcing még mindig nyerő játék, de a szabályok megváltoztak

A kiszervezés (outsourcing) továbbra is népszerű eleme a vállalati stratégiának, de egyben kritikus része is, hiszen az ügyfelek és a szolgáltatók elvárásai között a legtöbb esetben óriási eltérés mutatkozik - derül ki a PricewaterhouseCoopers legújabb globális outsourcing felméréséből. A mostani, összetett outsourcing piacon a siker új tényezők, elsősorban az ügyfél és szolgáltató közötti átlátható és nyílt kapcsolat függvénye.

images

images

A PricewaterhouseCoopers 19 országot felölelő kutatása ("Új korszak a kiszervezésben: A partneri együttműködés felemelkedése") az outsourcing-ot igénybe vevő és az azt szolgáltató vállalatok meglátásait tükrözi, rávilágítva új területekre és trendekre.

"Az outsourcing még mindig nyerő játék, de a szabályok megváltoztak" - mondta Pat McArdle, a PwC Globális Outsourcing Cégtársa. "Az outsourcing villámgyors elterjedése tükrözi a piaci átalakulásokat, hiszen a hagyományos modelleket felváltották a multisourcing, a vegyesvállalatok és a best of breed (az iparág legkiválóbb gyakorlatát követő) megoldások. A kapcsolatok ilyetén kiterjedt hálózatának kezelése nagyobb átláthatóságot, jobb kommunikációt, nagyobb bizalmat és teljes kölcsönösséget kíván. Dióhéjban, ebben az új környezetben a siker nagyban függ attól, hogy az ügyfél-szolgáltató kapcsolat egy egymással szembenálló kapcsolatból hogyan képes átalakulni partneri együttműködéssé".

Az ügyfelek és a szolgáltatók igényei és elvárásai közötti esetleges eltérések ellenére az ügyfelek jelentős többsége (87 %) szerint a kiszervezés valóban teljesíti az eredeti üzleti tervben vázolt elvárásokat; mi több, az outsourcing-ot olyannyira üzleti gyakorlatuk elengedhetetlen részének tekintik, hogy 91 százalékuk - még ha nem is volt teljesen elégedett - ismét igénybe fogja venni.

Érdekesség továbbá, hogy a felmérés szerint az ügyfelek negyede úgy véli a "több szállító/szolgáltató" igénybevétele hatékonyabb, mintha "kevesebb szállítóval/szolgáltatóval" dolgoztatnak - ezzel szemben a szolgáltatóknak csak 10 %-a vélekedett így. Míg a szolgáltatók 52 % az offshore outsourcing-ot javasolja, addig az ügyfeleknek csupán 20 %-a gondolja úgy, hogy a gyakorlatban ez valóban jobban működik.

Magyarországi helyzetkép

A magyarországi helyzetről Nagy Péter, vezető menedzser, a PricewaterhouseCoopers magyarországi irodájának outsourcing szakértője a következőképpen nyilatkozott: "Magyarország az ötödik az IT szolgáltatás kiszervezése kapcsán rangsorolt célországok között a CIO Insight legutóbbi felmérése alapján. Ugyanakkor, míg hazánk a szolgáltatás outsourcing kapcsán egyre vonzóbbá válik, addig a gyártás területén az elmúlt években a magas bérek miatt veszített vonzerejéből, és bizonyos esetekben gyárbezárásokra is sor került.

A szolgáltatás outsourcing területén az ország fő vonzerejét a jól képzett munkaerő, a jó infrastrukturális viszonyok, az alacsony országkockázat és nem utolsósorban az európai kulturális környezetbe való beágyazottság adja. Az ügyfelek és a szolgáltatók kapcsolata tekintetében Magyarország úgy tűnik, hogy illeszkedik a nemzetközi irányvonalhoz. A hazai kiszervezések kapcsán is elmondható az, hogy az ügyfelek és a szolgáltatók hosszú távú, kölcsönösen előnyös partnerségi viszony kialakítására törekszenek és nem céljuk a rövid távú haszonmaximalizálás."

  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Rekordév után osztalékot fizethet a Pensum Group, 2024-ben további növekedés jöhet

A kihívásokkal teli üzleti környezet ellenére közel harmadával, 5 milliárd forint közelébe tudta növelni árbevételét a Pensum Group 2023-ban. A... Teljes cikk

Az új valuta a home office, Magyarország vonzó BSC-célpont

Magyarország a régióban Lengyelország és Románia mellett továbbra is a legvonzóbb célpontja az üzleti szolgáltató központoknak (BSC). 2023 nehéz... Teljes cikk

Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk