Megjelent: 5 éve
A szerzőről ▼

„Az elején tartottam a feszültségektől” - így dolgozik egy házaspár a Praktikernél

Fügediné Szidor Bernadett lassan 18 éve, míg férje Fügedi Zsolt 12 éve dolgozik a Praktiker barkácsláncnál. Bernadett a szerszám-, míg Zsolt a festékosztályon, ráadásul egy ideje ugyanabban az áruházban. Napközben nemigen találkoznak, esetleg csak ebédre. A munkát pedig beszélgetéseikben haza is viszik, de nem bánják, csak a gyerekek unják már a témát néha. Szakmák egy napja.

Fügediné Szidor Bernadettnek a Mester utcai áruház a harmadik, ahol dolgozik a Praktikeren belül. Zalaegerszegen kezdett 2003-ban, ahol hat évet töltött, majd pedig tizenegyet a Bécsi úton. A budapesti áruházak egy részének vezetői is Zalaegerszegen tanultak be annak idején, így későbbi főnökei sem voltak ismeretlenek számára. Férje akkor helyezkedett el szintén a barkácsáruháznál, 2009-ben, amikor visszaköltöztek Budapestre. Bernadett eredetileg nem volt híve annak, hogy házaspárként egy helyen dolgozzanak, tartott az esetleges feszültségektől, de mint mondta ezt mióta együtt dolgoznak átértékelte, mert nem hátrányát, inkább az előnyeit érzi ennek a megoldásnak.

Eredetileg a férj is a szerszámosztályra jelentkezett


Gyakran vannak azonos napokra beosztva, így együtt tudnak menni, az autóval mindösszesen nyolc percre lévő munkahelyükre. Napközben nem igazán találkoznak, mert a festék- és a szerszámosztály nincs egymáshoz közel. Esetleg együtt ebédelnek, ha sikerül összehozni, de ismerik egymás kollégáit és levezetésként otthon gyakran megbeszélik a nap történéseit, szakmai tapasztalatot is cserélnek, így segítik egymás munkáját is.
Zsolt elmondta, hogy jelentős előnyt jelentett, hogy már az első napján tudta, hogy mire számíthat, elsősorban a feleségén keresztül. Ismerte a kollégákat, a folyamatokat. Mint említette, az állásinterjún eredetileg ő is a szerszámosztályra jelentkezett, de végül a festékosztályon kötött ki, mert éppen oda kellett ember. Ma már nem cserélné el mással ezt a területet.

Minden reggel 7 óra 50-kor áruházvezetői megbeszéléssel indul a nap, amikor megbeszélik az aznapi célokat. Jelenleg sok megrendelésük érkezik a webshopon keresztül, így besegítenek a megrendelések összeállításába, kipakolják a beérkező árut, beviszik a számítógépbe az ár- és vonalkód változásokat, előkészítik az akciókat, feltöltik a bemutató tereket. A legfontosabb feladat pedig a vásárlók kiszolgálása.
A kép csalóka, mert a Fügedi-házaspár nem egy osztályon dolgozik, ám mindketten a Praktiker-család tagjai isTöbb mint 10 éve egy munkahelyen

Meglepődnek a férfi vásárlók mennyire ért a termékekhez


Bernadett azért is érzi jól magát a szerszámosztályon, mert pozitív visszajelzéseket kap. Jó élmény számára, amikor férfi vásárlók fordulnak hozzá kérdéssel a termékek kapcsán, aztán pedig meglepődve tapasztalják, hogy mennyire ért hozzá. Hálásak a tanácsokért a használattal kapcsolatban, elismerik a tudását, ez pedig Bernadettnek jól esik, így nem gondolkozik területek közötti váltásban sem.

Zsolt is elmondta, hogy ő is szereti a biztonságot, a nyugalmat, hogy kiismeri magát a saját területén. Ráadásul nemrég indult mentorprogram az áruházban, amelyhez egy tréninget is elvégzett az új munkavállalók beillesztésének segítéséről. Hangsúlyozta, különösen érdekes volt, hogy a praktikus információk, hogy merre vannak az öltözők, a WC-k, mire számíthat az új kolléga az első napokban még fontosabb információk kezdetben, mint a szakmai ismeretek, ami azok úgyis elsajátítanak a munka folyamán, akik maradni akarnak. A bizalmat minden új belépőnek megadják, amivel aztán tudni kell élni. Elmesélte, hogy mindig mondja az újoncoknak, hogy tartsanak vele, és hallgassák meg, hogy beszél a vásárlókkal, mit mond a termékekről, amiből aztán tanulhatnak.

Sok türelem kell hozzá, nem mindenkinek való


Tavalyelőtt vezettek be a Praktikernél egy onboarding programot, illetve vevőorientációs tréningeket is tartanak nem csak az új, hanem a régi dolgozóknak is, rendszeresen.

Mint hangsúlyozták, nem mindenkinek való ez a munka, nem is mindenki bírja, hiszen nagyon sok türelem kell hozzá, elsősorban a vásárlókkal való kommunikáció során. Humánusnak kell lenni, és a kérdéseket, akár tízszer is szépen megválaszolni. Bernadett kiemelte, szerinte az a kulcs, hogy a vásárlókkal úgy beszéljenek, ahogy ők is szeretnék, ha velük beszéljenek egy másik üzletben, áruházban. Persze rossz napja mindenkinek lehet, de mégis az eladóknak kell toleránsnak lenniük elsősorban. A kiszolgálás minőségének biztosítása érdekében a cégnél rendszeresen vannak próbavásárlások is, amellyel a kollégák munkájukat tesztelik.

5 év munka után extra szabadnap a születésnapon


Mindketten kiemelték, hogy a jó hangulat, jó közösség fontos számukra, családi barátságok is születtek kollégák között. Élményként említették a céges karácsonyi bulikat, a közös kirándulást, bográcsozást, amikor van lehetőség kizökkenni és mégis együtt lenni a munkahelyen kívül. Bernadett hangsúlyozta a változatosságot, hogy minden nap más és más, lehetőség van mindig tanulni, ráadásul nemrég bevezették, hogy az 5 éves jubileumukat betöltött dolgozók a születésnapjukon egy plusz szabadnapot kapnak, a rendes szabadságukon felül, amit mindenki nagyon jó kezdeményezésnek tart.

A nyitóképen Fügediné Szidor Bernadett és Fügedi Zsolt a Praktiker barkácslánc Budapest Mester utcai áruházának dolgozói
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek