A cégeknek ma már meg kell harcolni a leendő kollégákért
A covid idején a dolgozók fizikai és mentális egészsége, a home office alatt is hatékony kapcsolattartás és a motiválás volt a HR fókuszában, azonban a járványhelyzet elmúltával egy régi/új terület, a leendő munkavállalók elérése is egyre hangsúlyosabbá válik.
„A HR feladata kibővült, és a meglévő kollégákkal folytatott párbeszéd mellett újra kiegészült a szervezeten kívüli, leendő munkatársak megtalálásával és megnyerésével. Az új munkatársak felvétele ugyanis már nem az álláshirdetéssel kezdődik, hanem azt megelőzően, a cég mint munkáltató bemutatásával” – véli Medvey Leila, a K&H HR igazgatója.
A leendő munkavállalók eléréséhez és megnyeréséhez ugyanolyan átgondolt és jól felépített munkáltatói stratégia szükséges, mint ahogyan a vásárlók esetében történik. „Az, hogy egy vállalat ismert legyen és vonzó megítélést alakítson ki magáról, nemcsak a fogyasztói, de a munkavállalói piacon is fontos. Egyrészt, mert így érhetjük el, hogy a cég mindig megfelelő mennyiségű és képességű dolgozót foglalkoztathasson. Másrészt, ha a munkáltatói képet nem kezeljük aktívan, a leendő munkatársakban akkor is kialakul egy vélemény a vállalatról – csak éppen a különböző pletykák, közösségi média tartalmak, sajtóhírek alapján. Azzal tehát, ha aktívan és folyamatosan építjük a munkáltatói márkát, eredményesebb és hatékonyabb lesz a munkaerőkeresés, illetve zavartalan az üzleti működés, amivel időt és költséget spórolhat meg a cég” – hívta fel a figyelmet a HR szakember.
Természetesen a meglévő dolgozók motiválásáról és a fejlődésük biztosításáról sem lehet megfeledkezni. Itt is új kihívásokkal néz azonban szembe a munkáltatói kommunikáció. Míg ugyanis a vásárlókat, ügyfeleket a demográfiai, fogyasztási és számos egyéb sajátosság alapján minél inkább testre szabott ajánlatokkal szolgáljuk ki, addig a munkatársakat többnyire egyetlen egységes csoportként kezeljük.
Pedig a kollégáknál is szükség van arra, hogy figyelembe vegyük a munkaterület mellett az eltérő életkorból, élethelyzetből, érdeklődési körből eredő sajátosságokat.
Fotó: KH
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Eljött a tavaszi megújulás ideje. De hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást... Teljes cikk
A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk
Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk
- Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal 1 hete
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 2 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 2 hete
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 3 hete
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 3 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 3 hete
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 4 hete
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hónapja
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 1 hónapja
- Friss energia - Tippek a munkahely megújításához 1 hónapja
- Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz 1 hónapja