kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

1500 órát önkénteskedtek tavaly a Vodafone dolgozói

A telekommunikációs multi magyar leányvállalatánál minden munkavállaló évi 4 munkanapot, azaz 32 munkaórát fordíthat önkéntes programokra a Vodafone Magyarország Alapítvány koordinálásában. A tavalyi évben a dolgozók fizikai önkéntes munkával és otthonról dolgozva is segíthettek társadalmilag hasznos munkát végző szervezeteknek. A Vodafone Önkéntes Közössége így 2021-ben összesen 1500 óra önkéntes munkával közvetve vagy közvetlenül 2000 embernek nyújtott segítséget.

Az önkéntes aktivitások fókuszában elsősorban hátrányos helyzetű csoportok segítése, a munkavállalók érzékenyítése és látókörük szélesítése, illetve a közösségépítés áll.

A Vodafone-nál nemzetközi összefogáson alapuló önkéntességre is van példa: az Instant Network program keretében a leányvállalatok szakembereiből álló nemzetközi csapat katasztrófa sújtotta területeken nyújt azonnali segítséget. A csapatba a Vodafone Magyarország is rendszeresen delegál szakembereket, 2021-ben például a németországi árvízkatasztrófa által sújtott területeken segítették a munkatársak a mentőszolgálatok munkáját mobil rádióállomások telepítésével.  

A nemzetközi összefogás mellett ugyanakkor minden leányvállalat rendelkezik saját, lokális önkéntes programmal is, amelyek a helyi igényekre reflektálnak. A Vodafone dolgozói munkaidőkeretükből évi 4 munkanapot, összesen 32 munkaórát fordíthatnak. A cégnél a hibrid munkarendhez hasonlóan az önkéntesség is rugalmasan alakítható: a kollégák maguk dönthetnek arról, hogy a személyes jelenlétet igénylő, fizikai önkéntes napokon vesznek részt vagy az otthonról végezhető, szakmai pro bono önkéntes programba kapcsolódnak be.

A fizikai önkéntesség keretében a kollégák 2021-benaz Élelmiszerbank és az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját segítették, valamint a Bliss Alapítvány tantermeinek felújításában is részt vettek.  

Mivel a pandémia idején a személyes jelenlétet igénylő, csoportos programok szervezésére nem volt lehetőség, új megoldásokat kellett keresni, hogy a munkavállalók akár otthonról, home office-ból is be tudjanak kapcsolódni a segítségnyújtásba. A Vodafone Alapítvány ilyen módon csatlakozott a Máltai Szeretetszolgálat és a Fesztivál Önkéntes Központ közös, Hogy tetszik lenni? programjához, melynek keretében a munkatársak magányosan élő idős emberekkel tarthatták a kapcsolatot telefonon keresztül – ezáltal hozzájárulva a magány és elszigeteltség enyhítéséhez.

Elindult a pro bono program

Ezen túlmenően az Alapítvány 2021-ben tavasszal pilot jelleggel elindította első saját szakmai pro bono programját is. Ennek keretében a Vodafone dolgozói otthonról, távmunkából tudtak szakmai támogatást nyújtani non profit szervezeteknek. A program keretében a kollégák 10 különböző szervezet összesen 12 projektjében működtek közre.

 

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény

A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény célja, hogy erősítse a magyar vállalkozások... Teljes cikk

A szervezeti mediáció, mint ESG eszköz

A fenntarthatóság napjaink egyik legégetőbb társadalmi és egyben jogi kérdése. A vállalatok ma már nem elégedhetnek meg e téren a marketing... Teljes cikk

Profi programozók önkéntes munkája segítheti a fogyatékkal élő embereket, hogy munkához jussanak

A digitalizáció nem csak a pénzügyi világot alakította és alakítja át, de többek között a karitatív szervezetek munkáját is hatékonyabbá... Teljes cikk