kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

Óvatos önmarketing kell a karrierépítéshez

Hiába a precizitás és a szakértelem, önmarketing hiányában még a legszorgalmasabb munkatársak is észrevétlenek maradhatnak az irodában. Ezzel pedig előrelépési esélyeiket is csökkentik. Milyen eszközökkel lehet úgy kitűnni az irodai forgatagból, hogy ne látszódjunk ellenszenvesnek? Néhány tanács és gyakori hiba.

Az irodában csendben meghúzódó kolléga és a harsány, "könyöklős" munkatárs mindenki számára ismerős a munka világában. Ám e két szélsőséges magatartásforma sok esetben nem célravezető a munkahelyi érvényesülés szempontjából. "A profi önmarketing nem a törtetésről szól, ám az eredményeiket kommunikálni nem merők sem képesek látványos karriert építeni. A helyesen folytatott önmarketing valójában az eredményesen végzett munka tudatosítása, láthatóvá tétele a munkahelyen" - fogalmaz Cservenyák Tamás karriertanácsadó. A DBM Magyarország ügyvezető partnere arra is figyelmeztet: az önmarketingnél is lényeges az arányérzék. " Könnyen visszájára fordulhat, ha valakiről az a hír járja, hogy még a csapból is ő folyik."

Új kollégaként eleinte a szemlélődés javasolt

Hogyan lehet akkor jó önmarketingünk? "Mindennek az alapja a jó önismeret. Alaposan ismernünk kell értékeinket, fejlesztendő területeinket, főbb erősségeinket és gyengeségeinket, a saját szakterületünkön kiemelkedő készségeket. Az önmenedzselés során ezek kidomborítására kell tenni a legnagyobb hangsúlyt"- ad tanácsot Csík Klára, a Karrier és Stílus Tanácsadó Kft ügyvezető igazgatója. Emellett tökéletesen tisztában kell lenni a cégnél uralkodó erőviszonyokkal és a felelősségi körökkel is. Épp ezért új munkahelyre kerülve vagy pályakezdőként az első néhány hét, hónap folyamán csak a csendes megfigyelő szerepe jöhet szóba. "Először nyitott szemmel kell járni és feltérképezni, ki kicsoda, ki kivel van, és nem feszegetni a határokat. A nem megfelelő személynek címzett kezdeményezések, nem helyénvaló megnyilvánulások ugyanis már a kezdet kezdetén is hátráltathatják, rosszabb esetben teljesen ellehetetleníthetik a későbbi karrierépítést" - teszi hozzá a karriertanácsadó.

Bátran jelentkezünk prezentációt tartani

A beilleszkedést követően már el lehet kezdeni tudatosan foglalkozni az önmarketinggel. Mindehhez jó adag bátorság és kezdeményezőkészség szükségeltetik. "Számos, a maga területén egyébként kiváló szakember vonakodik a nyilvános céges szerepléstől - a felszólalásoktól, a prezentációk tartásától, véleményének kinyilvánításától, így láthatatlanná válik a munkahelyen. Pedig ezek nem időkitöltő mozzanatok az irodában. Az önmenedzselésnél ez legalább olyan fontos, mint az elvégzett munka minősége", mondja Csík Klára. Ha jó ötleteink vannak, ne tartogassuk ezeket az asztalfióknak, hanem ragadjuk meg az alkalmat felvázolni mindezt az értekezleteken. Ha prezentációra szól a főnök felhívása, bátran jelentkezzünk rá.

Eredményeinket se tartsuk titokban

Fontos azonban, hogy szakmai alkalmasságunkat, rátermettségünket valóban konkrét, kézzel fogható érdemekkel, eredményekkel indokoljuk. Mindezek hiányában ugyanis csak üres fecsegésnek, könyöklésnek tűnhet az önmenedzselés. Csík Klára arra is felhívta a figyelmet: sokan a helyzethez illő hangnem elvétése miatt nem tudják hatékonyan menedzselni magukat. A túlzott közvetlenség és a formális merevség egyaránt kerülendő. Helyette barátságos, de kollegiális hangnemet javasol. A szakmai rendezvényeken folytatott kapcsolatépítés, kapcsolattartás is az önmarketing része. Fontos azonban, hogy mindez ne váljon egyoldalúvá, hanem kölcsönös figyelmességeken alapuljon.

Takács Gabriella
  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ezzel kell vigyáznia annak, aki irodai kávét iszik

A kávé, amit az irodai kávéfőzőkből fogyasztunk, egészségtelenebb lehet, mint amit otthon készítünk. A különbség elsősorban a kávéfőző... Teljes cikk

Az isztambuli Nagy Bazár: a kereskedelem ókori csodája

Isztambul, a legendás város, amely egyszerre képes összekötni két kontinenst, nem véletlenül tartozik a világ legizgalmasabb turisztikai célpontjai... Teljes cikk

Meghalt a Ráckevén elgázolt postás

A Magyar Posta közleménye szerint a február 28-án Ráckevén cserbenhagyásos gázolás miatt súlyos sérüléseket szenvedett munkatársuk 40.... Teljes cikk