kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Miért és hogyan képezzük a munkatársakat? Fókuszban a HR-képzési piac HR-es szemmel

Az üzleti siker és fejlődés motorja a munkatársak, köztük a HR munkatársak hatékony képzése. Hogyan mérlegeljünk, hogyan válasszunk? – HR munkatársak, így választotok ti.

Az üzleti siker és fejlődés motorja a munkatársak, köztük a HR-munkatársak hatékony képzése, hiszen képességeik fejlesztése révén:
  • egyfelől növelhető a termelékenység, eredményesség, másfelől javítható a munka minősége
  • nem elhanyagolhatóan emelhető az alkalmazottak motivációja
  • javítható az ügyfél elégedettség
  • akár versenyelőny is elérhető
  • jelentősen csökkenthető a fluktuáció és a hiányzás
  • a munkatársak csak így lehetnek képesek alkalmazkodni a változásokhoz, és a növekedéshez

    Annak érdekében, hogy a képzésekből a legtöbbet hozhassuk ki, meg kell győződnünk arról, hogy a képzési program kapcsolódik-e az üzleti célokhoz és stratégiához. Az is fontos, hogy ezzel a programmal teljesülnek-e az alkalmazottak elvárásai. Nem mellékes természetesen az sem, hogy összpontosít-e a meglévő feladatok hatékonyabb, illetve magasabb színvonalú teljesítésére, esetleg új munkakör betöltésére. Sok esetben a munkatársak még akár a napi munkájuk során is érzékelik a fontos készségek, ismeretek hiányát. Ahhoz pedig, hogy elérjük a várt célokat fontos a megfelelő kiválasztás.

    A képzési igények felmérése keretében fontos meghatározni, hogy az üzleti igényekhez milyen képzés szükséges, és hol vannak hiányosságok a munkatársak készségeiben és ismereteiben. A rendszeres felmérés segít megőrizni az összhangot az üzleti fejlődés és a képzési szükségletek között.

    Ezt követően az információk alapján meghatározható a munkatársak jelenlegi készség és ismeretszintje, az üzleti fejlődéshez szükséges szint és a kettő között jelenleg meglévő eltérés.

    Csak ezen a bázison válhat megalapozottá a hiányosságok megszüntetéséhez szükséges képzések, tréningek meghatározása, kiválasztása és tervezése valamint ezek költsége, megtérülése.


    HR-képzések HR-es szemmel



    Képzések, köztük HR-képzések szervezésével foglalkozó cégként legfontosabb célunknak tartjuk a képzéshatékonyság, ezzel együtt pedig az ügyfélelégedettségi szint folyamatos növelését. Éppen ezért készítettünk egy felmérést, melyben a HR-képzések kiválasztásának szempontjairól, a döntést elősegítő információkról, a résztvevők tapasztalatairól és véleményéről kérdeztük a HR-munkatársakat.


    Így választanak a HR-esek



    Arra a kérdésre, hogy mi a legmeghatározóbb információ egy képzés kiválasztásakor, a választ adók 86százaléka a képzés témájának újszerűségét, 55 százaléka az előadó személyét jelölte meg. Kevésbé esett latba akár a helyszín vagy az oktatóterem (12 százalék), de még a weboldal minősége (csupán 26 százalék), informativitása és esetleges ismerősök, munkatársak ajánlása is csak mérsékelten meghatározó (37százalék). Meghatározónak találták viszont az árat, kedvezményeket (41 százalék) és a saját korábbi tapasztalatokat (39 százalék).

    Érdekes volt, hogy a képzést szervező cég neve csak 31 százalékban befolyásolta a képzés kiválasztását.

    A fentiekkel összecsengett a válaszolók azon véleménye, miszerint a weboldalakon található információk közül a tematika (90 százalék), illetve a képzés leírása (55 százalék), valamint az oktató bemutatása (55 százalék) jóval hangsúlyosabb, mint akár más hallgatók véleménye (26 százalék). Ez utóbbi akár azt is tükrözheti, hogy a képzésen részt venni szándékozó szakember által nem ismert résztvevők visszajelzése nem teljes körű, kiválogatottsága miatt nem feltétlenül megbízhatóan reprezentálhatja számára a tényleges minőséget.


    Az online tájékozódás



    Annak ellenére, hogy a képzés kiválasztásánál nem tüntették fel meghatározó tényezőként a weboldal egészéről kialakult benyomást (16 százalék), mégis a válaszolók 59 százaléka számolt be arról, hogy előfordult már vele olyan, hogy azért nem jelentkezett egy HR-képzésre, mert a képzés weboldala nem nyerte el a tetszését. Habár a válaszadók többsége állította, hogy általánosságban elégedett a weboldalakon található tájékoztatással, mégis csak 16 százalékuk találta teljesen megfelelőnek. Van tehát hova fejlődni a képző cégeknek.


    A hazai HR-képzési piac megítélése



    A válaszolók több mint fele (57 százalék) értékelte jóra a hazai HR-képzési kínálatot, viszont szinte senki nem volt maximálisan elégedett a választékkal.

    Jó hír a minőségi képzéseket nyújtó cégek számára, hogy a résztvevők amennyiben elégedettek egy képzéssel, szinte mindegyikőjük, 96 százalék (!) szívesen ajánlja is azt kollégáinak, ismerőseinek. Más kérdés, hogy mint tudjuk, csak 37 százalékban befolyásoló hatású az ismerősök ajánlása.

    A válaszadók alapvető elvárása tehát, hogy a pénzükért és drága idejükben olyan értéket kapjanak, ami az előzetes ígéretnek – mind tematikájában, mind programjában – megfelel, hogy hiteles, gyakorlati és gyakorlott előadó oktasson, és hogy a képzés alkalmazkodjon a résztvevőkhöz.

    Egy ilyen felmérés talán legjelentősebb tanulsága a képzők és a képzést igénybe vevők számára, hogy nagyon fontos a korrekt tájékoztatás és a maximális alkalmazkodás a résztvevőkhöz, hiszen a színvonal állandó, folyamatos fejlesztése nélkül semmilyen tréning, képzés nem éri el eredeti, valódi célját.

    A Sämling Kft. folyamatosan törekszik a képzéseinek kialakítása során a felmérés tanulságainak gyakorlati beépítésére, így mai és leendő HR-esek igényeinek megfelelni szándékozó képzések széles kínálatát nyújtja – a kezdőtől a gyakorló szakemberig, az általános témáktól az egészen speciálisig.
    • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Szakértői fejvadászat: Amikor a hagyományos toborzás már nem elég

    A kulcspozíciók betöltése sosem volt egyszerű feladat, de a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben különösen nagy kihívást jelent a megfelelő vezetők... Teljes cikk

    Early bird kedvezménnyel a Munkajogi Konferenciára - AI, aktuális munkajogi kérdések, izgalmas bírósági esetek a fő témák között!

    A HR szerepe ma már stratégiai terület, ahol az aktuális trendek, a jogi környezet ismerete nélkülözhetetlen. A XXII. Magyar Munkajogi Konferencia... Teljes cikk

    Gyakornokból lojális szakember – Mi a sikeres utánpótlás titka?

    A szakmai gyakornoki programok nemcsak a fiatal tehetségek számára kínálnak lehetőséget, hanem a cégek számára is kiváló keretet adnak az... Teljes cikk