Már nem szokás borral, cigivel várni a szakikat
Az építtetők és felújítók a mestert megbízható, jó áron dolgozó szakemberként írták le. A kontárt pedig hanyag, megbízhatatlan szakiként azonosítják, aki többet kér a munkáért, mint amennyiben előzőleg megállapodtak - már ha megcsinálja. Az ápolatlan megjelenést, az italozás és a dohányzást ki nem állhatják, a politizálás egyenesen megbocsáthatatlan egy felmérés szerint.
A válaszadók 12 százaléka ki nem állhatja, ha a több pénzt kér a szakember, mint amiben előre megállapodtak. 13 százaléka kifejezetten utálatosnak tartja, ha a szakember nagyképű, lekezelő és kioktató stílusban beszél vele.
A megkérdezettek 11 százaléka utálja, ha ittas a szakember. Emellett sokan nem szeretik ha a szakember ápolatlan, ha sűrűn tart cigi szünetet és ha többet jár a szája, mint a keze. Azt pedig valósággal megbocsáthatatlannak tartják, ha a szakember politizál.
A megkérdezett építtetők és felújítók 28 százaléka a szakmai ismereteket értékeli a legtöbbre a szakembernél. Szeretik, ha a szakember megfelelő ismeretekkel rendelkezik, érhetően elmagyarázza mit és miért kell csinálni, együtt gondolkodik a megrendelővel, ötleteket és tanácsokat ad.
A pontosságot és precizitást a válaszadók 30 százaléka tartja fontosnak. 13 százalékuk pedig a megbízhatóságot tartja a legfontosabbnak. A jó szakembertől precíz, határidőre elvégzett munkát, pontos elszámolást várnak el. Alapvető elvárás az is, hogy a szakember takarítson el maga után.
A felmérés módja online kérdőív, nyitott kérdésekkel. A felmérés 68 fő építkezést és felújítást végző lakossági építtető válaszai alapján készült.
- 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban.
Részletek
Jegyek
- 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.
Részletek
Jegyek
Mostantól az 5 ezer fő alatti kistelepüléseken élő nyugdíjasok is igényelhetnek támogatást a Vidéki otthonfelújítási programban - az erről... Teljes cikk
A Nemzeti Adóhivatal (NAV) munkájában nagyobb fókuszt kap az egyes adateltérések kiszűrése és javíttatása, melyhez 2025-ben egy új jogintézmény,... Teljes cikk
A kormánynak az a célja, hogy javítson a demográfiai helyzeten. Magyarország elkötelezett abban is, hogy az Európában is tapasztalható... Teljes cikk
- Oktatás világnapja: új szintre emeli a fiatalok képzését a MOL 2 hónapja
- Ezekből a szektorokból kerül ki a legtöbb feketén foglalkoztatott munkavállaló 2 hónapja
- Majdnem 90 ezer ember megy minden nap másnaposan dolgozni 3 hónapja
- Kerítésfestés helyett szakmai önkéntesség - így lehet tenni egy jobb világért 3 hónapja
- 200 milliárdos programot indít a kormány a lakhatási válság kezelésére 3 hónapja
- Diákok a munka világában: Hogyan formálhatják a cégek a jövő munkavállalóit? 4 hónapja
- A helyi termelők különleges termékeit exkluzív kivitelben is megvásárolhatjuk 5 hónapja
- Ekkora bérfejlesztés történt az építőiparban az idén 6 hónapja
- Ha a születésszámra nem is, az építőiparra és az ingatlanárakra jelentős hatást gyakorolt a CSOK 6 hónapja
- Onboarding és szakmai képzések: hogyan építsük vállalati szinten a szaktudást? 6 hónapja
- Javulást mutat az építőipari szakemberekbe vetett bizalom 6 hónapja