A kitűzött klímacélok elmaradása fenyeget az autóiparban
Az új klímaszabályozás értelmében az Európai Unióban eladott új autók elvárt szén-dioxid kibocsátási flottaátlaga 2025-ben 93,6 g/km-re kell, hogy csökkenjen az érvényes 116 g/km-es értékkel szemben.

-
Ennek a célnak a teljesítése érdekében az autógyártók az elektromos modelljeik részarányát igyekeznek növelni, viszont sajnálatukra a folyamatok jelentősen lelassultak, mondhatni el is akadtak.
Nézzünk rá kicsit bővebben a kiváltó okokra! Még több friss hírért pedig érdemes a Next Auto blogján található szakmai és iparági cikkek között szemezgetni.
Az elektromos autózás jelenleg nem elég a klímacélok eléréséhez
Az autóipar a globális levegőterhelés mintegy 15%-ért felelős. Az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete (IPCC) által maximum 1,5 fokos célszámot tűzött ki 2050-re a bolygó melegedésére, de jelen állás szerint ennek elérésére kicsi az esély.
A Rivian és a Polestar elektromos autógyártók közös kutatása szerint az autóipar jelenlegi működésének fennmaradása esetén a szektor 75%-kal túl fog lőni az előzetesen kitűzött klímacélokon. Pedig az EU-ban és az Egyesült Államokban 2035 után már nem lehet forgalomba helyezni új, belső égésű motorral szerelt gépjárműveket.
Ez azt jelenti, hogy 2035-re az autóipar felhasználja a tervezett szén-dioxid kibocsátási kvótáját, így a karbonsemlegesség elérése egyenlőre messzi álomnak tűnik.
Tévesek a flottacélok?
Az autógyártóknak saját célértéke van, mely a flottájuk átlagos tömegén alapul. Akik több SUV-ot értékesítenek, magasabb célértékkel rendelkeznek, mint a méretben és motorban kisebb - így alacsonyabb CO2-kibocsátású - autógyártók. Ez a rendszer viszont nem ösztönzi arra a gyártókat, hogy a környezetvédelmi elvárásoknak megfeleljenek.
Megoldás az elektromos autók piaci részesedésének növelése
A szennyezővé vált belső égésű motorok közellenségnek kikiáltása után a gyártók az elektromos és hibrid autók piaci részesedésének növelésében látták, látják a megoldást. Ám az eladások kezdeti felpattanása után ezeket az elképzeléseket keresztülhúzni látszik az elektromos autók piacának jelentős visszaesése.
Ennek egyik oka, hogy a szélesebb rétegek számára még jelentősen drága az elektromos autók beszerzése, így maradnak a hagyományos motorok mellett. Akiknek pedig lehetőségük volt rá, már beszerezték az elektromos autóikat.
Így jelenleg az autógyártóknak jelentős kihívásokkal kell szembenézniük, hisz a kitűzött célértéket túllépő márkákat grammonként 95 eurós büntetéssel fogják sújtani. Egyelőre viszont csak a Tesla és a Volvot is birtokló Geely van a 2025-re kitűzött célok alatt. A full hibrid kategóriában piacvezető Toyota van még jó pozícióban, hogy elérje a határérték alatti számokat.
A Ford és a Volkswagen viszont egyelőre akkora lemaradásban vannak e számok terén, hogy csak a CO2 célkitűzések módosításában bízhatnak, és már meg is kezdték a lobbizást ennek érdekében.
Flottamenedzsmenttel és gépjármű-finanszírozással kapcsolatos ajánlatokért, információért látogasson el a fent megnevezett cég weboldalára.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az elbocsátott munkavállalók nem kaptak előzetes tájékoztatást a leépítésről. Teljes cikk
20 év alatt 81 százalékkal nőtt a magas vérnyomás előfordulása. A magyar férfiak életük 85, míg a nők 81 százalékát élik le egészségesen. Teljes cikk
Egy friss kutatás szerint az álláskeresők is egyre frusztráltabbak a bonyolult felvételi folyamatok és a hosszadalmas pályázati eljárások miatt. Teljes cikk
- Terasztető és kocsibeálló eladás AI-jal: a láthatatlan eladó, aki sosem alszik 2 hónapja
- Több ezer új állás a Mercedesnél – Magyarország veszi át az európai gyártás súlypontját 2 hónapja
- A jövőben a munkahelyválasztás kulcsa az lesz, hogyan jutsz be reggel dolgozni 3 hónapja
- 10 milliárddal emelkedik a vállalati e-autó támogatási program keretösszege 4 hónapja
- Céges autó 2025-ben: juttatás, motiváció vagy teher? 4 hónapja
- Hogyan érdemes hatékonyan leváltani a járműflottát? 4 hónapja
- Már 4000 kifizetés felett jár a vállalati e-autó program 5 hónapja
- Miért és hogyan válassz elektromos kerékpárt? 6 hónapja
- Így képzik a jövő AI-szakembereit Magyarországon 6 hónapja
- Hogyan válasszunk családi autót nyaraláshoz? 7 hónapja
- Rejtett adócsapdák céges autóknál – rengeteg cég bukik el rajta! 7 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja