kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

A munkáltatói márkaépítésről I. - Fejér Andrea

Kézzelfogható, valós eredmények, érdekes projektek, közös reggeli, valódi csapat. IT területen a munkáltatói márka építésének a jelentős mértékű munkaerőhiány miatt különösen fontos szerepe van. Erről Fejér Andrea, az INU IT Services marketing és kommunikációs vezetője beszélt.

images

images

Ha egy szóval kellene leírnod, hogyan dolgozol, mi lenne az a szó?

Fókuszáltan. Részmunkaidőben dolgozom, így minden perc számít.

Mit dolgozol jelenleg?

Kommunikációért és marketingért felelek az INU IT Services-nél. Az idén 10 éves cégünk mára ötszáznál is több projektet tudhat maga mögött, mobilos megoldásainkkal pedig immár három földrészen vagyunk jelen.


Hogyan jutottál a jelenlegi pozíciódba, hogyan talált meg ez a karrier?



Kommunikációban több, mint 10 éves tapasztalatom van. Ebből négy évet Cambridge-ben és Londonban dolgoztam a szakmában. A marketing mindig része volt a munkámnak, de kisfiam születése után kezdtem el kifejezetten erre a területre koncentrálni. Nagyon izgalmas munka, folyamatosan változik minden.


Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?



Lépéselőnybe kerülni a munkaerőtoborzás során. Az IT az egyik legnagyobb hiányszakma, így nincs könnyű dolgunk, ha bővíteni szeretnénk a csapatot jó szakemberekkel.

Szerinted mi a Ti cégetek erőssége munkaadóként?

Rohamosan fejlődünk, de a 20 fős csapatával az INU egy kis cégnek számít. Így nálunk, a multikkal ellentétben, nincsenek merev keretek és kis részfolyamatokban való robotolás. A programozók belekóstolhatnak több mindenbe, sok projektben vehetnek részt, ezért átfogó rálátást és kézzelfogható, valós eredményeket kapnak. Úgy érezhetik, hogy a munkájuk számít és látják a gyümölcsét. Ez egy olyan előny, amit a
munkavállalók nagyra becsülnek.

Mit jelent számodra a munkáltatói márka? Szerinted ez miért fontos?

A munkáltatói márka a gyakorlatban azt tükrözi, amit a munkavállalóid közvetítenek rólad a munkahelyen kívül. Ha sikeres az elképzelés, a baráti sörözések nem arról szólnak, hogy a csapat tagjai a munkahelyükről panaszkodnak, hanem jól érzik magukat. A csapat ezért nálunk egy olyan érték, amit komolyan gondolunk.

Például, a márkaépítés megalapozása során kiküldtem egy kérdőívet a programozóknak, hogy mit értékelnének jobban egy új munkahelyen. Nagy meglepetésemre, nem a céges nyelvtanulási lehetőséget vagy az ajándék szülinapi szabadnapot választották, hanem a közös reggeliket. Így azóta minden héten van egy csapatreggeli, ahol nem a munkáról beszélgetünk.

Ezen felül soft skill tréningen veszünk részt és gyakran megyünk csapatépítő túrákra. Ezek rengeteget számítanak!

Melyik volt számotokra a legizgalmasabb rész a munkaadói márka-stratégiátok, és a DreamJo.bs profilotok kialakításánál?

Nagyon örülök, hogy rátaláltam a DreamJo.bs-ra! Egy remek csapat, akik határtalan lelkesedéssel végzik a munkájukat és ez ragályos ☺ Tetszik, hogy végre van egy felület, ahol nem a megszokott poros skatulyákba vagyunk szorítva, hanem kreatívan mutathatjuk meg cégünk értékeit.

Fontosnak tartjuk ugyanis, hogy a jelentkezők valós betekintést nyerjenek céges kultúránkba, amely alapján el tudják dönteni, hogy mennyire éreznék jól magukat az INU-nál. Ezzel rengeteg időt és energiát spórolhatunk mindkét fél számára. Nem arra hajtunk, hogy mindenki számára vonzó fényben tüntessük fel magunkat. Nem a jelentkezők mennyiségére, hanem a minőségre számít. Mert jó csapat nélkül a szakmai sikerek is elmaradnak.

Mit tanácsolnál azoknak a cégeknek, akik még nem foglalkoztak munkáltatói márkaépítéssel, de belevágnának?

Magyarországon viszonylag új területnek számít a munkáltatói
márkaépítés, így érthető a kezdeti tanácstalanság. Nemhogy egyetemen
nem tanították a ma aktív HR és marketing szakértőknek, de magyar
nyelvű szakirodalom is alig volt hozzá, amíg a DreamJo.bs el nem indult.

Ennek ellenére, mindenkinek csak ajánlani tudom. Mióta belevágtunk a
cégen belüli morál is javult és kevesebb fejtörést okoz egy-egy új pozíció betöltése.
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan nyerhetjük meg a Z generációt?

Hogy gondolkodik a Z generáció, miként áll a munkához, hogyan és mennyire könnyen beilleszthető? Mennyire éri meg gyakornokokat foglalkoztatni? Miért... Teljes cikk

Áprilisban debütál a Boldog Munkahely Díj, már lehet pályázni!

Első alkalommal kerül kiosztásra a Boldog Munkahely Díj, amelyet a Digital Média Hungary támogatásával működő HR és cégvezetési projekt, a Human... Teljes cikk

Mentális munkahelyi jóllétet támogató programokra vágynak a munkavállalók

Bár a magyarok többsége szerint fontos lenne a mentális egészséggel többet foglalkozni, hazánkban nem kap elég figyelmet a téma. Mekkora szerepet... Teljes cikk