kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 11 éve

Üzleti coachképzés indul az ELTE-n

Üzleti coachképzés indul az ELTE-n szeptemberben, a Magyarországon még újnak számító szakmát, illetve a coach szemléletű vezetői gyakorlatot és életvitelt megismertető képzés programjáról május 28-án tartanak bemutató előadást Budapesten - írják a szervezők.

A rendezvényen a résztvevők átfogó képet kapnak a képzés tematikájáról, arról a hozzáadott értékről, amelynek birtokában a hallgatók képesek lesznek elsajátítani a coaching szakmát, illetve saját vállalkozásuk előnyére alkalmazni a coach szemléletet.

Az üzleti coaching célja a vállalat menedzserének támogatása abban, hogy a napi feladatokon túl fejlessze saját magának és beosztottainak tudását, ezáltal magasabb szintű szolgáltatást nyújtson ügyfeleinek, és mindenekelőtt képes legyen "egyensúlyban tartani" a munkahelyi és a magánéletét. (A coaching, mint szakma egy üzletember, állampolgár teljesítményének, tanulásának és fejlődésének elősegítésével foglalkozik - olvasható a szakmáról szóló ismertetésekben.)

A cégvezetők naponta szembesülnek döntési helyzetekkel, konfliktusokkal, dilemmákkal, amelyek megoldásához nemzetközi tapasztalatok szerint a coaching eredményes segítséget ad. Külföldön, különösen a válság idején ébredtek rá a cégek a coaching hasznára

Felmérések szerint a coaching, az informatika után a második leggyorsabban növekvő üzletág lett. A Manchester Review több mint 300 cég vizsgálata alapján állapította meg, hogy a coaching költségei 5,7-szeresen térültek meg.

A Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) globális kutatása szerint világszerte mintegy 47 500 coach dolgozik, 21 300 Európában, 3 500 Kelet-Európában. A coaching éves árbevétele világszerte már eléri a 2 milliárd dollárt, Európában a 900 millió dollárt, a kelet-európai régióban 69 millió dollárt tesz ki.

Magyarországon még kevésbé ismerték fel ennek a területnek a jelentőségét, legfeljebb néhány száz üzleti coach működik. A coach szakma piaca a jelenleg működő mintegy 600 ezer vállalkozás lehet.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció

Hogyan változnak a nemi szerepek? Berúgja-e az ajtót a Z generáció? Számos sors, és személyes történet illusztrálta az Egyenlítő Alapítvány... Teljes cikk

Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk