kapubanner for mobile
Szerző: Kovács Regina
Megjelent: 7 éve

A Z generáció, a digitális nemzedék elérése egyre fontosabbá válik




Az eltérő kommunikációs és médiahasználati gyakorlatok jelentősége ma olyannyira meghatározó tapasztalat, hogy gyakran ezek mentén határoljuk le a különböző generációkat is. Az úgynevezett médiagenerációk közül jelenleg a Z generációra irányul a legnagyobb figyelem; ők azok a fiatalok, akiket mobil nemzedékként vagy bedrótozott nemzedékként emlegetünk. A Z generáció tagjai a közeljövőben egyre nagyobb számban jelennek meg a munkaerőpiacon, így egyre fontosabb, hogy a digitális nemzedéket a megfelelő csatornákon, a megfelelő eszközökkel és tartalommal szólítsuk meg. Dr. Guld Ádám, a Pécsi Tudományegyetem adjunktusa előadásában erre vonatkozó tippeket és best practice példákat mutat be, miközben megismerhetjük a Z generáció magatartásának és kommunikációjának főbb jellemvonásait is.

Bedrótozott nemzedék címmel Guld azt boncolgatja, hogy milyen csatornákon és tartalommal érhetők el leghatékonyabban a fiatal munkavállalók. Jó példa erre Szalay Isti esete, aki Youtube videóiban jól prezentálja a fiatalok szokásait. A „Kombájnt vezettem”című kis filmjéből a következők szűrhetők le a generációjáról: a fiatalok számára ugyanis természetes, hogy folyamatosan impulzusok érik őket, így az óriási médiazajban nehéz megragadni a figyelmüket, és még nagyobb kihívást jelent megtartani azt.

Szalay IstiSzalay Isti
Ebből kifolyólag nagyobb valószínűséggel érnek célba náluk azok az üzenetek, amelyek szokatlanok és meglepőek, ugyanakkor könnyen fogyaszthatóak és humorosak is. Mivel elsősorban a rövid, szórakoztató, vizuális tartalmakat preferálják (főként a videókat), ezek segítségével könnyebben irányíthatjuk a figyelmüket a cégünkre, mint ha egy hagyományos, nagyobb volumenű bemutatkozó kampánnyal próbálkoznánk. Guld szerint a korcsoport hasonló jelentőséget tulajdonít az interaktivitásnak és az őszinte, hiteles kommunikációs stílusnak is, melyek tovább erősíthetik a fiatal munkavállalók érdeklődését, illetve majdani elköteleződését.

Vannak kutatások, amelyek a Z generációt figyelemzavarosnak minősítik, például a tanulás területén. Ezeknek a fiataloknak a információhoz, tudáshoz, tanuláshoz való viszonya gyökeresen eltér a korábbi generációk felfogásától. Más a munkastílusuk, a tanulási módszereik, a tanuláshoz való viszonyuk. Megszokják, hogy minden információhoz azonnal hozzáférhetnek a hálózaton, így például semmi sem motiválja őket arra, hogy „kívülről” megtanuljanak bármit is. Profi módon használják a keresőket, pillanatok alatt megtalálnak mindent. Ugyanakkor a gyors hozzáférés az ismeretek felszínességéhez is vezethet, hiszen többnyire sem idejük, sem igényük nincs arra, hogy egy-egy témában komolyabban elmerüljenek, és ez bizony a munkaerőpiacon már problémás lehet. Nem hívnám őket figyelemzavarosnak, inkább úgy érdemes megközelíteni, hogy mivel az online térben egy állandóan ingergazdag környezetben mozognak, viszonylag nehezen tűrik a monotóniát is, illetve abból kifolyólag, hogy a közösségi médiában a horizontális, közvetlen, informális kapcsolatokhoz szoknak hozzá, nagyon nehezen igazodnak a munka világára jellemző hierarchikus, tekintélyelvű, formális környezethez, ami szintén komoly feszültségeket generálhat egy munkahelyen.

Bárhogy is gondolkozunk, a digitális változások már kopogtatnak az ajtónkon, a mi döntésünk, hogy beengedjük-e vagy elzárkózunk előlük. Megfontolandó, hogy az újdonságokkal tartsuk a lépést; s reneszánsz, több területen alkotó, kreatív emberként várjuk a robotokat, hogy együtt dolgozva velük előrébb vigyük a világot.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Szép, új világ a HR-ben
2. oldal - A Z generáció, a digitális nemzedék elérése egyre fontosabbá válik
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ezért használja titokban sok dolgozó az AI-t

A munkahelyek alig több mint negyede tervezi, hogy idén generatív AI-képzést kínál dolgozóinak. Teljes cikk

Alacsony kódú technológiák - Így alakulhat át a munkaerőigény a szoftverpiacon

Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges... Teljes cikk

Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége?

Az új technológiáknak, köztük a teljesítményt mérő eszközöknek, robotoknak és mesterséges intelligencia alapú szoftvereknek való kitettség a... Teljes cikk