kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Pénzben is mérhetővé kell tenni a rugalmas munkavégzés előnyeit

Itt az ideje, hogy a vállalatok elszakadjanak a hagyományos, egy négyzetméterre jutó költség fogalmától, és új szemszögből vizsgálják meg a munkavégzéssel kapcsolatos kiadásaikat. A rugalmas munkavégzési szemlélet gyakorlati alkalmazása hozzájárulhat a költségek csökkentéséhez - ezt mutatta ki a Regus és az Unwired legújabb felmérése.

images

A Regus, a rugalmas munkahelyi megoldások szolgáltatója és az Unwired Ventures, a munkavégzés jövőjének specialistája nyilvánosságra hozták jelentésüket VWork: Measuring the Benefits of Agility at Work (Az agilitás hasznának mérése a munkahelyen) címmel. A tanulmány világszerte 600 cégvezető visszajelzését vizsgálja a munka világáról alkotott elképzeléseikről. Az online felmérés során olyan témákban tettek fel kérdéseket, mint például a virtuális munkavégzés, a mobilitás, az együttműködés és az irodák kihasználtsága. A felmérés eredményei alapján a VWork olyan útmutatásokat fogalmazott meg, amelyek segítségével a cégek mérhetővé tehetik az agilis munkavégzés előnyeit.

A jelentés fontosabb megállapításai a következők:

  • A megkérdezettek mintegy 60 százaléka azt jósolta, hogy csökkeni fog az irodák iránti igény, és csak 7 százalék vélte úgy, hogy egyre több irodára van szükség
  • A válaszadók több mint fele (51 százalék) szerint az irodákat csak alkalmilag használják majd
  • A vizsgált nagyvállalatok 62 százaléka már bevezetett új típusú munkavégzési módszereket
  • A válaszadók 59 százaléka úgy nyilatkozott, hogy már nem jelent számára nehézséget a munkahelyen kívüli hatékony munkavégzés
  • Az emberek csupán 12 százaléka szeretne otthonról dolgozni
  • A válaszadók 64 százaléka véli úgy, hogy ideális esetben a munkahelyre való eljutás legfeljebb 20 percet vesz igénybe, és 25 százalék 10 percnél kevesebb időt szánna a munkába való közlekedésre
  • Jelenleg a nagyobb vállalatoknál dolgozó válaszadók 32 százaléka esetében, a munkába jutás naponta 41 perc és egy óra közötti időt vesz igénybe, és 27 százalék esetében ez meghaladja az 1 órát
  • 79 százalék érzi úgy, hogy rendelkezik a megfelelő technológiai háttérrel ahhoz, hogy produktív legyen a munkahelyen. Egyre többen kapnak technológiai segítséget ahhoz, hogy gyakorlatilag bárhonnan tudjanak dolgozni
  • A válaszadók több mint fele (51 százalék) minden felszerelést megkap, amire szüksége van, míg 42 százalék rendelkezik ugyan bizonyos eszközökkel, de úgy véli, hogy a technikai lehetőségeken még lehetne javítani
  • A felmérésben résztvevők 71 százaléka úgy gondolja, hogy a fiatal munkavállalók és a jelenlegi iskolások generációja nyitottabb lesz a virtuális munkavégzés iránt

    "A virtuális szemlélet térnyerésével egyre fontosabbá válik, hogy az innovatív munkahelyi megoldások haszna pénzben is meghatározható legyen, és beépüljön a vállalatok üzleti terveibe" - mondta Bob Gaudreau, a Regus ügyvezető alelnöke. "Ez nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a jövőben a szervezetek rugalmas munkavégzési modelleket alkalmazzanak, ahol a dolgozók saját igényeik szerint alakíthatják ki munkakörnyezetüket."

    Philip Ross, az Unwired ügyvezető igazgatója így értékelte az eredményt: "Itt az ideje, hogy a vállalatok elszakadjanak a hagyományos - egy négyzetméterre jutó költség - fogalmától, és új szemszögből vizsgálják meg a munkavégzéssel kapcsolatos kiadásaikat. Mivel az irodák kihasználtsága jelenleg átlagosan csupán 45 százalék, az üres íróasztalok értelmüket vesztik egy olyan világban, ahol az emberek a mobilitást tartják a munkavégzés leghatékonyabb módjának."
    • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani

    Milyen kihívások állnak a HR-szakma és a toborzás előtt? Különleges gondolkodás kell-e a Z generációhoz? Jó-e a női vezetői kvóta a cégeknél?... Teljes cikk

    Home office munka

    A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk

    Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett

    A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk