kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

Nem használják a felhő alapú szolgáltatásokat a cégek

Nem vonzó a felhő alapú fájlmegosztás, adattárolás a magyar cégek körében, derítette ki az NMHH kutatása, amelyből az is kiderült, hogy a vállalatok nagy része már többet frissíti közösségi oldalát, mint a honlapját.

A felhő alapú távközlési szolgáltatások egyelőre nagyon kevéssé elterjedtek Magyarországon, az internetkapcsolattal rendelkező, legalább 10 fős cégek és intézmények mindössze 6 százaléka veszi igénybe ezeket - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) üzleti felhasználók körében végzett kutatásából.

Ez az arány a korábbi évhez képest nem változott és feltehetően a jövőben sem fog, a cégvezetők túlnyomó része számára ugyanis egyáltalán nem vonzó a megoldás a hatóság megállapítása szerint.

A Bellresearch kutatócég által készített, és az NMHH honlapján közzétett kutatás összefoglalója szerint egyre több szervezet lát viszont lehetőséget a közösségi oldalakon keresztüli kommunikációban. Igaz ugyan, hogy egyelőre jóval többnek van saját honlapja (72 százalék), mint közösségi profilja (24 százalék), amelynek viszont van, az jóval aktívabb a Facebookon, Iwiwen, Twitteren: míg a honlapot csak minden harmadik frissíti legalább hetente, addig a közösségi oldalon a szervezetek valamivel több mint fele posztol legalább heti egyszer.

A hatóság 2009 óta minden évben nagymintás országos felmérést készít a legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások, közintézmények és nonprofit szervezetek körében a távközlési szolgáltatások használatáról. A legfrissebb tanulmány szerint az előző évhez képest jelentősen megnőtt a távközlési szolgáltatásokra csomagban előfizetők aránya.


Kezdik elhagyni a vezetékes telefont



Mostanra a vállalkozások, közintézmények és nonprofit szervezetek fele csomagban vesz igénybe legalább két távközlési szolgáltatást. Leggyakrabban a vezetékes telefont és internetet (61 százalék), valamint a mobiltelefont és a számítógépen, tableten használható mobilinternetet (20 százalék) veszik igénybe csomagban. A legalább 250 főt foglalkoztató szervezeteknél jóval gyakoribb a mobilcsomag, a kisebb szervezeteknél pedig a vezetékes, míg a közösségi funkciót ellátó intézményeknél az átlagnál gyakoribb, hogy tévéelőfizetés is van a csomagban.

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a vezetékes telefon üzleti piaca folyamatosan csökken, ami elsősorban nem az előfizetések csökkenésének, hanem más kommunikációs csatornák (például mobiltelefon, email használat) erősödésének a következménye. A mobiltelefonálás üzleti piacának csökkenése viszont egyelőre megállt.

Az internetpiac sem zsugorodott 2013-ban, igaz, hogy a korábbi évekkel ellentétben nem is növekedett. A helyhez kötött internet piacának csökkenését a számítógépen és tableten használt mobilinternet piacának növekedése még ellensúlyozni tudta 2013-ban is.

A telefonálás és az internet piacánál jóval kisebb az üzleti televíziós és adatkommunikációs piac, a közvetlenül előfizetők aránya mindössze 14 és 10 százalék.

A teljes távközlési piac üzleti előfizetői része 2013-ban körülbelül 139 milliárd forint volt.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ezért használja titokban sok dolgozó az AI-t

A munkahelyek alig több mint negyede tervezi, hogy idén generatív AI-képzést kínál dolgozóinak. Teljes cikk

Alacsony kódú technológiák - Így alakulhat át a munkaerőigény a szoftverpiacon

Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges... Teljes cikk

Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége?

Az új technológiáknak, köztük a teljesítményt mérő eszközöknek, robotoknak és mesterséges intelligencia alapú szoftvereknek való kitettség a... Teljes cikk