Munkaerőhiány: A szállítási szektorban 2022 is kritikus év lehet
A vírus újabb variánsai 2022-ben, sőt 2023-ban is jókora problémákat okozhatnak a szállítási szektorban. Európa sofőrhiánnyal küzd, a tengeri szállítmányozásban fontos szerepet betöltő indiai és Fülöp-szigeteki tengerészek jó része pedig nincs beoltva.
A koronavírus újabb variánsai újabb zavarokat okozhatnak a globális ellátási láncban, és az akut munkaerőhiány a szállítási szektorban akár 2023-ra is áthúzódhat - írja a Világgazdaság.
A korlátozások, a karanténok és a fertőzéstől való félelem miatt sok sofőr nem fogad el bizonyos fuvarokat, vagy egyszerűen elhagyja a pályát. Romániában például sok kamionsofőr nem hajlandó az Európai Unión kívülre, így az Egyesült Királyságba szállítani a hosszas várakozási idő miatt a határokon, illetve olyan helyekre sem, ahol magas a fertőzöttek aránya.
A sofőrhiány már a járvány előtt is gondokat okozott, de a válság azóta még akutabbá vált, pedig egyes cégek akár harminc százalékkal is emelték a béreket az elmúlt években. Az Egyesült Királyságban például 23 százalékkal, vagyis 72 ezerrel kevesebb kamionsofőr dolgozott az év második felében, mint 2019-ben.
A tengeri szállításban sem enyhült a válság. Bár a július közepi kilenc százalékról november közepére öt százalék alá csökkent azoknak a tengerészeknek az aránya, akiknek lejárt a szerződése, sokan közülük nem akarnak új szerződést kötni, és visszatérni a hajókra. A szingapúri központú Western Shippingnél ez a probléma például a tengerészek húsz százalékát, mintegy ezer embert érint, míg az Anglo-Eastern Univan Groupnál foglalkoztatott harmincezer tengerész öt százaléka jelezte a múlt hónapban, hogy nem érdekli újabb szerződés. Ami még nagyobb baj, hogy a vonakodók egy része tapasztalt tiszt, kiesésük pedig veszélyeztetheti a biztonságot.
A munkaerőhiányt tovább fokozhatja az is, ha a megrendelők ragaszkodnak hozzá, hogy a hajótársaságok csak oltottakat alkalmazzanak. A tengerészek között nagy arányt képviselő indiaiaknak és Fülöp-szigetekieknek ugyanis például nem egészen harminc százaléka volt teljesen beoltva november közepén.
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Márciusról áprilisra 33 089-ről 36 166-ra nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez 3077-tel több az előző hónapnál, egy évvel... Teljes cikk
Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly az egy évvel korábbi 33 százalékról.... Teljes cikk
Tavaly novemberben lépett hatályba - egyes rendelkezései idén fognak - az új német szakképzett bevándorlásról szóló törvény, amely jelentősen... Teljes cikk
- Meg kell erősíteni a hazai fuvarozókat - 280 ezer főről van szó 7 hónapja
- Sofőr állás 8 hónapja
- Rutinos sofőr nyerte meg idén a legjobb kamionos címét 8 hónapja
- A szakszervezet szerint körülbelül ezer sofőr hiányzik a Volánbusznál 8 hónapja
- Újra itt a BKV egymilliós ajánlata: 500 ezres bónusz jár az új buszsofőröknek 9 hónapja
- Hamarosan kiderül, ki Magyarország legjobb kamionsofőrje 9 hónapja
- Mindenáron megvédi buszvezetőit a Volánbusz, ígérik 11 hónapja
- Egymilliós ajánlattal toboroz buszsofőröket a BKV 11 hónapja
- A sofőrök számára fontos, hogy a maguk urai lehetnek - interjú dr. Sabjányi Lászlóval, a BOLT új ügyvezető igazgatójával 11 hónapja
- Indiai sofőrök áradatával riogat a Mi Hazánk 1 éve
- Felmérés: alapelvárás lett a rugalmas munkaidő, sokakat frusztrál a munkahelyi technika minősége 1 éve