kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Mit ad a transzformációs coaching?

Pozsik Darinka a Coaching Határok Nélkül bloggere jelenti a világ legnagyobb online coach képzési fórumáról (WBEC) Marcia Reynolds előadásáról.

"Marcia előadásában a coaching legfontosabb értékét járja körül, azt, hogy képes az ügyfelet reflektálásra késztetni. Megtudjuk, hogy mi a különbség a tranzakcionális és a transzformációs coaching között, miért fontos a csend, illetve hogyan lehet áttörni az ügyfél történetének felszínén oda, ahol a valódi változás történik.

Tranzakció vagy transzformáció?


Ugye ismerős az a helyzet, amikor próbálunk összerakni egy tervet? Számba vesszük a lehetőségeinket, átgondoljuk a lehetséges kimeneteleket, az erőforrásainkat és a buktatókat, végül megkíséreljük a döntést. A cél az, hogy eljussunk A-ból B-be és megszülethessen az a döntés, ami ebben segít. Coaching beszélgetés során is gyakran előfordulnak hasonló helyzetek, ezt hívjuk tranzakcionális coachingnak.

A transzformációs coaching egész más. Ott lebeg a potenciális B állapot, mint cél előttünk, de azt a fontos kérdést járjuk körbe, hogy vajon mi van az mögött, hogy ez a döntés eddig mégsem született meg. Milyen mögöttes hiedelmek, félelmek vagy egyéb dolog bénítja meg az ügyfelet abban, hogy eljusson B-be. Gyakran ilyenkor nem is B-be fog eljutni, hanem felépít, egy számára sokkal megfelelőbb verziót. Olyan megoldást talál, amiért el tud köteleződni. Ez a transzformációs coaching, itt az ügyfél nemcsak eléri a célt, de mélyíti önismeretét is és sokkal többet kap, mint egy döntést.

A tranzakcionális döntések is előrébb visznek, de a coaching szemléletformáló erejét a transzformációs folyamatok mutatják meg igazán.

Az áttörés és a coach eszköztára


Marcia az előadás utolsó részében olyan saját tapasztalatán alapuló elveket osztott meg, amelyek segítenek áttörni a felszínen. Így lesz a tranzakcióból transzformáció, az új felismerésből tanulság és megvalósítható lépések.

Hogyan jön létre az a biztonságos tér, amiben képes az ügyfél reflektálni?
Milyen eszközök vannak a reflektálás elősegítésére?

Az ezekre a kérdésekre adott választ Pozsik Darinka posztjában lehet elolvasni a HR Blogon.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció

Hogyan változnak a nemi szerepek? Berúgja-e az ajtót a Z generáció? Számos sors, és személyes történet illusztrálta az Egyenlítő Alapítvány... Teljes cikk

Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk