Melyek a legnépszerűbb céges autók? - itt a lista
Vége a Ford Focus uralmának, mára “a” céges autó a Skoda Octavia. Sorozatunkat autómárkákkal folytatjuk. Kiderül, melyek a kedvelt közép- és felsővezetői autók, mit rendelnek a német hátterű cégek flottájukba, miért nem ideális a Toyota egy sokat utazó területi képviselőnek és kiknek lehet jó választás a 100% elektromos autó.
“Háromszor törték fel a céges Ford Focusomat az utóbbi években, egyszer a laptopomat is elvitték a csomagtartóból. A piti tolvajok fejében az van, hogy a Focusokban jó eséllyel lapulnak informatikai kütyük, mert úgyis céges autók.” Ezt a néhány mondatot egy multinál dolgozó informatikus mondta és jelzi, hogy még a tolvajokig is leszivárgott, hogy “a” céges autó Magyarországon a Ford Focus.
Értékesítők, területi képviselők: Skoda Octavia
Igaz is volt ez vagy húsz éven keresztül, aztán az utóbbi években trendváltás történt. A Focus helyét átvette a Skoda Octavia. Mostanság már ez a területi képviselők, az értékesítők és az alsóbb vezetői szinteken dolgozók vállalati autója. Mindez kitűnik az autópaci statisztikákat készítő Datahouse Kft. összesítéséből is. 2020-ban a legkelendőbb márka jogi személyek vásárlásánál 4430 darabjával az Octavia.
Mi lehet a Skoda előretörésének az oka? Keresztes-Nagy Gergely, a Flottaman Zrt. vezérigazgatója szerint vállalati autóbeszerzéseknél szempont, milyen feltételekkel adnak rá garanciát, mennyi az autó kötelező szervizigénye, milyen a meghibásodási arány és az értéktartás. Ezekben a paraméterekben a Skoda jól vizsgázik, például 4 év vagy 200 000 kilométer a garanciája, ami igazodik egy területi képviselő évi 40-50 000 km-es autózásához, szervizeltetni pedig 30 000 kilométerenként kell.
A Datahouse statisztikája szerint az élbolyban található még a Suzuki és a Fiat is, ám szakértőnk figyelmeztet, itt adminisztrációs döntések állnak a háttérben. Csak az első forgalomba helyezés történik nálunk, az autók nagy része valójában más országokban fut.
Céges flották népszerű darabja a Toyota Corolla, amelyből közel négyezer talált gazdára tavaly. A japán gyártó egyik versenyelőnye, hogy nagyok a készletei, azonnal szállítanak, míg a versenytársaknál a koronavírus-járvány alatt akadozott az ellátás. Toyotát egyébként olyan munkavállalóknak érdemes adni, akik nem mennek túl sokat, ugyanis 15 000 kilométerenként kötelező a szerviz. A garancia 3 év 100 000 km-ig, ami egy területi képviselőnek két év alatt összejöhet. A hibrid Corolla egyébként Magyarországon orvosok, orvoslátogatók, kutatóorvosok körében különösen népszerű márka.
Toyota Corolla hybrid: elegáns autó orvoslátogatóknak (forrás: Toyota)
A Dacia Duster 2736 autóval ugyancsak kedvelt vállalati autónak számít elsősorban nem vezetői szinteken. Az egykori első számú céges kocsimárka, a Ford Focus 1631 autóval kicsit hátrébb csúszott, és ebből magas az export arány. Nagyon feljött rá a dél-koreai KIA a Ceed modelljével (1577) és a VW Golf új modellje is kapós (1426). A trendeket nézve Keresztes-Nagy Gergely szerint a KIA az utóbbi évek egyik nyertese és a Fordtól vehetett el piacot. “A Ceed területi képviselői és középvezetői autó. Aki 20-30 000 km-t autózik egy évben, neki a 7 év és 150 000 kilométer a garancia miatt nagyon megéri. Ráadásul az új modell az előző generációhoz képest nagyobb is lett.”
Nagyon feljött a KIA Seed (forrás: KIA)
Az utóbbi tíz év egyik vesztese az Opel, amelynek csökkent a presztízse és ár-érték arányban sem annyira nyerő. Pedig a kétezres évek elején az Astra és a Vectra kedvelt és jól futó autók voltak előbbieket értékesítők, utóbbiakat vezetők használták. Aztán 2011-től az Astra és az Insignia modellek nem sikerültek fényesen, mára egyik modell sincs a top 15-ben és a flottakezelők állományában is kevés található.
Autó neve | Darabszám |
---|---|
Skoda Octavia | 4430 |
Suzuki Vitara * | 4363 |
Fiat 500 * | 4021 |
Toyota Corolla | 3789 |
Suzuki SX4 * | 2750 |
Dacia Duster | 2736 |
Ford New Puma * | 1969 |
Toyota RAV4 | 1870 |
Ford Focus | 1631 |
KIA Seed | 1577 |
Volkswagen Golf | 1426 |
Volkswagen Passat | 1248 |
Renault Clio | 1209 |
Skoda Superb | 1081 |
Skoda Scala | 1019 |
Opel Corsa | 907 |
Vezetői szinteken: a magyar tulajdonos szeret fölélőni
Melyek a kedvelt vezetői márkák? Itt már a beszerzési darabszámok kevéssé orientálnak, mivel kevesebb a vezetői pozíció is. Keresztes-Nagy Gergely szerint a beszerzések függnek a cégnagyságtól és a tulajdonosi háttértől. A nagy, nemzetközi cégeknél szigorú előírások vannak, óvatosabban rendelnek, a szabadidős autókat kizárják és kerülik a hivalkodást. Ezzel szemben a jól menő magyar cégek tulajdonosai előszeretettel vesznek látványos és drága autókat. Multis vezetői autó például a VW Passat, a Skoda Superb, Mercedesből az E osztály, a hibrid Toyota Camry az ötös BMW. Itt a Ford Mondeo és az Opel Insignia (korábban Vectra) veszített piacot. Magyar cégek vezetői, tulajdonosai szeretnek villogni Audi Q7 vagy Q8-assal, BMW X5-tel, X7-tel. A jól menő ügyvédek kedvenc márkái a Volvo és a Jaguar.
Audi Q7: Jól menő magyar cégek ügyvezetői körében népszerű
A 100% elektromos autó még itt is ritkaság. Csak annak éri meg, aki 50-60 kilométer hatósugárnál többet nem autózik egy nap, kertes házban él, ahol saját töltőt ki lehet építeni. Keresztes-Nagy Gergely hozzáteszi, hogy a mostanában megjelenő nagyobb hatótávolságú elektromos autók (KIA E-Niro, Hyundai KONA, VW ID.3) már nem igényelnek akkora kompromisszumot, de az áruk még magasabb, mint egy hasonló méretű és tudású belső égésű modellé. A flottakezelő cég vezetője szerint aki egyszer beleül egy ilyen autóba és nem mozog sokat, ők jellemzően nem akarnak visszaülni se benzinesbe, se dízelesbe.
Számít az is, hogy melyik országban van a cég központja. Francia vállalatok patrióták, leányvállalataik többnyire csak francia autókat rendelhetnek. Az amerikaiak praktikusabbak, már japán autót is kérnek. A németek is az ár-érték arányt nézik, ám azért a saját márkáikhoz húz a szívük. A többnyire német hátterű cégeket tömörítő Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara tagjai között végzett 2019-es felmérés szerint nem vezetői szinten a Skoda vezet (VW Csoport) 39%-kal, a Ford és a Volkswagen előtt. Vezető beosztásúaknál a leggyakoribb céges flottában a VW (30%), második a Skoda (26%), harmadik az Opel (8%). Ügyvezetőknél az Audi vezet (24%), a Volvo (20%) és a BMW (19%) előtt. A beszerzési értékhatár ügyvezetői autóknál 18,7 millió, vezetőknél 8,7, nem vezetőknél 4,9 millió forint volt 2019-ben.
Év | Benzin | Dízel | Hibrid | 100% elektromos |
---|---|---|---|---|
2015 | 57 | 42 | 1 | 0 |
2016 | 62 | 36 | 2 | 0 |
2017 | 64 | 32 | 3 | 1 |
2018 | 71 | 24 | 5 | 1 |
2019 | 73 | 20 | 7 | 1 |
2020 | 49 | 22 | 27 | 2 |
A nyitóképen a 2020-ban legtöbbet rendelt vállalati autó, a Skoda Octavia
Sorozatunk korábbi cikkei:
1. Miért inkább tartós bérlet? - így válasszon céges autót
2. Cégautó mint juttatás - mire figyeljünk, hogy igazán motiváló legyen?
3. Céges autó: vásárlás vagy lízing?
4. Céges autó: adózás
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
A kihívásokkal teli üzleti környezet ellenére közel harmadával, 5 milliárd forint közelébe tudta növelni árbevételét a Pensum Group 2023-ban. A... Teljes cikk
Magyarország a régióban Lengyelország és Románia mellett továbbra is a legvonzóbb célpontja az üzleti szolgáltató központoknak (BSC). 2023 nehéz... Teljes cikk
Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk
- Nagy Márton: jövőre újraindul a gazdasági növekedés, a munkaerőpiac is megmozdult 1 hónapja
- Elon Musk elküldené minden tizedik alkalmazottját a Teslától 1 hónapja
- Alvázvédelem Házilag: Mutatjuk hogyan! 3 hónapja
- Váci beruházás - itt képezhetik ki az új iparágak számára szükséges munkaerőt 3 hónapja
- Szijjártó Péter: Magyarország diktálni fogja egy technológiai világforradalom tempóját 3 hónapja
- Elindult a vállalati e-autó támogatási program 4 hónapja
- 5+1 ok, amiért a Hotel Ózon a tökéletes helyszín cégük rendezvényének 4 hónapja
- Több ezer új munkahelyet teremt a BYD Magyarországon 5 hónapja
- Ünnepi rendezvények jogi kockázatokkal 6 hónapja
- Hivatali Karácsony 6 hónapja
- Limuzinos körút az igazival 6 hónapja