Még specializáltabb cafeteria csomagok az új esztendőben
A nagyvállalatok évről-évre újdonságokkal állnak elő az alkalmazottak motivációját szolgáló cafeteria rendszerek kialakítása során. Idén azonban minden eddiginél kiélezettebb verseny lesz, ahol a cégek egyre specializáltabb csomagokkal szállnak ringbe a kulcsemberek megtartásáért.
A szakember a több éves cafeteria rendszer kapcsán elmondta, hogy "mindenképpen előnyös a cég számára a komplex juttatási csomagok kidolgozása, hiszen így a munkavállalóknak adott juttatások -motivációs jellegükön túl - nettó juttatásoknak minősülnek. A csomagok úgy lettek összeállítva, hogy figyelembe vettük egy-egy juttatásnál az adómentesség értékhatárát". Ezek az értékhatárok pedig 2006-ban szintén kedvező feltételeket teremtenek a cafeteria-rendszereknek.
A közép-, és nagyvállalatoknál, de még a kisvállalati szegmens gyakorlatában is egyértelműen megfigyelhető, hogy a vállalati cafeteria csomagok 2006-os alakulása egyre inkább a dolgozói, személyes igényekre specializálódik, mint ahogy az a tendencia is egyre jobban kirajzolódik, hogy a cégek a lehető legnagyobb igényt kielégítendő, a juttatási csomagok legszélesebb skáláját igyekeznek kialakítani. Csak tudnunk kell, hogy mire lenne igény az alkalmazottak részéről...
A HR Portal 2005-ös szakmai felmérése szerint a munkáltatók legtöbbje úgy tapasztalja, hogy a béren kívüli juttatási eszközök közül -a juttatási csomagot igénybe vevő személy vállalati pozíciója függvényében - a cégautó, a mobiltelefon és az étkezési utalvány a legkedveltebb, majd ezeket követi az egészség-, és nyugdíjpénztári hozzájárulás, az üdülési támogatás, valamint az ajándékutalvány. Ezt a gyakorlatot támasztja alá a MÁV cafeteria rendszere is.
Mint arról a MÁV Kompenzációs Főosztálya beszámolt, cégüknél az elmúlt esztendőben a legtöbb alkalmazott a nyugdíjpénztári tagdíj-hozzájárulást és étkezési utalványt, továbbá az egészségpénztári tagdíj-hozzájárulást választotta. Már megszokottnak számít, hogy igen sokan vettek igénybe magáncélú ruhapénz-támogatást, viszont ezzel szemben megfigyelték, hogy az egy évvel korábbi tapasztalatokhoz képest jelentősen -mintegy 37 százalékkal- nőtt az üdülési csekket igénylők száma. Szintén kiugróan magas eltérésként mutatkozott, hogy az elmúlt esztendő során a hatodik legkedveltebb béren kívüli juttatásként lépett elő az otthoni
Az azonban mindenképpen hangsúlyos irányvonalnak tekinthető a cafeteria-rendszert hasznosító vállalatoknál, hogy a dolgozók motivációja céljából egyre többet fordítanak béren kívüli juttatásokra. Egyre több vállalat próbálja újdonságokkal -mint az Internet-hozzájárulással, vagy akár a Kürt Rt.-nél is alkalmazott orvosi-, és sportszolgáltatásokkal- megtartani dolgozóit. A 2006-os cafeteria-rendszerek kidolgozása során a munkáltatók minden eddiginél jobban ügyelnek az alkalmazottak életszínvonalára és a kulcsszemélyek egyedi igényeire, hiszen mint az az 1996-ban a cafeteria-rendszert elsőként alkalmazó MOL Rt. gyakorlatából is kiderült, a béren kívüli juttatási csomagok igencsak hatékonynövelő és ösztönző HR-eszközként funkcionálnak. És hogy mire számíthatnak 2006-ban a munkáltatók? Minden eddiginél keményebb versenyre a dolgozói megtartás érdekében. Aki ugyanis nem tartja az igencsak rohanó tempót a juttatási rendszerek területén, könnyen kulcsemberek nélkül találhatja magát a piacon.
Garai Katalin
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
Az új szabályt a munkavállalónak és a munkáltatóknak is figyelembe kell venniük. Teljes cikk
A megnövekedett költési kedv ellenére hozzávetőlegesen 5 milliárd forintnyi "alvó pénz" ragadt benn a SZÉP-kártya tulajdonosoknál. A kártyákon... Teljes cikk
Három nagy szereplő határozza meg az egészségpénztárak piacát. A tavalyi évben mind taglétszámban, mind vagyonban nőtt a piac. Kik a nagy... Teljes cikk
- A SZÉP Kártya márciusban is népszerű fizetőeszköz volt 1 hónapja
- Levonás jöhet a SZÉP Kártyákra! - Erre a határidőre érdemes figyelni! 3 hónapja
- Megállapodás a Tescónál - ennyivel nőnek a bérek és a cafeteria 4 hónapja
- Juttatási keret 2024-ben 5 hónapja
- 2024: trendforduló vagy bércsapda jön a munkavállalóknak? 6 hónapja
- Nyerő juttatások, tippek a munkatárs-megtartáshoz 2024-re 6 hónapja
- Cafeteria Kisokos 2024 6 hónapja
- Országgyűlés előtt az új cafeteria szabályok! 8 hónapja
- Juttatási trendek 2024-ben: mit tud az egészségpénztár? 8 hónapja
- Hogyan szerezhetjük vissza a cafeteria juttatásokat évközi munkaviszony megszűnés esetén? 8 hónapja
- Melyik a legfontosabb juttatás a dolgozók szerint? 8 hónapja