kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Magyar elismerés a világ legnagyobb coach-szervezetében

A világ legnagyobb coach szervezete, az International Coach Federation (ICF) Ábri Juditot, egy magyar szakembert választott ki arra, hogy képviselje a közösséget világjáró körútján. Ábri Judit mások mellett „coacholta” már Freddie Mercuryt is, előadásában a vállalati kultúraváltoztatás eszközeiről fog beszélni.

Az elmúlt évtizedekben megnőtt az igény azokra a szakemberekre, akik afféle személyi edzőként jól irányzott, előremutató kérdésekkel segítenek cégek munkatársainak vagy magánszemélyeknek a fejlődésben, esetleg egyéni elakadásaikban, dilemmáikban. A világ legnagyobb ilyen szakmai szervezete, az ICF, amelynek közel 25 ezer szakember a tagja, megalakulásának 20. évfordulóján, 2015. november 26-áig Európa, a Közel-Kelet és Afrika harminc országában tart összesen 35 rendezvényt. A turné célja, hogy bemutassa a régióban a professzionális coaching értékét és erejét – nemzetközi kutatások szerint az ilyen szolgáltatásba való befektetés minimum tíz- vagy akár ötvenszeres hasznot hozhat a cégeknek. A programokon 26 nemzetközi előadó szólal meg, köztük egyetlen magyarként Ábri Judit executive coach. (Az ICF on Tour programsorozata november 4.-én érkezik Magyarországra, az eseményen adják át Az Év Coach Szemléletű Vállalata 2015 díjat is.)

Ábri Judit előadásának címe: „Változtassunk a beszélgetésen, változtatunk a kultúrán”. A szakember szerint akkor beszélhetünk coach szemléletű vállalatról, „amikor a vezetők fejlesztő szellemben gondolkodnak és viszonyulnak kollégáikhoz, és azt nézik, hogyan tudnák előmozdítani munkatársaik eredményességét”. Habár ez sok munkahelyen nem evidens, a nemzetközi példák mellett egyre több magyar munkahelyen is visszaigazolódik, hogy a munkatársak rendszeres szóbeli elismerése jó közérzetet szül, és személyes sikerük elősegítése megnöveli a cég eredményességét is. Több kutatásból kiderült: az elkötelezett, jó kedvű munkatárs termelékenysége többszöröse lehet a csak ímmel-ámmal dolgozó vagy éppen frusztrált kollégáéinak.

Ábri Judit szerint úgy tudunk változtatni a munkahelyi kultúrán, ha a gondolkodásmódunkon és a hozzáállásunkon változtatunk először, és ez kitapintható lesz a beszélgetéseink tartalmán és hangulatán. Bár egyszerűnek tűnik, nem mindig könnyű megvalósítani a bárki által megtanulható módszert: „Úgy tudunk változtatni a beszélgetésen, ha például nem szólalunk meg, »csak« hallgatunk, és minden porcikánkkal figyelünk. Vagy, ha megszólalunk, akkor is, ahelyett, hogy a tudásunkat fitogtatnánk, inkább az érdeklődésünket mutatjuk meg. Így tudunk egy egymás mellett elbeszélő kultúrából váltani, és egymás felé fordulni.”
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció

Hogyan változnak a nemi szerepek? Berúgja-e az ajtót a Z generáció? Számos sors, és személyes történet illusztrálta az Egyenlítő Alapítvány... Teljes cikk

Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk