kapubanner for mobile
Megjelent: 13 hónapja

Innovatív megoldásokkal is csökkenthetők a HR költségek

A válság óhatatlanul is racionalizálásra készteti a vállalatokat, ennek legkézenfekvőbb eszköze a költségcsökkentés. Az esetek többségében ez a munkavállalónak és a munkaadónak is fájdalmat okoz, juttatások csökkentését, végső esetben pedig elbocsátásokat vonva maga után. A költségek csökkentésére azonban van egy másik út is: ez pedig az olyan innovatív megoldások használata, mint például a digitális aláírás bevezetése a HR folyamatokba.

ittirdala digitális aláírás-

A cégek életében az elektronikus aláírásképesség közép- és felsővezetők esetén már egyáltalán nem számít újdonságnak, azonban a munkavállalók és a munkaadók közötti formális viszony az esetek többségében megmaradt a papírhalmok által generált felesleges költségek és adminisztráció szintjén. Elég, ha csak a nyomtatásra, belső vagy külső postázásra, iktatásra, tárolásra gondolunk.

A Munka törvénykönyve számos dokumentumra vonatkozóan írásbeliséget vár el, ami a munkavállaló aláírását várja el. Gondoljunk csak a munkaszerződésre, különféle nyilatkozatokra, szabályzatokra, bérrel kapcsolatos átvételi igazolásokra, jövedelemmel kapcsolatos dokumentumokra. Ha a naptári év során előforduló munkaügyi dokumentumok számát felszorozzuk a munkavállalók számával, látni fogjuk, hogy bizony már egy kisebb kkv életében is jelentős adminisztrációs terhet jelent mindezek megléte, a költségekről nem is beszélve. 

A vállalatok többségénél a jelenlegi gyakorlat szerint a kézzel szerkesztett vagy a munkaügyi rendszer által létrehozott dokumentumot kinyomtatják, elküldik a munkavállalónak, aki aláírja és visszajuttatja a munkaügyes kollégának. Ezt követően a dokumentumot szkennelik – hogy digitálisan is meglegyen az aláírt példány –, de ettől még nem lesz hiteles, ezért továbbra is papír alapon tárolni kell. Ez nem digitalizáció, inkább kettős ügyvitel, ráadásul egyáltalán nem költséghatékony és a folyamat tele van hibalehetőségekkel.

Pedig most már egyre fontosabb érv a digitális munkaügyi ügyvitel mellett a távoli munkavégzés támogatása. Hibrid környezetben dolgozunk, amely azt eredményezi, hogy a klasszikus munkaügyek céljából soha vagy ritkán fordulnak meg az irodában. Több olyan szektor van, ahol eleve nem találkozunk direktben munkaüggyel személyesen, gondoljunk csak a futárokra.

ittirdala digitális aláírás
A Munka törvénykönyve számos dokumentumra vonatkozóan írásbeliséget vár el

Elektronikus aláírással ellátott dokumentum esetén nincs szükség papír alapú tárolásra, papírkezeléssel kapcsolatos költségek megszűnhetnek (papír, nyomtatópatron, postázás), adminisztrációs teher, nyomonkövethetőség egyszerűbb, nincs kettős ügyvitel, nem kell személyes találkozó, gyors és a legfontosabb, hogy az elektronikus aláírásnak van olyan formája, amely bizonyító erővel bír és megfelel az írásbeliségnek.

Ugyan 2001 óta van elektronikus aláírás törvényünk, de az ezt kiszolgáló szolgáltatások az elmúlt évtizedben nem fejlődtek olyan ütemben, mint ahogy azt a technológia lehetővé tenné. A munkavállaló aláírása ugyanis digitális formában is előállhat, a fenti folyamatot költséghatékonnyá, gyorssá és hibamentessé téve. „Hogy mindezt költséges fejlesztések, eszközbeszerzések és tréningek nélkül is biztosítani tudjuk, olyan megoldást kell a munkavállaló kezébe adni, amit saját eszközén – jelen esetben ez a mobiltelefonja – gyorsan és egyszerűen el tud végezni. Ez egyben azt is jelenti, hogy nem bonyolultabb számára az elektronikus aláírásának előállítása, mint mondjuk egy munkahelyi e-mail elküldése kollégáinak” – hangzott el a megoldási javaslat Deák Andrástól, a GoodID üzletfejlesztési vezetőjétől.

A digitális identitáson alapuló szolgáltatásokra jellemző, hogy már a munkavállaló beléptetésénél is segítik a munkaügyi menetet. A GoodID digitális irattárca mobilalkalmazásába feltöltött okmányaink munkáltató számára történő átadását ugyanis biztonságos csatornán – akár távolról is – megtehetjük. Ha személyazonosságunkat egy szelfivel is megerősítettük, akkor az elektronikus aláírásképességünk feltételeit is megteremtettük, ráadásul a munkavállaló saját mobiltelefonján, eszközbeszerzés és egyéb költségek nélkül. Ezt követően pedig gyakorlatilag minden munkaügyi dokumentum aláírható az ittírdalá.hu e-aláíró portálon keresztül, vagy a GoodID integrált e-aláírás megoldásán keresztül, gyakorlatilag megteremtve ezzel a papírmentes irodát annak minden előnyével együtt.

Ez a folyamat tehát már egy rendkívül egyszerűen használható mobilapplikáción keresztül is megtehető, nincs szükség hozzá eszközbeszerzésre és különösebb tréningre sem: egy-két gombnyomással az okmányaink is beolvashatók és átküldhetők, valamint másodpercek alatt egy munkavállaló számára átküldött munkaügyi dokumentum is visszaérkezhet hozzánk aláírva, digitális iktatásra készen.

  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több mint 27 éves HR vezetői tapasztalatát viszi be a Corvinus képzésébe

Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk

Új, innovatív kezdeményezés Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler

A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk