kapubanner for mobile
Megjelent: 6 hónapja

Így segíthet a mesterséges intelligencia a túlhajszolt pedagógusoknak

Egy friss jelentés szerint az Egyesült Királyságban a mesterséges intelligencia használata csökkentette a túlórák számát és javította a munka és a magánélet egyensúlyát a pedagógusoknál, ugyanakkor arra is felhívták a figyelmet, hogy az AI sem tévedhetetlen.

Így segíthet a mesterséges intelligencia a túlhajszolt pedagógusoknak-

A tanárok a mesterséges intelligencia (AI) segítségével időt takarítanak meg egyes feladatok automatizálásával - állítja egy brit kormányzati jelentés, amit a BBC ismertetett.

A feladatlapok készítése és a szülőknek szóló e-mailek megírása is népszerű felhasználási módként szerepelt a jelentésben. A tanárok szerint így több idejük marad a fontosabb feladatokra. A jelentés azonban arra is figyelmeztetett, hogy a mesterséges intelligencia megbízhatatlan tartalmakat is létrehozhat. Az oktatási minisztérium (DfE) AI-ról szóló jelentése 567 válaszon alapul, a legtöbb válasz az Egyesült Királyságból érkezett. A jelentés szerint a legtöbb válaszadó "nagyjából optimista" volt a mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásával kapcsolatban, de szinte mindenkinek voltak fenntartásai. Aggódtak amiatt, hogy a mesterséges intelligencia hamis információkat fog szolgáltatni, például az értékelések alkalmával.

A DfE szerint a jelentés segítséget nyújthat a mesterséges intelligenciával kapcsolatos politika kialakításában. Hozzátették, hogy a kormány már most is segíti az AI-ban rejlő lehetőségek kiaknázását az oktatásban.

Ben Merritt, a sheffieldi King Ecgbert School idegen nyelv karának vezetője nemrégiben arra használta az AI-t, hogy illusztrációt generáljon az osztálya számára egy feladathoz. A leckében azt szerette volna kérni a gyerekektől, hogy németül jelöljék meg az arc részeit, de nem talált tökéletes illusztrációt az interneten. "Nagyon könnyű volt képeket találni mosolygó, különböző etnikumú, nemű stb. gyerekekről. De egyikükön sem látszottak különösebben a fogak... Pontosan beírva, hogy mit akartam, pontosan azt a képet kaptam, amit végül használtam. Tanárként rengeteg a tennivaló, legyen szó adminisztrációs feladatokról, javításról, a szökőkkel való kapcsolattartásról és így tovább. Az adminisztratív feladatok csökkenésével jobban tudok összpontosítani magára a tanításra" – mondta Merritt. Azonban hangsúlyozta, hogy mindig ellenőrizni kell a mesterséges intelligencia által előállított tartalmakat.

Catherine Elliott, aki a Sheffieldi Városi Tanácsnak dolgozik, a Learn Sheffield nevű oktatási intézményben megbeszélést tart a város tanárainak, hogy megosszák tapasztalataikat a technológiáról. „A legtöbben például arra használják, hogy egy kész szöveget leegyszerűsítenek az AI segítségével olyan nyelvezetre, ami az adott korú gyerekek olvasási szintjének megfelelő” - mondta. Elliott szerint ez segíthet a sajátos nevelési igényű és fogyatékkal élő gyerekeknek, vagy azoknak, akiknek az angol a második nyelvük.

A Teacher Tapp felmérő eszköz szerint tízből négy tanár már használja a mesterséges intelligenciát az iskolai munka során. Prof. Becky Allen, az alkalmazás társalapítója és vezető elemzője szerint egyes szakokon a tanárok több időt és munkát tudnak megspórolni az AI segítségével, mint mások. "Matematikatanárként most már teljesen normális, hogy az ember már nem javítja a házi feladatokat" - mondta - hozzátéve, hogy ez már az AI-eszközök széles körű elterjedése előtt is így volt.

A kormány szerint Angliában 2010 óta 27 ezerrel nőtt a pedagógusok számra, de a tanulólétszám is emelkedett, és több diák jut egy tanárra. Az országban idén sok pedagógus sztrájkolt a magas munkaterhek és az alacsony bérek miatt. Az Education Support jótékonysági szervezet novemberben végzett kutatása szerint az Egyesült Királyságban a tanárok 36%-a tapasztalta a kiégést.

A DfE jelentése szerint egyes tanároknál a mesterséges intelligencia használata csökkentette a túlórák számát, javította a munka és a magánélet egyensúlyát, és növelte a munkával való elégedettséget. Gillian Keegan oktatási miniszter szerint megfelelő hozzáállásra van szükség ahhoz, hogy "kihasználjuk az élet valamennyi területét átalakító technológia előnyeit". "Bíztató, hogy sok oktatási szakember már most, a munkája során tapasztalja a mesterséges intelligencia előnyeit. A kutatás eredményei döntő fontosságú adatokkal szolgálnak a mesterséges intelligenciával kapcsolatos jövőbeli munkánkhoz, és segítenek a megfelelő döntések meghozatalában, hogy a generatív mesterséges intelligenciából a lehető legtöbbet hozzuk ki, biztonságos módon" - mondta.

 

BBC

fotó: unsplash

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A BMW autógyár miatt nőtt az érdeklődés a járműmérnöki képzés iránt Debrecenben

Amióta a BMW bejelentette, hogy Debrecenben építi fel legújabb autógyárát, ugrásszerűen nőtt az érdeklődés a Debreceni Egyetem (DE) műszaki... Teljes cikk

Pénteken kezdődnek a május-júniusi érettségi vizsgák

A nemzetiségi nyelv és irodalom tárgyak írásbeli vizsgáival kezdődik pénteken a 2023/2024-es tanév május-júniusi érettségi vizsgaidőszaka -... Teljes cikk

Ma indul a Corvinus állásbörzéje és karrierfelkészítési programja

Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen megtanulható... Teljes cikk