kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

HrHotspot - mi az?

Az előző cikkünkben a HrHotspot volt a fókusztémánk. Azóta többen is kérték, hogy bővebben is mutassuk be ezt a HR shared service center koncepciót – milyen feladatokat lehet itt megrendelni, hogyan is működik. Ismét megkértük tehát Lévai Ágnest, mondjon néhány konkrétumot a szolgáltatásokkal kapcsolatosan.

Hogy mi is ez a szolgáltatás pontosabban? Ha egy mondattal kellene megfogalmazni, azt mondanám, hogy a HR A-tól Z-ig. – mondja Ágnes. – Mi mindannyian Humán Erőforrás területén jártunk be szakmai vagy vezetői karrier utat. Olyan sok ismeret és tudás halmozódott fel a cégben, hogy arra gondoltunk, kilépünk a szakma hagyományos keretei közül. Elindulunk egy olyan úton, ami az ügyfeleinknek egy átlátható, strukturált és minőségi szolgáltatást jelent, nekünk pedig a rendezett mindennapokat. Összeállítottunk egy olyan szolgáltatási portfóliót, amely elemenként, vagy akár teljes üzleti modellben is megvásárolható.

Melyek a főbb területek, amelyekkel foglalkoznak?

A kiinduló pont a HR adminisztráció outsourcing-ja volt, erre építettük fel aztán a többi feladatot. Kezdjük a bérszámfejtéssel: az alkalmazottak bérezésének teljes körű adminisztrációja, a bérezéssel kapcsolatos elszámolások, adatszolgáltatások elkészítése tartozik ebbe a körbe. Talán ez volt az első olyan HR feladat, amelyet a cégek a magas eszköz- és erőforrás ráfordítás, valamint a gyorsan változó jogszabályi környezet miatt kiszerveztek. Erősségünk ebben a szolgáltatási körben is a szaktudásunk; valamennyi ágazatban – legyen az szolgáltatás, termelés, vendéglátás vagy kereskedelem – otthon vagyunk, beleértve a munkarendekkel kapcsolatos tanácsadást, elszámolásokat. Erre épül a HR ügyintézés, amely a teljes körű HR és munkaügyi ügyfélszolgálati teendők (adminisztráció, beléptetés, kijelentés, és egyéb operatív feladatok) elvégzését jelenti. Ez legtöbbször szintén kiszervezett tevékenység. Amennyiben a menedzsment úgy dönt, hogy cégében nem kíván foglalkozni a humán erőforrás tevékenység adminisztratív részével, ezt nyugodtan szakértő csapatunkra bízhatja. Szolgáltató központunkban, vagy a partnereinkhez kihelyezve teljes felelősségvállalással látjuk el a cég háttértámogatását és a munkatársak kiszolgálását.

A tanácsadó cégek inkább a fejlesztések, coaching irányába mozdultak el, Önök miért döntöttek úgy, hogy az alapokkal is foglalkoznak?

Éppen ezért, mert biztos alapokra lehet jól építkezni. Ha nem hibátlan az adminisztráció, akkor az adatszolgáltatás sem az. Megfelelő adatok nélkül pedig nem lehet jól tervezni, az képzések is csak a levegőben lógnak, enélkül nem működik egyetlen rendszer sem. Minden munkáltatónak, legyen az kisebb vagy nagyobb, működőképes rendszerre van szüksége. Ez alapozta meg egyébként a munkaügyi vonalat is a cégben, mert a HR-ben munkaügyi tudás és munkajogi jártasság nélkül semmilyen tekintetben nem lehet továbblépni. Ezt az ügyféligények és a számok is visszaigazolják. Az elmúlt években – amióta az új munka törvénykönyve hatályba lépett – ugrásszerűen megnövekedett a munkaügyi auditok és a tanácsadás óraszáma.

Ez csak az új Munka törvénykönyvével függhet össze?

Az auditok száma igen, hiszen mindenki kíváncsi volt arra, hogy az új szabályozást hogyan sikerült átültetnie a gyakorlatba. Egyébként az auditnak más vetületei is vannak, hiszen egy bizonyos cég-érettségi stádiumban, vagy éppen a green field feladatok lezárásával eljön az a pillanat, amikor megéri szakértő szemmel rápillantani a folyamatokra vagy a munkaügyi és HR gyakorlatra. Nagyon sokféle auditot készítettünk már, és a „kellemetlen” téma ellenére mégis minden ügyfelünk örült a lehetőségnek, mert a több évtizedes szakmai, vezetői, vagy ellenőrzési múlttal rendelkező szakembereink szívesen osztják meg tudásukat és tapasztalatukat a HR munkatársakkal az audit során. Az ilyen jellegű audit cégmérettől függően akár több napot is igénybe vehet és minden esetben egy jelentéssel zárul. A jelentésben összefoglalt ajánlásokat pedig segítünk átültetni a gyakorlatba is ügyfeleinknek.

Akkor ez már-már munkaügyi tanácsadás, nem?

Persze, hiszen ez egy komplex szakterület – de a klasszikus munkaügyi tanácsadás azért más. A munkáltatók gyakran olyankor fordulnak munkajogászhoz, amikor már valamilyen gond van a cégüknél (ellenőrzés, bírság, munkaügyi per), pedig sok időt, pénzt és energiát spórolhatnának meg azzal, ha munkajogi szakemberhez fordulnak felmondás, azonnali hatályú felmondás, munkaidő-beosztás készítése, munkajogi szankció alkalmazása, munkaügyi ellenőrzés esetén. Erre a területre is igaz, hogy a munkajogi tervezés, a prevenció, a cég munkajogi támogatása sokkal olcsóbb, mint a problémás helyzetek megoldása, az utólagos „tűzoltás”.

Ez elég meggyőző. Mi mindent tartogat a HRHotSpot még az ügyfelek számára?

Természetesen mi is foglalkozunk a HR látványosabb részével, mint motivációs rendszerek, vagy fejlesztés. Motivációs rendszerek tekintetében számos nagy ügyfelet említhetnék referenciaként, fejlesztésben szintúgy. Nyilván mi a rendszerek felépítésében és kivitelezésében vagyunk ismertebbek, tréningben kevésbé, de mivel mi is fejlődünk és növekedünk, ez is egyre inkább jellemző lesz.

A fejlesztés talán egyértelmű, de mit értenek motivációs rendszerek alatt?

Bérezési és juttatási rendszerek kialakítását, cafeteria tanácsadást, teljesítményértékelési és ösztönzési rendszerek kialakítását. Kompenzációban és ösztönzésmenedzsmentben egyedi megoldásokat kínálunk, legyen az egy kis cafeteria rendszer, vagy egy nagy termelővállalat teljesítményértékelési rendszere. Nemcsak a rendszer kialakítását, de annak bevezetését a kommunikációját is vállaljuk, és akár éveken át gondozzuk.

… és ha jól tudom, ez még nem minden – folytassuk az ismerkedést következő cikkünkben is a HRHotSpot-tal!
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több mint 27 éves HR vezetői tapasztalatát viszi be a Corvinus képzésébe

Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk

Új, innovatív kezdeményezés Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler

A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk