HR-es témájú pályázatok a CSR Piacon
A hazai üzleti szféra társadalmi felelősségvállalásáról nyújt átfogó és objektív képet a CSR Piac, amelyet április 18-án a Dürer Rendezvényházban rendez meg a KÖVET Egyesület. Cikkünkben a kiállításon bemutatkozó CSR jó gyakorlatok közül mutatjuk be most előzetesen két HR témájú kiállító pályázatát. A DENSO Magyarország Kft. Gondoskodás határok nélkül című programja, illetve a MARS Magyarország Esély és Harmónia programja is követendő példa lehet a vállalatok számára.
Mars Magyarország: stratégiai szinten a családbarát szemlélet
A hazánkban 1990 óta jelen lévő Mars Magyarország két helyszínen működik, összesen közel 930 munkatársat foglalkoztatva. A vállalat több alkalommal került be hazánk legjobb munkahelyei közé az Aon Hewitt felmérésén, illetve a Családbarát Munkahely és Zöld Iroda minősítéseket is elnyerte. Az elismerések azt mutatják, hogy a társaság a lehető legjobb munkakörülmények megteremtésére törekszik, mert úgy véli, munkatársai csak úgy képesek kihozni magukból a maximumot, ha jólétüket kiemelten kezelik, odafigyelnek igényeikre. A cégnél működő Esély és Harmónia program mára a Marsnál a munkatársi kultúra részévé vált.
A hatékony munkavégzéshez és kiegyensúlyozott magánélethez vezető stratégiát a munkatársak észrevételei alapján építette fel a vállalat, mely folyamat a mai napig tart. A program figyelembe veszi a munkatársak kulturális és egyéni sokszínűségét, fókuszba helyezi az igényeit, ezáltal lehetőséget teremt arra, hogy a munkatársak még elkötelezettebbekké, ugyanakkor kiegyensúlyozottabbá váljanak a megfelelő munka/magánélet egyensúly kialakításával és fenntartásával. A programmal nemcsak a szakmai fejlődésre, hanem a megfelelő mennyiségű rekreációra is teret adnak a munkatársaknak, melynek eredményeként a 2008-2009-es évtől valóságos "bébibumm" következett be a cég berkein belül: a várandós kismamák száma és velük együtt az inaktív állomány is megnőtt.
A Jól-Lét Alapítvánnyal 2011-ben kezdett együttműködni a Mars azzal a céllal, hogy a családbarát szemléletet stratégiai szintre emelje. Mivel ebben az évben a teljes állomány közel negyede inaktív pozícióba került, a vállalat célja az együttműködéssel az volt, hogy a női munkatársak számára lehetőség nyíljon a munka és a család minél zökkenőmenetesebb összeegyeztetésére. A gyermeket váró és nevelő munkatársak foglalkoztatásának nem voltak törvényben szabályozott, specifikus keretei, standard eljárásai, így azokat a vállalat a munkatársakkal közösen határozta meg, és rendszer szintű folyamatokat alakított ki a korábbi eseti jellegű megoldások helyett. Az együttműködés eredményeként megszületett egy belső, gyermekgondozási távollétre vonatkozó szabályrendszer, vállalásokat és ajánlásokat rögzítve az érintett felek (a kismama, a közvetlen vezető és a HR) számára.
A belső szabályrendszer mellett a vállalat rugalmassá tette munkaköreit, amelyek nemcsak a kismamákra, hanem az emberközpontú szemlélet szem előtt tartásával minden munkatársra vonatkoznak, és megfelelő eszközrendszerrel (például laptopok biztosításával) állnak a rendelkezésükre. A program eredménye számszerűen is mérhető, hiszen azon túl, hogy a Marsnál a munkakörök 70 százakékát női munkatársak látják el, a munkatársak több mint 50 százaléka családos, az állomány egynegyede pedig az elmúlt évek családbarát fókusza miatt döntött a családalapítás mellett.
Munkavállalókat segítő alapítvány a DENSO Gyártó Magyarország Kft.-nél
A nehéz helyzetbe került munkavállalókat megsegítő alapítvánnyal, környezetvédelmi iskolaprogrammal és vállalati buszokkal tesz az autóalkatrész-iparban tevékenykedő DENSO Gyártó Magyarország Kft. a dolgozói jóllétéért.
Ma már 36 busz hozza-viszi a dolgozókat, akik rendszeresen részesülnek anyagi és erkölcsi elismerésben is. 2010 óta működik az Alapítvány a DENSO Gyártó Magyarország Kft. Munkavállalóiért, amely kifejezetten azokat a munkavállalókat támogatja, akik önhibájukon kívül nehéz helyzetbe kerültek. A cégnek saját belső oktatási rendszere is van, ennek egyik célja, hogy a résztvevők ismeretei bővüljenek, képességeik fejlődjenek és ezt a termelőterületeken alkalmazva a vállalat kapacitása is javuljon. A helyi közösség támogatását célozza a munkavállalók önkéntes véradási tevékenysége, amelyen évente több mint 200 dolgozó vesz részt. A cég CSR Bizottsága adományozó programjával elsősorban a helyi civil szervezetek környezet- és egészségvédelmi tevékenységét, valamint a helyi óvodák működését támogatja.
A vállalat vezetése kiemelten fontosnak tartja a dolgozói elégedettség rendszeres mérését. Ezek alapján mára teljesen egyértelmű a vezetőség számára, hogy a CSR egy nagyon jó eszköz a munkatársak motiválására, és azt is felismerték, hogy a helyi közösségért tett intézkedések a vállalat jó hírét emelik, és hosszú távon a munkaerő utánpótlást is biztosíthatják.
Díjazzák a legjobb CSR gyakorlatokat
Ez a két sikertörténet is azt bizonyítja, hogy érdemes a cégeknek a munkavállalók jóllétébe energiát és pénzt fektetniük. Itthon még sok cég nem ismerte fel ennek jelentőségét, mint a hatékonyság növelésének egyik legfontosabb eszközét. Ha a munkavállaló úgy érzi, bíznak benne, tesznek érte, akkor lojálisabb és jobb munkaerő válik belőle. A CSR Piacon a fenti két történetről is több részletet tudhatnak meg az érdeklődők. Az idei rendezvényen 34 vállalat és 30 civil szervezet mutatja majd be a társadalmi felelősségvállalásban elért eredményeit.
Az idei év újdonsága továbbá, hogy a CSR Piac keretében hirdetik ki az Európai Bizottság által létrehozott, és ebben az évben először meghirdetett Európai CSR Díj győzteseit. Erre a díjra csak azok a vállalatok pályázhattak, amelyek nem üzleti szervezetekkel (egyesületekkel, alapítványokkal stb.) közösen valósítottak meg innovatív, a társadalomra, a környezetre számottevő pozitív hatást gyakorló projektet. Az Európai CSR Díjat kis- és középvállalati, vagy nagyvállalati kategóriákban elnyerő cégek június 25-én Brüsszelben, az EU Bizottság magas rangú képviselőitől vehetik át az elismerést.
Az öttagú, CSR-szakértőkből álló zsűri (Fóris Ferenc, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. működésirányítási vezetője; Matolay Réka, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa; dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum igazgatója; Petrik Ida a BCSDH igazgatója; Tóth Gergely, a KÖVET főtitkára, a Pannon Egyetem Georgikon Karának docense) döntése szerint a következő cégek kerültek az Európai CSR Díjért meghirdetett verseny shortlistjére.
Kis- és középvállalati kategória:
-IFUA Nonprofit Partner Közhasznú Nonprofit Kft.,
-Hill & Knowlton Hungary Kft.,
-Dr. Czinki László egyéni vállalkozó.
Nagyvállalati kategória:
-Nokia Magyarország Kft.,
-Telenor Magyarország Zrt.,
-E.on Hungária Zrt.,
-Provident Pénzügyi Zrt.
A hazánkban 1990 óta jelen lévő Mars Magyarország két helyszínen működik, összesen közel 930 munkatársat foglalkoztatva. A vállalat több alkalommal került be hazánk legjobb munkahelyei közé az Aon Hewitt felmérésén, illetve a Családbarát Munkahely és Zöld Iroda minősítéseket is elnyerte. Az elismerések azt mutatják, hogy a társaság a lehető legjobb munkakörülmények megteremtésére törekszik, mert úgy véli, munkatársai csak úgy képesek kihozni magukból a maximumot, ha jólétüket kiemelten kezelik, odafigyelnek igényeikre. A cégnél működő Esély és Harmónia program mára a Marsnál a munkatársi kultúra részévé vált.
A hatékony munkavégzéshez és kiegyensúlyozott magánélethez vezető stratégiát a munkatársak észrevételei alapján építette fel a vállalat, mely folyamat a mai napig tart. A program figyelembe veszi a munkatársak kulturális és egyéni sokszínűségét, fókuszba helyezi az igényeit, ezáltal lehetőséget teremt arra, hogy a munkatársak még elkötelezettebbekké, ugyanakkor kiegyensúlyozottabbá váljanak a megfelelő munka/magánélet egyensúly kialakításával és fenntartásával. A programmal nemcsak a szakmai fejlődésre, hanem a megfelelő mennyiségű rekreációra is teret adnak a munkatársaknak, melynek eredményeként a 2008-2009-es évtől valóságos "bébibumm" következett be a cég berkein belül: a várandós kismamák száma és velük együtt az inaktív állomány is megnőtt.
A Jól-Lét Alapítvánnyal 2011-ben kezdett együttműködni a Mars azzal a céllal, hogy a családbarát szemléletet stratégiai szintre emelje. Mivel ebben az évben a teljes állomány közel negyede inaktív pozícióba került, a vállalat célja az együttműködéssel az volt, hogy a női munkatársak számára lehetőség nyíljon a munka és a család minél zökkenőmenetesebb összeegyeztetésére. A gyermeket váró és nevelő munkatársak foglalkoztatásának nem voltak törvényben szabályozott, specifikus keretei, standard eljárásai, így azokat a vállalat a munkatársakkal közösen határozta meg, és rendszer szintű folyamatokat alakított ki a korábbi eseti jellegű megoldások helyett. Az együttműködés eredményeként megszületett egy belső, gyermekgondozási távollétre vonatkozó szabályrendszer, vállalásokat és ajánlásokat rögzítve az érintett felek (a kismama, a közvetlen vezető és a HR) számára.
A belső szabályrendszer mellett a vállalat rugalmassá tette munkaköreit, amelyek nemcsak a kismamákra, hanem az emberközpontú szemlélet szem előtt tartásával minden munkatársra vonatkoznak, és megfelelő eszközrendszerrel (például laptopok biztosításával) állnak a rendelkezésükre. A program eredménye számszerűen is mérhető, hiszen azon túl, hogy a Marsnál a munkakörök 70 százakékát női munkatársak látják el, a munkatársak több mint 50 százaléka családos, az állomány egynegyede pedig az elmúlt évek családbarát fókusza miatt döntött a családalapítás mellett.
Munkavállalókat segítő alapítvány a DENSO Gyártó Magyarország Kft.-nél
A nehéz helyzetbe került munkavállalókat megsegítő alapítvánnyal, környezetvédelmi iskolaprogrammal és vállalati buszokkal tesz az autóalkatrész-iparban tevékenykedő DENSO Gyártó Magyarország Kft. a dolgozói jóllétéért.
Ma már 36 busz hozza-viszi a dolgozókat, akik rendszeresen részesülnek anyagi és erkölcsi elismerésben is. 2010 óta működik az Alapítvány a DENSO Gyártó Magyarország Kft. Munkavállalóiért, amely kifejezetten azokat a munkavállalókat támogatja, akik önhibájukon kívül nehéz helyzetbe kerültek. A cégnek saját belső oktatási rendszere is van, ennek egyik célja, hogy a résztvevők ismeretei bővüljenek, képességeik fejlődjenek és ezt a termelőterületeken alkalmazva a vállalat kapacitása is javuljon. A helyi közösség támogatását célozza a munkavállalók önkéntes véradási tevékenysége, amelyen évente több mint 200 dolgozó vesz részt. A cég CSR Bizottsága adományozó programjával elsősorban a helyi civil szervezetek környezet- és egészségvédelmi tevékenységét, valamint a helyi óvodák működését támogatja.
A vállalat vezetése kiemelten fontosnak tartja a dolgozói elégedettség rendszeres mérését. Ezek alapján mára teljesen egyértelmű a vezetőség számára, hogy a CSR egy nagyon jó eszköz a munkatársak motiválására, és azt is felismerték, hogy a helyi közösségért tett intézkedések a vállalat jó hírét emelik, és hosszú távon a munkaerő utánpótlást is biztosíthatják.
Díjazzák a legjobb CSR gyakorlatokat
Ez a két sikertörténet is azt bizonyítja, hogy érdemes a cégeknek a munkavállalók jóllétébe energiát és pénzt fektetniük. Itthon még sok cég nem ismerte fel ennek jelentőségét, mint a hatékonyság növelésének egyik legfontosabb eszközét. Ha a munkavállaló úgy érzi, bíznak benne, tesznek érte, akkor lojálisabb és jobb munkaerő válik belőle. A CSR Piacon a fenti két történetről is több részletet tudhatnak meg az érdeklődők. Az idei rendezvényen 34 vállalat és 30 civil szervezet mutatja majd be a társadalmi felelősségvállalásban elért eredményeit.
Az idei év újdonsága továbbá, hogy a CSR Piac keretében hirdetik ki az Európai Bizottság által létrehozott, és ebben az évben először meghirdetett Európai CSR Díj győzteseit. Erre a díjra csak azok a vállalatok pályázhattak, amelyek nem üzleti szervezetekkel (egyesületekkel, alapítványokkal stb.) közösen valósítottak meg innovatív, a társadalomra, a környezetre számottevő pozitív hatást gyakorló projektet. Az Európai CSR Díjat kis- és középvállalati, vagy nagyvállalati kategóriákban elnyerő cégek június 25-én Brüsszelben, az EU Bizottság magas rangú képviselőitől vehetik át az elismerést.
Az öttagú, CSR-szakértőkből álló zsűri (Fóris Ferenc, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. működésirányítási vezetője; Matolay Réka, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa; dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum igazgatója; Petrik Ida a BCSDH igazgatója; Tóth Gergely, a KÖVET főtitkára, a Pannon Egyetem Georgikon Karának docense) döntése szerint a következő cégek kerültek az Európai CSR Díjért meghirdetett verseny shortlistjére.
Kis- és középvállalati kategória:
-IFUA Nonprofit Partner Közhasznú Nonprofit Kft.,
-Hill & Knowlton Hungary Kft.,
-Dr. Czinki László egyéni vállalkozó.
Nagyvállalati kategória:
-Nokia Magyarország Kft.,
-Telenor Magyarország Zrt.,
-E.on Hungária Zrt.,
-Provident Pénzügyi Zrt.
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
További cikkek
Nagyot nőtt a takarítócég, már több mint 11 ezren dolgoznak náluk: létszámtrendek
Tavaly decemberről idén januárra az épületek takarításával és facility managementjével foglalkozó B + N Referencia Zrt-nél nőtt legnagyobbat az... Teljes cikk
Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel?
Ne csak a hirdetési költségeket számoljuk egy munkavállaló felvételénél, hanem a toborzó munkaóráinak költségét és a próbaidő alatti... Teljes cikk
Új fogalom a HR-ben: a határfelületi vezetők
Van egy olyan vezetői réteg az iparban, akikről, ha nem vesszük tudomásul, hogy egészen más bánásmódot igényelnek, mint a többi vezető, akkor... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- 132 évre lenne szükség a nemek közti egyenlőség eléréséhez. Mi kellene hozzá? 10 000 nőt kérdezett a Mars 1 éve
- Mars-kutató, fizikus, programozó - soha nem érezte hátránynak a szakmájában, hogy nő 2 éve
- A kutyabarát munkahelyeké a jövő 2 éve
- Így néz ki a munka jövője a jelenben a Marsnál - interjú Daria Maslovskayával, a cég Közép-Európáért felelős HR vezetőjével 2 éve
- Tíz százalék fölötti béremelést jelentett be a Budapest Airport 2 éve
- Nem megmondóember, hanem támogató vezető - interjú Nyisztor Józseffel 2 éve
- Sztereotípiák fogságában sínylődnek a nők 2 éve
- Új közép-európai HR igazgató a Marsnál 3 éve
- 120 új munkahely létesül a Mars új magyarországi beruházása nyomán 3 éve
- Intenzív toborzásba kezdett a Wizz Air 3 éve
- Globális kampánnyal erősíti fel a nők hangját a Mars 3 éve