kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Forradalmak kora az irodákban is

A Szilikon-völgy egyik törekvése vált most világszerte divattá: a vállalatok egymásra licitálva alakítják ki nem mindennapi irodáikat, kampuszaikat, hogy ezzel is motiválják az ott dolgozókat. De miben mások ezek a modern munkahelyek?

Ma nagyobb kihívás megtartani a munkaerőt, mint megszerezni azt. Régen a cégek béremeléssel motiválták munkavállalóikat, de ezzel egy idő után nem tudtak egymás közt versenyezni, így mára inkább a rugalmas munkaidő, az innovatív munkakörnyezet az, ami számít. A techóriások idejében felismerték, hogy inspiráló irodákban a dolgozók szívesebben, nem mellesleg hatékonyabban tevékenykednek.

Hazánkban is évek óta egyre nagyobb az igény az olyan irodaház típusokra, amelyek már nem csak műszaki paramétereikkel tudnak kitűnni - hisz ezekkel majdnem minden újépítésű irodaépület rendelkezik -, hanem olyan plusz kiegészítésekkel, extrákkal is rendelkezzenek, mint például a dolgozók életét megkönnyítő szolgáltatások és a közeli rekreációs lehetőségek, melyek hozzájárulnak a munkahelyi jól-léthez.

Milyen az ideális környezet?



Az irodaház központi elhelyezkedése kiemelt jelentőséggel bír, hogy az minél könnyebben megközelíthető legyen. Az Y generációnak különösen fontos, hogy közel érezze magát a történésekhez, elérhető távolságban legyenek közösségi terek, éttermek és kávézók, ahová akár ügyféltalálkozókat is szervezhet. Ezzel ellentétben az X generációnak sokkal inkább az óvodák, az iskolák és a vásárlási lehetőségek közelsége számít kiemelten. A zöldövezet és a környezettudatosság azonban minden generáció számára meghatározó: ha kicsit ki akarnak szakadni a munkából, legyen lehetőségük sétálni a szabadban, feltöltődni egy edzőteremben vagy közeli sportpályán.



Adaptív térkialakítás



A vállalatoknak és munkavállalóiknak kardinális kérdés az irodaépület építészeti kialakítása. Az open office-okban a legtöbben arra panaszkodnak, hogy nincs meg a személyes terük, ezért egyaránt szükségesek a kollaborációs terek, de a magántelefonálásra alkalmas csendesebb zugok is. Fontos szemponttá vált tehát az irodák ergonómiai kialakítása során a személyre szabhatóság és hogy biztosítva legyenek a munkafolyamatok által megkívánt elvonulási lehetőségek.

A fiatal munkavállalók alapvető elvárása, hogy laptopjaikkal bárhol dolgozhassanak, ez pedig multifunkcionális terek létrehozását teszi szükségessé. A különböző szituációkhoz és igényekhez alkalmazkodó irodaterek több alkalmi találkozóhelyet biztosítanak, erősíthetik a csapatmunkát és akár a mobil munkavégzést is lehetővé teszik. A megfelelő bérezés mellett így a jó helyen, jó környezetben lévő iroda is nagyon fontos toborzó eszközzé vált.

BudaPart Gate - a 21. század irodája



A jövő irodaházainak fejlesztői már az új idők kihívásainak megfelelően készítik a következő generációk igényeire szabott munkahelyeket. A budapesti BudaPart beruházás, a Kopaszi gáttal szemben, azzal a céllal jön létre, hogy egyszerre biztosítsa a minőségi munkához szükséges, minden igényt kielégítő, urbánus infrastruktúrát, valamint a Duna-part és a környező zöldfelületek segítségével a természetközeliséget az inspiráció érdekében. A Property Market Kft. fejlesztésében és a 21 éves múltra visszatekintő Market Építő Zrt. kivitelezésével, magas minőségben készülő 20 000m2 -es BudaPart Gate irodaépület a Duna közelségében helyezkedik majd el. A BudaPart irodaházainak tervezésénél a fejlesztők azt tartották szem előtt, hogy az épített környezet is segítse a koncentrációt, és csökkentse a stressz szintjét, mindemellett kulcsfontosságú szerepet játszanak a külön kialakított zöld- és vízfelületek is, hiszen az 54 hektárnyi területből 11 hektár vízfelület és 20 hektár zöldfelület garantálja a jövőben az alkalmazottak közvetlen kapcsolatát a környezettel.

A BudaPart Gate optimális benapozásának, nagy, zöld felületeinek és energiahatékony gépészeti megoldásainak köszönhetően rendkívül környezettudatos, A+ minősítéssel rendelkező épület. Ezt a gondolkodást erősíti, hogy - habár az épület rendelkezik alkalmazotti és vendégparkolóval - nagykapacitású kerékpártárolóval és hozzá kialakított öltözőkkel is felszerelt.

A BudaPart egy valódi városnegyeddé fog fejlődni az elkövetkezendő évek során, ahol az irodák mellett számos modern lakóház is épül, melyek kulcsrakészen várják leendő tulajdonosaikat. Itt épül meg továbbá Magyarország vezető olajvállalatának, a MOL Campusának ultramodern 120 méteres toronyháza is, melyet a londoni Foster+Partners építésziroda tervezett. Együtt e három funkció, vagyis a lakóépületek, az irodák, illetve a kikapcsolódást szolgáló létesítmények egy lüktető, minden igényt kielégítő, kiváló infrastruktúrával ellátott, élhető és természetközeli városrésszé fognak fejlődni a jövőben. A BudaParton több sportpálya, étterem, butik, sőt óvoda is hozzájárul majd az itt lakók és dolgozók kényelméhez. A BudaPart fejlesztés 2017 nyarán indult el, az első ütemben épülő lakóépületek és a BudaPart Gate irodaház átadása már 2019 elején megtörténik.

További információk: www.budapart.hu
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több mint 27 éves HR vezetői tapasztalatát viszi be a Corvinus képzésébe

Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk

Új, innovatív kezdeményezés Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler

A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk