kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Fiatal vagyok, vezető lettem. Mit tegyek?

A Budapesti Corvinus Egyetem HR klubja ezzel a kerekasztal beszélgetéssel indult április 10-én. A HR klubot az Egyetem Szervezeti Magatartás tanszéke és HBA (Human Behaviour Association - szakmai diákszervezet) közösen indította útjára.

Vajon érvényes- e a generációs megközelítés ezen a területen? Hogyan élik át a különböző generációk azt a helyzetet, amikor döntéseket kell hozni, másokért felelősséget vállalni, vagyis a vezetői pozíciót? Ha igen, milyen különbségeket találunk és van-e közös, generációkon átívelő tudás?

A Corvinus Egyetem most induló HR klubjában erre keresték a választ vezetők és az egyetemi hallgatók, akik már a Z generáció tagjai, és jelentős többségük nyíltan vállalta, hogy karrierjében vezetői pozíciót szeretne elérni.

A Budapesti Corvinus Egyetem HR klubja ezzel a kerekasztal beszélgetéssel indult április 10-én. A HR klubot az Egyetem Szervezeti Magatartás tanszéke és HBA (Human Behaviour Association - szakmai diákszervezet) közösen indította útjára. A szándékok szerint hagyományteremtő sorozat célja egyfelől a HR szakterület népszerűsítése, elsősorban az Emberi Erőforrások alapszak és a HR specializáció hallgatói számára, a másik bevallott cél a közösségépítés, a közös nyelv megerősítése szakmai körben.

A meghívott vezetők között két X generációs és két Y -os vett részt, a beszélgetés moderátora Pajor Mariann, az Egis belső kommunikációs vezetője, OHE szakmai vezetője volt. A beszélgetés résztvevői, - Szűts Ildikó, az Országos Humánmenedzsment Egyesület elnöke, Kuruc Péter ügyvezető igazgató, a K&H Bank Hálózati támogatás vezetője, Megyeri Mirtill, a Zyntern társalapítója, Unifications Manager, és Dancza Dániel Business Unite Head, Egis - két generációt képviseltek, az X és Y vezetői nemzedéket.

Az esten kirajzolódtak azok a skillek, amelyeket mindkét generáció közösen vallott magáénak.

Ilyenek például a nálunk sokkal többet tudó kollégák megkeresése, az élethosszig fejlődés igénye, a kollégákkal való folyamatos kommunikáció és a visszajelzések szükségessége.

Azonban a kerekasztal résztvevőinek megnyilvánulásai alapján igen jelentős generációs különbségekre derült fény. Az új, agilis generáció szerint nem az a leader, akinek kollégái elhallgatnak, ha belép a szobába.


Már az Y generációban is nagyobb a kommunikáció igény, a Z nemzedék tagjai pedig állandóan kommunikálnak, tehát ebben a korosztályban a vezetőnek folyamatos kapcsolatban kell lennie környezetével. Az Y vezetői generáció jelenlévő képviselői szerint előbb jöjjön a tartalom, és csak utána a vezetői szerep, vagyis első lépés az emberközpontú ötletek, javaslatok, tartalom megtalálása, és ezután következik a vezetői karrier, ami jelentős motivációs különbség.

A legnagyobb különbség a magánélethez való viszonyban érhető tetten. Az X generációban egyértelmű a munka elsőbbsége, a teljesítmény és a feladatok prioritása, ami a család és a magánélet sérüléséhez vezet.

Ahogyan az este elhangzott: ”Ezt mi hülyén csináltuk.” Az Y-os vezető nemzedék már máshogyan látja, és ezért máshogy viselkedik munkavállalóként is. A gyerekfürdetésre hazaérni legalább olyan fontos, mint egy vonzó package. Ahogyan az egyik Y-os szereplő ajánlotta: „Nem érdemes belehajszolni magunkat, semmit nem szabad túltolni.”

A HR klub terveiben hasonlóan aktuális és érdekes témák szerepelnek, de ez az est több volt, mint HR tanagyag kiegészítés.

fotó:Puskás Kornél


  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Friss energia - Tippek a munkahely megújításához

Eljött a tavaszi megújulás ideje. De hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást... Teljes cikk

Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk