Ez a négy marketinges taktika nyugodtan alkalmazható a HR-stratégiában is
Bár az utóbbi évtizedek technológiai fejlődése sokat tett annak érdekében, hogy könnyebben el tudjuk érni a jelölteket, de egyben meg is nehezítette a dolgunkat, mivel intenzívebbé tette a versenyt a cégek között a munkaerőpiacon.
Ezért a cégvezetők arra kényszerültek, hogy átértékeljék a vállalkozás jelenlegi HR-stratégiáját, és a marketing területén alkalmazott innovatív megoldásokkal és taktikákkal egészítsék ki azokat, hogy szervezet ki tudjon tűnni a https://balassagyarmatallas.hu és az egyéb álláskereső webhelyeken hirdetők tömegéből. De melyek is ezek pontosan?
- Célközönség megismerése
Ahhoz, hogy egy cég a termékének vagy a szolgáltatásának az eladásából forgalmat tudjon generálni fontos, hogy megtalálja azoknak az embereknek a körét, akik érdeklődnek irántuk. Enélkül ugyanis a konverzió nem jöhet létre.
Nos, ugyanez a helyzet a HR-ben is. A hirdetésünk csak úgy fog célt érni, ha a megírása előtt alaposan átgondoljuk, hogy kik a legjobb jelöltek számunkra, mi motiválja őket, és hogyan tudjuk felkelteni a figyelmüket.
2. Adatalapú döntéshozatal
Bár egy cég működése során felmerülő fontosabb döntések meghozatalában az ösztönöknek is nagy szerepe van, de az adatokra való támaszkodás sokkal megalapozottabb ítéletet eredményez, és segít beazonosítani a hiányosságokat. Pontosan emiatt kell nekünk is ezt a fajta szemléletet átültetnünk a HR-stratégiánkba.
3. A figyelemfelkeltésre való intenzív törekvés
Ha csak ülünk a babérjainkon, és várjuk, hogy a sült galamb a szánkba repüljön, akkor valószínűleg soha nem fogjuk felkelteni a megfelelő jelöltek figyelmét. Különösen a mai digitális világban, ahol csak azok a tartalmak jutnak el célközönséghez, amelyeknek a tartalma valamilyen szempontból emlékezetes.
Példaként itt a Mailchimp egyik azon toborzási stratégiáját említenénk, amely során saját márkás baseballkártyákat osztogattak a kampuszokon. Ezeknek az elején a nyitott pozíciók voltak feltüntetve, mintha ők lennének a játékosok. A hátoldalukon pedig a szükséges készségek szerepeltek, röviden és tömören leírva.
Ez egy tanítani való marketingtaktika volt. Egyrészt azért, mert valami olyan nyújtott, amellyel a célközönség korábban még biztosan nem találkozott, és pontosan azokat az információkat adta át, amelyeket a jelöltek látni szeretnének.
4. Végül a termékelőnyökre történő összpontosítás
Ha korábban már kicsit is elmerültünk a marketingben, akkor a termékelőny alapvetés biztosan ismerősen cseng számunkra. Ez lényegében annyit tesz, hogy az olvasó szemszögéből fejtjük ki a termékünk pozitív tulajdonságait.
Tehát nem azt írjuk le, hogy az általunk forgalmazott krém például xy összetevőből készült, hanem azt, hogy a használata feszesebb, fiatalosabb bőrt és kevesebb ráncot eredményez.
Ugyanezt a dolgot kell átültetnünk a hirdetéseink megírásába is. Csak úgy tudjuk megnyerni ugyanis a jelölteket, ha megmutatjuk számukra, hogy miért is járnak jól, ha a konkurencia helyett minket választanak.
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Vádat emelt a Kecskeméti Járási Ügyészség két férfi ellen, akik munkaszerződés és munkavédelmi oktatás nélkül foglalkoztattak egy 15 éves... Teljes cikk
A Tatabányai Járási Ügyészség súlyos testi sértés bűntette miatt nyújtott be vádiratot azzal a férfival szemben, aki tréfából meggyújtotta... Teljes cikk
A háztartásban és a gyereknevelésben végzett munkát, melyet gyakran "láthatatlan munkaként" is emlegetnek, ritkán lehet pénzbeli fizetésre váltani.... Teljes cikk
- A mesterséges intelligenciát a nemek közötti egyenlőtlenség felszámolására kell használni 2 hónapja
- Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés 2 hónapja
- Elfogadás küszöbén áll az EU Mesterséges Intelligencia Rendelete 3 hónapja
- Így járulhat hozzá a HR a vállalati sikerhez: a HR-es mint az üzleti stratégiaalkotás résztvevője 3 hónapja
- Egy HR-es átlagosan nem 100, hanem "csak" 50 embert szolgál ki 3 hónapja
- Irreális fizetési elvárások okozzák a legnagyobb problémát - HR Trendek Magyarországon 2024-ben 4 hónapja
- Google Ads és a hirdetői személyazonosság 4 hónapja
- Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást 4 hónapja
- Újjászületett a kkv stratégia: ezek a vállalkozásfejlesztési irányok 4 hónapja
- Üzleti előnyt jelent, ha egy vállalat stratégiai szinten kezeli a társadalmi felelősségvállalást 4 hónapja
- Magánügy a dolgozó egészsége vagy éppen ellenkezőleg? 4 hónapja