kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Egyszerű, de nagyszerű? - avagy segít-e a digitalizáció

A digitalizációnak köszönhetően a bérügyvitel munkafolyamatai is megváltoztathatók, egyszerűsíthetők, gyorsíthatók. A magánéletünk során sincs szükség segítségre az online vásárláshoz, úgy a munkavállalók miért ne várnának el hasonló egyszerűséget például egy szabadságkéréstől. Miért elképzelhetetlen, hogy a munkavállaló saját eszközéről, akár okostelefonjáról is könnyen elérje, és használja a szabadság nyilvántartását, jelenléti ívét? Ezekről a lehetőségekről beszél Gondos Krisztina, a Branko Kft. Bér- és TB szakértője a 3. BaBér konferencián, amely a Digitális HR szabadságáról szól.

Miért fontos a digitális forradalom a bérügyvitel területén?

Egy gazdasági társaság adminisztrációs feladatai között nagy jelentőséggel rendelkezik a bérügyvitel, hiszen a munkabér jellegű költségek nagy százalékát teszik ki a vállalat kiadásainak.

Az emberi erőforrással foglalkozó szakemberek ráhatással vannak az alakuló költségekre, éppen ezért igen jelentős a tevékenységük. De, ne felejtsük el azt a fontos, és elsődleges feladatot sem, hogy munkáltatóval munkavégzésre irányuló jogviszonyban foglalkoztatottak a jogszabályi feltételeknek megfelelően időben és pontosan megkapják díjazásukat.
A folyamatosan változó jogszabályi háttér követése állandó kihívást jelent az e területen dolgozó szakembereknek.

Mégis mindezek ellenére, saját munkám során megtapasztaltam, hogy a bér- és társadalombiztosítási ügyintézők elfogadottsága, munkájuk könnyítésére használt technikai háttér elmaradt.

Napjainkban felgyorsult digitalizáció nem kerülheti el a bérügyvitel területét sem, ezzel megkönnyítve a munkáltatók és munkavállalók adminisztrációját.


A digitális HR szabadsága - 3. BaBér panoráma konferencia. Itt jelentkezhet: https://www.hrportal.hu/baber_2017_osz/.


Miben segíti a munkavállalók mindennapjait a digitalizálás?

Bár a munkáltató feladata a rendes és a rendkivüli munkaidő a szabadság nyilvántartása, legtöbb esetben ez a feladat átruházásra kerül munkavállaló részére, így minden munkanap a munkakezdés elején és végén a munkavállaló kitölti a jelenléti ívet, mely perceket vesz el az idejéből.

A munkaidő nyilvántartás munkahelyszínen tartására nincs törvényi kötelezettség, de levezethető, hiszen a nyilvántartás pontos vezetésére csak ott van lehetőség, így egy online felületen elérhető jelenléti ív esetén a munkavállaló saját eszközéről bejelentkezve tudja a nyilvántartásba - pontosan- bevezetni a munkakezdés elejét és végét.

Nem utolsó szempont az sem, hogy online tudja szabadságigényét benyújtani és a vezetői jóváhagyás szintén itt történik meg.

Miért fontos a munkáltatók, foglalkoztatók számára a digitalizált bérügyvitel?

Mint az előbb is említettem a munkáltató feladata a munkaidő nyilvántartás vezetése, mely megalapozza a havi bérszámfejést, ez akár több száz ember havi juttatásának meghatározását, a foglalkoztatói terhek megállapítását jelenti.

A papír alapon vezetett és leadásra került munkaidő nyilvántartás adatainak ellenőrzése - még ha időben, és jól is kerül leadásra -, feldolgozása több órát vesz igénybe, ez elviszi az időt a valós munkától, illetve nagyobb a hibalehetőség.

Egy jól elkészített program esetén nem kell várni, hogy az esetleges hibát a munkavállaló vegye észre, mikor készhez veszi munkabérét. Ez kellemetlen az ügyintéző, és a munkavállaló részéreről is.
Online felületen a munkavállaló és a munkáltató is eléri az adatokat, egészében látja az információkat, ezáltal felgyorsulnak a folyamatok, csökken a hibalehetőség.

Röviden: nem kell várni a kitöltött papírokra, nem kell azokat kinyomtatni, összegyűjteni, ellenőrizni, rögzíteni, a hibákat javítani, a hiányosságokat pótolni.

Fontosnak tartom minden munkáltatóval megismertetni a digitális bérügyvitel előnyeit, hogy minél nagyobb körben elterjedjen.

Jelentkezés a BaBér Panoráma konferenciára.

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A munkavállalók elégedettsége nem csak az anyagiakon múlik: friss kutatás

Nem a pénzügyi korlátok, hanem a tehetségek megtalálása a legnagyobb kihívás a cégek toborzásában. A megtartásban sem a fizetés az első számú... Teljes cikk

Megszüntetné a nemek közötti bérszakadékot az EU

A bérek átláthatóságáról szóló európai uniós irányelv hamarosan részletes jelentésre kötelezi a közép- és nagyvállalatokat a női és a... Teljes cikk

Várakozáson felül: 600 ezer forint az átlagkereset. Elindultak a bérek?

Minden elemzői várakozást felülmúltak a KSH által közzétett januári kereseti adatok. A bruttó átlagkereset 605.000 Ft, a rendszeres bruttó... Teljes cikk