Egy jó álláshirdetés az érzelmeinkre hat
Amikor a cégek úgy döntenek, itt az ideje a bővítésnek vagy a hiánypótlásnak, azzal is szembesülniük kell, hogy a tehetséges jelöltekre folyamatosan növekszik a kereslet a piacon. Egy vezető állásportálon jelenleg 307 álláshirdetést találunk a gépészmérnöki pozícióra, de más foglalkoztatási csoportok – értékesítők, könyvelők, informatikusok – esetében is jelentős a kereslet, hiszen a szakember hiány miatt ezek a legnehezebben betölthető munkakörök – mutatott rá a Manpower Group 42 országot érintő kutatása 2015-ben.. A gyakornoki és utánpótlás programokon kívül a cégek új toborzási stratégiák kifejlesztésével is hozzá tudnak járulni a munkaerőhiány csökkentéséhez, hiszen a megszokott toborzási stratégiák nem fognak új eredményeket hozni. Ennek első lépése a megfelelő jelöltek megtalálása vonzó álláshirdetésekkel.
Az álláskeresők figyelmét azonban nem csak érzelmi szinten kell felkelteni, hanem arra is ügyelni kell, hogy az úgynevezett „hármas egységből” (ki keres – kit keres – mire keres) ne hangsúlyozzuk túlzottan a feladatkör egységét, és ne hanyagoljuk el a pozicionálás részt, melyben a vállalatunk céljait, értékrendjét, elképzelését, gondolkodásmódját mutatjuk be. Ugyanis ha szimplán csak a cégnevet tüntetjük fel, nem sok esélyünk marad arra, hogy olyan feladatorientált, a feladatok iránt érdeklődő jelöltek pályázzák meg majd az állást, akik értékrendjükben és gondolkodásukban is illeszkednek a cégkultúrához.
Ne várd meg, hogy az állás találjon meg téged.
Az itt következő hat tippel elkerülhetőek a leggyakoribb hirdetési hibák:
1. Már az elején ragadjuk meg a figyelmüket
Amikor a kiválasztás folyamata elindul, próbáljuk meg elképzelni az ideális jelöltet, akivel szeretnénk betölteni a megüresedett pozíciót. Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie? Milyen üzenet érdekelheti ezt az embert? Ezek nagyon fontos részletek, melyeket át kell gondolnunk a munkaköri leírás során. Az olyan indító kérdések, mint például „Olyan állást keres, mely tökéletes a kreatív elmének?”, vagy „Olyan állást keres, mely előremozdítja az IT-karrierjét?”, megragadják a jelentkezők figyelmét. Amikor ilyen módon szabjuk az ideális jelöltre a hirdetést, leegyszerűsítjük a kiválasztási folyamatot is.
Ha merészebbek vagyunk, próbálkozhatunk rendhagyó, formabontó figyelemfelkeltéssel is. Nagy hatást gyakorolhat az álláskeresőkre, ha innovatív módon megkülönböztetjük a cégünket a versenytársainktól. Az Apple például egy ellentmondásos, mégis ízlésesen szellemes hirdetési szlogent („Close Your Windows, Open a Few Doors”) használt arra, hogy elcsábítsa a konkurens Windows szakembereit. A McDonald’s pedig rendkívül merész és látszólag sértő kijelentéseket alkalmazott a figyelemfelkeltésre, hogy aztán az apró betűs részben felfedje valódi üzenetét: „Mi nem veszünk fel törököket, görögöket, indiaiakat, etiópiaiakat, vietnamiakat, kínaiakat vagy peruiakat. – Mi egyéniségeket alkalmazunk.” De szokatlan utat választott egy IT-s cég is: régimódi, „cetli-tépős” plakátokon hirdette meg IT-mérnöki pozícióit oly módon, hogy a leszakítható cetliken a cég telefonszámát matematikai egyenletekbe kódolva adta meg.
2. Írjuk le a lényegi pontokat
Míg a nagyon részletes álláshirdetés nem jó, biztosítanunk kell, hogy minden lényeges szempontot tartalmaz a hirdetésünk:
- Bemutatkozás és a pozíció megjelölése: Írjuk le, kik vagyunk, hogyan gondolkodunk, mi az, ami csak ránk jellemző, mi különböztet meg másoktól. Törekedjünk a pontos megfogalmazásra a pozíciónév megadásánál is, vagyis kerüljük a túlságosan szakma specifikus megnevezéseket (pl. QA Engineer), a célközönségünkhöz szóló, generációs terminológiát használjunk.
- Készségek és képesítések: Jegyezzünk le néhány képességet és képesítést, melyek szükségesek a munkához, illetve jelezzük azt is, hogy ezek követelmények-e vagy pusztán előnyök. Ne soroljuk fel az összes elvárásunkat, mely a tökéletes jelöltet jellemzi, és legyünk realisztikusak. A túlszűrés túl kevés jelentkezőt produkál.
- Foglalkoztatási típus: Ennél a résznél kell kitérnünk arra, hogy teljes- vagy részmunkaidős állást szeretnék betöltetni.
- Fizetés és juttatás: A jelentkezők honorálják, ha a fizetés is fel van tüntetve, de ha erre nem szeretnénk kitérni, mindenképpen soroljunk fel néhány vonzó elemet (egyéb juttatások, munkakörnyezet, rugalmas munkaidő, továbbképzési támogatás…stb.)
- Cég székhelye, elérhetősége: Itt kell szerepelnie az iroda postacímének, e-mail címének, közösségi média oldalának, hogy megkönnyítsük a jelentkezést. Bizalmat ébreszt a pályázóban, ha egy kontaktszemély elérhetőségét is megadjuk, akit kérdése esetén felhívhat.
3. Se túl rövid, se túl hosszú
Miután minden lényeges szempont szerepel a hirdetésben, tagoljuk a leírtakat: a strukturált hirdetés sokkal átláthatóbb, mint az összefüggő szöveg.
4. Tartózkodjunk a ködös kifejezésektől
A munkaköri leírás részletezésnél kerüljük az olyan szavakat, mint a „gyakran”, „néha”, „marketing tevékenység koordinálása”, helyettük törekedjünk arra, hogy informatívak és egyértelműek legyünk.
5. Keressük a vizuális megoldásokat
A job.ru orosz álláskereső portál egyik hirdetésében egy fotókoncepttel hívta fel az álláskeresők figyelmét az oldalra: a képen egy szakács sétálgatott az utcán, miközben a feje felett épp egy sütő zuhant ki az emeletről, a szlogen pedig így szólt: „ne várd, hogy a munka az öledbe essen, találd meg a számításod a job.ru-n”. Az unalmas formaságok helyett grafikákkal és képekkel is szemeltethetjük a vállalat személyiségét. Egy online videó, fotó a csapatról érzelmi reakciót hoz létre a jelöltben. Legyünk egyediek a vizuális megjelenésben: használjuk a cég arculatát és logóját.
6. Legyünk személyesek
Ne tűnjön úgy, mintha egy robot írná meg a hirdetést. A potenciális jelöltek azokat a vállalatokat részesítik előnyben, akik hozzájuk szólnak, a számukra vonzó hívószavakat használják. Ismerjük meg a célközönségünket, hogy hirdetésünkkel bizalmat ébresszünk bennük.
Ha szeretne többet megtudni a legújabb toborzási trendekről, böngéssze át a HVG szeptemberi Online Toborzási konferenciájának programját – a rendezvény egyik témája: Kreativitás az álláspiacon – Mitől lesz jó egy álláshirdetés?
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
Eddig jól ment a cég vezetése? De pár éve úgy érzed, új képességek kellenének az eredményesség tartásához? Az eddig működő rendszerek... Teljes cikk
A Prohuman 2023. augusztusában stratégiai együttműködést írt alá a Pécsi Tudományegyetemmel. A cégcsoport diákmunka üzletága kifejezetten a... Teljes cikk
A magyar munkavállalók körében végzett kutatások alapján a munkahelyválasztást és a munkahellyel való elégedettséget döntően befolyásoló... Teljes cikk
- Biciklizés, forgalomfigyelés, AC: így választotta ki gyakornokait a BKK 3 hete
- A britek a megpályázott állások több mint felére nem kapnak visszajelzést 3 hete
- 20 ezer álláskereső vehet részt a felnőttképzési programban az év végéig 3 hete
- Mr. Irrelevant és társai: mit tanulhat a HR az amerikai foci állásbörzéjéből? 4 hete
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 4 hete
- Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól 4 hete
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 1 hónapja
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 1 hónapja
- Háromezerrel több az állásajánlat: 36 ezer pozíció vár betöltésre 1 hónapja
- Motivációs levél minta, letölthető: rendezvényszervező 1 hónapja
- Egymilliós fizetésért keresnek szakácsot Budapestre 1 hónapja