kapubanner for mobile
Megjelent: 21 éve

E-learning - siker vagy bukás?

Az e-learning egyre nagyobb teret hódít a vállalati továbbképzések között, mert a cégeknek alacsony költséget, a felhasználóknak rugalmasságot ígér. De nő a módszerrel elégedetlenek száma is.




hirdetés



Az e-learning módszerrel tanulók általában elégedetlenek a nekik kínált lehetőségekkel a Distance Learning Consulting tavalyi felmérése szerint. A legtöbben úgy érzik, saját munkaadójuk és az e-learning tanfolyamot kínáló cég is magukra hagyja őket. A tanácsadó cég azt vizsgálta meg, melyek azok a tényezők, amelyek jelentősen befolyásolják az ilyen tanfolyamok sikerét és a résztvevők elégedettségét.

Min múlik a hatékonyság?

1. Önfegyelem
2. Nyugodt környezet a tanuláshoz
3. A tanulásra fordított idő tiszteletben tartása a vezetők részéről
4. A tanfolyamon tanultak kézzel fogható hasznossága
5. Tanulási célok kitűzése
6. A tanfolyamon tanultak és a szakmai célok egybecsengése
7. Önálló idő- és feladatbeosztás
8. Trénerrel, tutorral való kapcsolat
9. Gyakorlati tudást nyújtó tananyag
10. Az e-learning szofver rugalmas használata
11. A megtanulandó anyag pontos kijelölése
12. Információacsere a többi résztvevővel, tanulóval
13. A tanulók teljestíményének nyomon követése a tréner, tutor részéről
14. Felkészülés a technikai eszközök használatára
15. Vizsga a tanfolyam végén, melyről a közvetlen felettesnek is beszámolnak

Forrás: Distance Learning Consulting


A felmérés

A Distance Learning Consulting online kérdőívét közel kétszázötvenen töltötték ki, 40 százalékban a humán erőforrás gazdálkodás területén dolgozók. A megkérdezettek kétharmada diplomás, és több mint 90 százalékuk dolgozik szívesen számítógéppel.

A válaszadók 80 százaléka szakmája miatt végzett el e-learning tanfolyamokat. A feladatokkal minden második megkérdezett a munkahelyén, több mint egyharmaduk otthon, 6 százalékuk pedig a munkahelyén berendezett speciális tanulói centrumokban foglalkozott.

Ami nemigen számít

Tévhit az, hogy a technikai feltételeken múlik a hatékonyság. A számítógépnek bizonyos minimális feltételeknek természetesen meg kell felelnie, de az például nem befolyásolja az így tanulók elégedettségét, hogy egy Computer Based Trainingen (CBT) vagy egy Web Based Trainingen (WBT) vesznek részt. Az első esetben a felhasználók CD-ROM segítségével jutnak a tananyaghoz, míg a WBT-k során internetes portálon érhetőek el a feladatok.

Szintén nem befolyásolja a tanulók elégedettségét, hogy milyen rendszerű az oktatás. A klasszikus módszer az, hogy virtuális osztálytermeket teremtenek számukra, de az sem mutat eltérő hatékonyságot, ha speciális tanulói felületeket fejlesztenek ki.

Mikor biztos a kudarc?

Az elégedett és elégedetlen válaszadók között a legfontosabb eltérés a tanfolyam során létesített kapcsolatokban és a felkészültségben mutatkozott. Jóval hatékonyabbnak és sikeresebbnek ítélték a tanfolyamot




azok az e-learning tanulók, akik megoszthatták egymással tapasztalataikat, és információt cserélhettek egymással. Úgyanúgy azok, akiket tutor segített a tanulásban. Ők a rendszer használatával és a tanultak gyakorlati hasznával is elégedettebbek voltak, mint a többiek.

Azoknál a cégeknél, ahol e-learning tanfolyamra küldik a munkatársakat, általában nem fordítanak figyelmet a résztvevők felkészítésére. 45 százalékuknál egyáltalán nem foglalkoznak azzal, hogy előzetesen elmondják, mi vár rájuk, milyen eredményeket várnak el tőlük, és kell-e egyáltalán a tanultakat később a munkájuk során hasznosítaniuk. Az előzetes felkészítés és a tanfolyam sikerességének érzete pedig erős korrelációt mutatott. Akik csak "belecsöppentek" az e-learningbe, azok lényegesen elégedetlenebbek voltak a többieknél.


  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mennyit keresnek a trénerek? Mennyibe kerül a tréning? - elemzés a tréneri napidíjakról

Miért kerül egy tréning annyiba, amennyibe? Ez az alapvető kérdés gyakran felmerülhet a cégvezetés részéről a HR irányába, akinek „el kell... Teljes cikk

Mire figyeljünk a külföldi vendégmunkások beillesztésénél?

A harmadik országbeli munkavállalók beillesztése, a kulturális különbözőségek kezelése, kihívásokkal teli folyamat lehet. Hódosi Zoltán két... Teljes cikk

Az üzleti gondolkodás fejlesztése a HR-ben

Az HR és az üzleti gondolkodás összekapcsolása kiemelkedő fontosságú a vállalatok sikere szempontjából. A humán erőforrás szakembernek ugyanakkor... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek