kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Diákmunkást keresel? Íme pár tipp, hogy biztosan jól hirdesd!

A Hive Creative megvizsgálta a Neticle segítségével az Y és Z generáció számára kínált gyakornoki és diákmunka lehetőségek hirdetéseit a közösségi térben. Az ő esetükben az a helyzet, hogy szinte már lételemük a social, ezzel kelnek és fekszenek, ezt lélegzik. Így elég kézenfekvő olyan közegben megcélozni őket, amelyben otthon érzik magukat, nemde?

images

Ezek voltak az elmúlt év eredményei:

A grafikon is szépen alátámasztja, hogy a közösségi média toborzási célokra való használata egy létező, egyre inkább erősödő trend a gyakornoki és diákmunkák szegmensében is. Amikor kiposztoljuk viszont vadiúj, diákoknak szánt pozíciónkat, érdemes figyelnünk arra, hogy az év
folyamán szezonális hatások jelentkeznek a hirdetések számát illetően. Emiatt például, a nagyobb vizibilitás érdekében, amennyiben van rá lehetőségünk érdemes hamarabb észlelni, és már pl. a decemberi időszakban elkezdni a pozícióhirdetést, nehogy elvesszen a bejegyzésünk a hatalmas januári posztrengetegben.

Attól függően, hogy milyen típusú munkát szeretnénk posztolni, jó, ha azt is tudjuk, hogy ezek a szezonális hatások, a januári általános csúcs kivételével, különbözőek a gyakornoki pozíciók (szakmai tapasztalatot garantáló munkalehetőség) és a tradicionálisan diákmunkaként emlegetett pozíciók (alkalmi, vagy szaktudást nem igénylő munkák) esetében.

A diákmunkákat illetően nyilvánvalóan kissé hangsúlyosabb a nyári időszak, míg a gyakornoki pozíciók esetében az őszi-téli félév az, ami inkább kiemelkedő aktivitást mutat e téren, leginkább újévi fókusszal. Amennyiben mégis kénytelenek vagyunk a csúcsidőszakban posztolni, győződjünk meg arról, hogy bejegyzésünk és/vagy hirdetésünk kiemelkedjen az összes többi közül.

Hol posztoljunk és hogyan?



Megvizsgálták azt is, melyek azok a platformok, amelyeket leginkább használnak a munkáltatók diákmunkás vagy gyakornoki álláshirdetési célokra. Nem meglepő, de a Facebook került ki a közösségi csatornák abszolút nyerteseként, amit leginkább a tematikus csoportokban rejlő, célzott posztolási lehetőséggel tudunk magyarázni.

Ha a Facebook mellett döntünk, mindenképpen érdemes cégünk profilján is megjeleníteni a nyitott pozíciót (hiszen így leghűségesebb követőinket tudjuk első kézből informálni), de egy jól megválasztott csoportban már szűrten érhetjük el a célcsoportunkat, növelve a poszttal való interakciók és a releváns jelentkezések számát.

Témánk szempontjából különösen nagy jelentőségűek pl. a „Pályakezdőknek is szóló állások, gyakornoki munkák” vagy a „Diákmunkák Budapesten” c. Facebook csoportok.

Amennyiben költségvetésünk engedi, használjuk a Facebook hirdetési lehetőségeit álláshirdetési célokra, hiszen ezzel a módszerrel szintén tetszőleges szempontok alapján szűkíthetjük a célcsoportjainkat. Plusz, ily módon az Y és Z generáció által gyakran használt Instagram felületére is
kikerülhetnek hirdetéseink.. A grafikonunkon továbbá az is jól látható, hogy a témánkkal kapcsolatban megjelenő tartalmak meglehetősen pozitív megítélésben részesülnek az összes többi, e szempontból semlegesebb platformmal szemben.

Az érzelmekben van a kulcs



A 3. ábrán látható, hogy a gyakornoki álláshirdetéseket egy sokkal inkább pozitívabb érzelmi megítélés jellemzi, mint a diákmunkák hirdetéseit. Ez köszönhető pl. a gyakornoki lehetőségek motiváló és dinamikus szövegezésének, amit az ifjú álláskeresők szívesen olvasnak és elismerően
kommentelnek. Ezzel ellentétben diákmunkák hirdetésében még van mit fejlődnie a webnek. Itt a pozíciók szövegezése általánosan mondhatni kevésbé intenzív, monotonabb és tényszerűbb, ami nagyrészt semleges, esetenként negatívabb érzelmeket vált ki az internetezőkből. A diákok könnyen, érdektelenül tovább görgethetnek, anélkül, hogy tudatosodna bennük a hirdetésünk tartalma.

Érdemes lehet tehát kicsit hirdetésünkkel kiemelkedni a tömegből és megtörni ezt az érzelmi csendet. Figyelemfelkeltő hatás érdekében bátran használjunk képeket, videókat, mémeket, gifeket, bármilyen kreatív tartalmat.

Ne feledkezzünk meg az egyensúlyról sem! Fontos, hogy felhívásunkkal transzparensek maradjunk, ne ígérjünk többet, mint amit pozíciónkkal valójában nyújtani tudunk a diákok számára. Hiszen pontosan ez a csalódottságérzet az, ami a fiatalok rosszalló, dühvel teli online visszajelzéseit generálja, amik a közösségi térben vírusként terjedve, pillanatok alatt odavághatják a munkáltatói márkánkat a jövő generációi előtt.

Kép: Pixabay
Hive Creative
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nagyot nőtt a takarítócég, már több mint 11 ezren dolgoznak náluk: létszámtrendek

Tavaly decemberről idén januárra az épületek takarításával és facility managementjével foglalkozó B + N Referencia Zrt-nél nőtt legnagyobbat az... Teljes cikk

Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel?

Ne csak a hirdetési költségeket számoljuk egy munkavállaló felvételénél, hanem a toborzó munkaóráinak költségét és a próbaidő alatti... Teljes cikk

Új fogalom a HR-ben: a határfelületi vezetők

Van egy olyan vezetői réteg az iparban, akikről, ha nem vesszük tudomásul, hogy egészen más bánásmódot igényelnek, mint a többi vezető, akkor... Teljes cikk