CSR: mennyire segítenek cégek?
A cégek elsősorban a vállalati kultúra építése céljából indítják el a munkatársak részvételével megvalósított támogatási tevékenységeiket - állapította meg egy kutatás.
A MAF 2011-es, a vállalati önkéntesség jellemzőit feltérképező kutatása után 4 évvel újra megkérdezte a 200 legnagyobb hazai vállalat szakembereit arról, hogy milyen szerepet tölt be a munkatársak bevonása a cégek támogatási gyakorlatában.
A megkeresett cég közül 51 válaszolt a MAF által feltett kérdésekre. Ugyanakkor közülük csak 47 cég számolt be olyan támogatási tevékenységekről, amelyeknek során bevonták valamilyen módon munkavállalóikat is.
A kutatás eredményei szerint a munkatársak bevonása elsősorban a vállalati kultúra építését szolgálja, így az első három leggyakrabban említett cél a cég iránti büszkeség kialakítása, a munkahelyi elégedettség és a csapatépítés volt.
Bár a reputáció építése nem prioritás ezeknek a programoknakaz esetében, a válaszadók fele (23 cég, 49 százalék) mégis a márkastratégia fontos elemeként és munkáltatói márkáját erősítő eszközként, tudatosan használja fel a munkavállalók részvételével megvalósuló tevékenységeit kommunikációjában.
A cégek leggyakrabban önkéntes programjaikon keresztül mozgósítják alkalmazottaikat (50 százalék), de kifejezetten magas volt azoknak a száma is, akik lehetőséget adtak a munkatársaknak, hogy részt vegyenek az egyéb támogatói programok kedvezményezetteinek kiválasztásában. Emellett szintén népszerű és gyakori megoldásnak számít a munkahelyi adománygyűjtések szervezése (61 százalék).
A kutatási összefoglalóból kiderül, hogy a hazai vállalati önkéntes programok fő jellemzője, hogy továbbra is a vállalat által szervezett, munkaidőben és csoportosan végzett, főleg fizikai munkát igénylő programok dominálnak, bár egyre többen nyújtanak pro bono szolgáltatásokat is rászoruló szervezetek számára önkéntes vállalásként.
A munkatársak közreműködésével zajló programok során kiválasztott közcélú ügyeket tekintve nincs jelentős különbség az általános vállalati támogatási tevékenységekhez képest. A legtöbb cég az oktatási intézményeket támogat és szintén fontos szerepet tölt be a környezetvédelemhez, illetve a szociális ügyekhez kapcsolódó segítségnyújtás is.
Az alkalmazottakat is aktivizáló jótékony célú kezdeményezések értékelése során a cégek egyelőre még inkább a könnyebben számszerűsíthető eredmények mérésére fókuszálnak. 31 cég (66 százalék) gyűjti össze az információkat a programokban résztvevő dolgozók és 23 cég (49 százalék) a programokkal kapcsolatos média megjelenések számáról. Szintén sokan számon tartják, hogy hány partnert támogattak (21 cég, 44 százalék).
A hosszabb távú hatásokat tekintve a legtöbben a munkahelyi elégedettség javulását, a munkatársak bevonódásának erősödését és a márkaismertség változását követik nyomon.
A vállalati önkéntesség trendjeit jellemezve elmondhatjuk, hogy az előző 3 évhez hasonlóan főleg a résztvevő munkatársak számát és az önkéntességre fordítható munkaidőt tekintve számítanak növekedésre a szakemberek. Ugyanakkor a programokra fordítható költségvetés nagysága nem változik, így a pénzbeli források hatékonyabb és kreatívabb felhasználása jelenti majd a legnagyobb kihívást a következő években - állapítja meg a kutatás.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény célja, hogy erősítse a magyar vállalkozások... Teljes cikk
A fenntarthatóság napjaink egyik legégetőbb társadalmi és egyben jogi kérdése. A vállalatok ma már nem elégedhetnek meg e téren a marketing... Teljes cikk
A digitalizáció nem csak a pénzügyi világot alakította és alakítja át, de többek között a karitatív szervezetek munkáját is hatékonyabbá... Teljes cikk
- Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén 3 hete
- Hazatérési támogatás, bérkiegészítés, adókedvezmény - így csábítsuk haza a külföldön élő magyarokat 1 hónapja
- Kihirdették, mikor rendezik a Szakma Sztár Fesztivált 1 hónapja
- Mit tud Debrecen? 2 hónapja
- Az Egis Gyógyszergyár Zrt. kapta a Magyar Innovációs Nagydíjat 2 hónapja
- Megérkezett a számlákra a Babakötvény után járó éves állami támogatás 2 hónapja
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 2 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 2 hónapja
- NGM-államtitkár: a kormány gyors ütemben, a lehető legtöbb uniós forrást el szeretné juttatni a vállalkozásoknak 2 hónapja
- A kereskedelmi dolgozókat segítő törvénymódosítást javasolnak a szakszervezetek 2 hónapja
- Érkezik a katonák visszamenőleges béremelése 3 hónapja