Csak tanítás után sztrájkolhatnak a pedagógusok
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete vitaalapnak sem tekinti az EMMI ajánlatát.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csak akkor engedné a sztrájkra hajlandó tanároknak a munkabeszüntetést, ha a gyermekfelügyelet biztosítása mellett az első négy-öt órájukat is megtartják – írja a Népszava. Mindezt Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár közölte a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) képviselőivel a legutóbbi sztrájkbizottsági tárgyaláson.
„Kijelentettük, hogy ezt az ajánlatot egy az egyben elutasítjuk, még vitaalapnak sem tekintjük” – reagált a PDSZ, szerintük ugyanis sztrájk idején nem kell minden intézményben felügyeletet biztosítaniuk, a felügyelet pedig kimeríti az „elégséges szolgáltatás” fogalmát.
Az EMMI nem szándékozik visszavonni az ajánlatát, ezért arra kérték a szakszervezetet, küldjenek újabb ajánlatot, és a közeljövőben egyeztessenek újra a kérdésről. A PDSZ erre már a héten sort keríthet. A szakszervezet kiemelte: ha nem fogadják el a javaslatukat, bírósághoz fordulnak, és mát hétfőn bejelentést tesznek alternatív tiltakozási formákról.
Az egyeztetésen szó volt a Kásler Miklós által bejelentett béremelésről is, melyet ágazati pótlék formájában kapnak majd meg a tanárok. A PDSZ szerint az emelés mértéke és módja is elfogadhatatlan. A szakszervezet nem az intézményvezetők bérér sokallja, hanem a beosztott pedagógusok, illetve a pedagógusi munkakörben foglalkoztatott munkavállalók bérét tartják kevésnek. Az ülésen kiderült az is, hogy a kormány változtatna a tanárok 22-26 órás heti munkaidején. Két lehetőségben gondolkodnak, az egyik a 22-24 óra neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, a másik pedig at egységes, heti 24 óra kötelező óraszám.
Népszava
„Kijelentettük, hogy ezt az ajánlatot egy az egyben elutasítjuk, még vitaalapnak sem tekintjük” – reagált a PDSZ, szerintük ugyanis sztrájk idején nem kell minden intézményben felügyeletet biztosítaniuk, a felügyelet pedig kimeríti az „elégséges szolgáltatás” fogalmát.
Az EMMI nem szándékozik visszavonni az ajánlatát, ezért arra kérték a szakszervezetet, küldjenek újabb ajánlatot, és a közeljövőben egyeztessenek újra a kérdésről. A PDSZ erre már a héten sort keríthet. A szakszervezet kiemelte: ha nem fogadják el a javaslatukat, bírósághoz fordulnak, és mát hétfőn bejelentést tesznek alternatív tiltakozási formákról.
Az egyeztetésen szó volt a Kásler Miklós által bejelentett béremelésről is, melyet ágazati pótlék formájában kapnak majd meg a tanárok. A PDSZ szerint az emelés mértéke és módja is elfogadhatatlan. A szakszervezet nem az intézményvezetők bérér sokallja, hanem a beosztott pedagógusok, illetve a pedagógusi munkakörben foglalkoztatott munkavállalók bérét tartják kevésnek. Az ülésen kiderült az is, hogy a kormány változtatna a tanárok 22-26 órás heti munkaidején. Két lehetőségben gondolkodnak, az egyik a 22-24 óra neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, a másik pedig at egységes, heti 24 óra kötelező óraszám.
Népszava
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
További cikkek
A mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokkal ismerkedhetnek a Pécsi Tudományegyetem hallgatói
Az érdeklődők a vállalkozásfejlesztésről és a termékek piacosításáról is tanulhatnak. Teljes cikk
Matematikával folytatódott az írásbeli érettségi
Hétfőn magyarból érettségiztek a diákok. Teljes cikk
Fordított állásbörzét tartanak a Pécsi Tudományegyetemen
A cégek képviselői a jövőbeni gyakornokaikat, munkavállalóikat is megtalálhatják a rendezvényen. Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- A közszolgálati jogviszony szabályai: illetmények, szabadságok, felmentési idő nagyító alatt 2 hete
- Utcára vonultak a pedagógusok Brüsszelben 4 hete
- Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár 1 hónapja
- Szeptembertől a tanárok és az igazgatók is kapnak értékelést az alapján, hogy milyen munkát végeztek 2 hónapja
- Három év alatt több mint ötezer teljes munkaidőben dolgozó pedagógus tűnt el a rendszerből 2 hónapja
- Jövőre 21 százalékos átlagos pedagógusbér-emeléssel számol a kormány 2 hónapja
- A pedagógusok száma Magyarországon (1990-2023) 2 hónapja
- A tanár is munkavállaló!? 2 hónapja
- Nem veszik vissza az iskolába azokat a tanárokat, akik a státusztörvény miatt mondtak fel 3 hónapja
- Rétvári Bence szerint sok pedagógus visszatérne a pályára a béremelés hatására 3 hónapja
- Soha nem látott mértékű béremelést hajtanak végre a közszférában a horvátok 3 hónapja