kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

Coachom, coachom mondd meg nékem...

... hallatszik a mesebeli kérdés több irányból is. Egyik irányból az üzleti coach-csal dolgozó vezetők keresik a választ a problémára. Másfelől pedig, a coach szakma még nem letisztult hazai gyakorlatában az vár megvalaszolásra, hogy "mit is mond meg a coach?".

Az első hazai iskolarendszerű "'coach" képzés gazdája 2008. június 5-én konferenciát tart a témában; nem csak a fenti kérdés megválaszolása céljából.

A.Budapesti Műszaki Főiskola Gazdasági Kara 2007. szeptemberében indította el az első hazai iskolarendszerű üzleti tanácsadó szakértő, azaz coach képzését. A képzés kitalálói, Dr. Baracskai Zoltán és Dr. Mérő László, akik egyben aktív oktatók is a képzésen, alapvető minőségi szempontnak tekintik, hogy a coach szakma legújabb felfogását adják tovább a hallgatóknak.

A coach mint szakma

Az egyelőre nagyon vegyes hazai coaching kínálatban a konferencia egyik célja, hogy letisztítsa a coach, mint szakma célját és az alkalmazás lehetőségeit. A coaching tevékenység arra épül, hogy az üzletben mindig szükség van új kontextusokra, anélkül nincs innováció, csak adaptálás. Amikor megjelenik egy új "kellék", könnyű beleesni abba a csapdába, hogy a felhasználó magától a kelléktől várja a fellendülést.

Gondoljunk csak vissza, milyen sikereket várt a business olyan elemző kellékektől, mint például a BSC és a többi "telje-sítménynövelő" kellékek (CPA, JIT, stb, beleértve akár a csapatépítő tréningek technikáit is). Egy-egy ilyen kellék segítségével néhány konkrét folyamatot jobban csinálhatunk mint korábban, termelnek tehát hozzáadott tudást, de új kontextusok felismeréséhez, valódi innovációhoz nem vezetnek, nem is ezt tűzik ki célul. Az üzleti coaching célja viszont pontosan az: új hozzáállások bevitele a vállalatba. A BMF coach hallgatói megtanulják azt, amit Davenport így fogalmaz meg: "A coach dilettantizmusa, hogy ha belegabalyodik egy hasznavehetetlen módszerbe."

A coach tudása

A sikeres döntéshozóknak olyan coachokra van szükségük, akik ismerik a kis alkotóműhelyek nóvumait a döntési folyamatokról, és azt képesek is beleilleszteni a vállalati kontextusba. Az ilyen coachok úgy tudnak beszélni a guruk újabb felismeréseiről, hogy a döntéshozó megérti a tudásalkotó szempontjait és be tudja azokat építeni a saját döntéseibe. Ha ezek után dönt a saját belátása szerint, döntése sokkal megalapozottabb lesz, mivel a legújabb tudás is beleépül - az a tudás, amelynek megszerzésével neki nincs ideje közvetlenül foglalkozni. A coach nem mondja meg, mi a helyes döntés, mert ha tudná, ő lenne a csalhatatlan vezető. A coach csak azt mondja meg, mit lehet az adott döntési helyzetről tudni ma, amit tegnap még nem tudtunk.

A coach új szakma, és mivel ígérete vonzó, sokan (tanácsadók, trénerek, terapeuták) átcimkézik a régi terméküket erre anélkül, hogy megértenék az új szakma lényegét. A valódi, képzett coach az új tudást megalkotó közösségek (Harvardtól Oxfordig) gondolkodásmódját ismerte meg - és legfőképpen azt, hogy ezek eredményeit hogyan lehet a legkülönbözőbb élethelyzetekben al-kalmazni, s így az innováció alapjait megteremteni. Ezzel segíti a tényleges innovátort, a vállalati döntéshozót.

A június 5-i konferencián minderről bővebben, előadások mellett élő szakmai viták keretében lesz szó. A konferencia mindazokhoz szól, akik üzleti döntéshozóként, vagy HR területen dolgozóként érintettek a vezetőtámogató módszerek értő alkalmazásában. A konferencia helyszíne a Budapesti Műszaki Főiskola Tavaszmező utca 16. szám alatti épülete.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció

Hogyan változnak a nemi szerepek? Berúgja-e az ajtót a Z generáció? Számos sors, és személyes történet illusztrálta az Egyenlítő Alapítvány... Teljes cikk

Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk