kapubanner for mobile
Szerző: Kertész Dalma
Megjelent: 11 éve

Biciklitároló és kutyabarát iroda - innovatív környezetet keresnek a startup cégek

Másról sem szól a fáma, minthogy az új generáció legjobbjait már másképpen kell motiválni. Még inkább így van ez azokkal a cégekkel, melyek hozzáadott értéke éppen a fiatalos lendület és kreativitás. Egy sajtótájékoztató apropóján kiderült, hogy bár a kínálat nagy, a startup cégek nehezen találnak igényeiknek megfelelő irodát. Innovatív környezetet keresnek, melyben a biciklitároló és a háziállatok beengedése közel sem utolsó szempont.

images

images

"A jelenlegi irodapiacon egy bérlő közel 630 ezer négyzetméternyi üres ingatlanból tud választani, ezért nagyon örülünk, hogy a Ustream Hungary Kft. 1700 négyzetméter irodaterület bérlésével minket választott" - mondta Vojnar Zinaida, az Orco Property Group ingatlan fejlesztő értékesítési és marketing vezetője sajtótájékoztatón kedden Budapesten. Az esemény a Ustream startup cég leendő otthonában, az Andrássy úti Párisi Nagyáruház tetőteraszán zajlott, ahonnan páratlan panoráma nyílik nemcsak a belvárosra, de a budai hegyekre is.
A Párisi Nagyáruház (közismert nevén: Divatcsarnok) elődje, a Terézvárosi Kaszinó, Petschacher Gusztáv tervei szerint épült 1882-ben. Első átalakítását 1909-ben kezdték el, miután Goldberger Sámuel megvásárolta, hogy francia mintára a kor legmodernebb áruházát alakítsa ki. Az épület a budapesti Andrássy út déli oldalán található, a 39. szám alatt, a Nagymező utca és Liszt Ferenc tér között. Az Andrássy út felé néző homlokzata szecessziós stílusban épült, a Paulay Ede utca felé néző rész neoreneszánsz jegyeket visel. Az Orco Property Group 2005-ben vásárolta meg az épületet az államtól és újította fel azt. Az épület első bérlője, az Alexandra Könyvesház 2009. november 10-én nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. A könyváruház az épület földszintjét és első emeletét foglalja el, beleértve a Lotz-termet is. A további 5 szinten "loft" jellegű, világos irodák, az épület tetején pedig egy különleges panoráma kilátást nyújtó tetőterasz helyezkedik el, ahol legkésőbb a jövő év nyarán már kávézó is üzemelni fog, 500 négyzetméteren várva vendégeit, bérlőit és már a Ustream dolgozóit is. Az épület bérbeadottsága a Ustream beköltözésével eléri a 85 százalékot.


"Egy cég életében az irodaválasztás olyan, mint egy család életében az otthonválasztás, sok múlhat rajta" - folytatta az Orco szakembere. Elmondta, sok bérlővel foglalkoznak, akik elsősorban gazdasági szempontok szerint döntenek. A Ustream ezzel szemben az emberi tényezőket is hangsúlyosan fontosnak tartotta. Nem titok - tette hozzá, hogy a háznak időbe tellett megtalálni a megfelelő bérlőt. Mivel nem egy klasszikus irodaházról van szó, nem klasszikus multi cégeket akartak megcélozni vele, bár eleinte ezzel is próbálkoztak. Nemzetközi trend, hogy a startup vállalkozások folyamatos növekedése, átalakulása miatt mindig változnak az igények, amelyeknek meg kell felelni. Hónapokon belül megtöbbszöröződhet a létszám és átalakulhatnak a munkafolyamatok, mindez nagyfokú rugalmasságot igényel az irodaházak bérbeadóitól. Ezeknek a trendeknek célirányosan igyekeztek megfelelni. A fizikai környezet rugalmas alakíthatóságán túl a startupokra szabott házirendet is kidolgoztak. A Ustream esetében is ebben rejlett a siker titka.

Mit kíván egy magyar startup?

Fehér Gyula, a Ustream egyik alapítója és technológiai igazgatója elmondta, a Ustream jelenleg 120 embert foglalkoztat Budapesten, itteni tevékenységük termékfejlesztésre, dizájn-, és technológiafejlesztésre összpontosul. Ez egy amerikai magyar cég, mely irodával rendelkezik már Japánban és Koreában is, az internetes élő közvetítés piacán vezetők. Az ügyfélforgalmuk Magyarországon relatív kicsi, tehát az irodaválasztás során a fő szempontjuk nem a külső reprezentáció volt, sokkal inkább az, hogy a kollégáiknak olyan környezetet teremtsenek, amely nap mint nap inspirálja őket. "Nem rongyrázós, nem formális, hanem egy hihetetlen inspiráló helyet akartunk." 40-50 lehetőséget is végignéztek, melyek legtöbbje hamar elvérzett, pusztán azért, mert nem azt képviselték, amit kerestek. A választott épületről elmondta, hogy bár 100 éves, remek a beosztása, modernül fel van újítva, központi helyen fekszik, és a bérbeadó rugalmasan állt hozzá minden kérésükhöz. "Mi nem ügyvédi iroda vagy bank vagyunk. A biciklitárolón vitatkoztunk a legtöbbet. Fontos volt számunkra, hogy legalább 50 tároló legyen - az ilyen kérésekre sok helyen értetlen tekintet volt a reakció."

A sajtótájékoztatón jelen volt Huszár Ágnes, a Ustream üzleti menedzsere is, aki a költözésért felelős személy is egyben. Elmondta, tisztában voltak vele, mekkora nehézségekkel jár egy költözés, de rájöttek, hogy egy fiatalos, startup életmódhoz illő környezetet kell keresniük. "Úgy gondoltuk a belvárostól mi is jobban fogunk pörögni. Szerencsére sikerült elérni a divatcsarnokkal, hogy a háziállatokat is be lehessen hozni. Nem gondolom, hogy minden nap be fogom hozni a kutyámat, de egy-egy alkalom sokat jelent majd."

A bérleti szerződés létrejöttében a Robertson Hungary működött közre. Papp Róbert, a cég vezető iroda-bérbeadási tanácsadója a sajóreggelin elmondta, tapasztalatai szerint egy olyan cégnek, mint a Ustream komoly kihívás irodát találnia. "Amióta elkezdődött a válság, olyan fejlesztések voltak Budapesten, melyek egyáltalán nem a startupok igényrendszerének megfelelő igényeket követték." Mikor a Robertson beszállt az ingatlankeresésbe, az adatbázisukban található több mint 1000 lehetőségből gyakorlatilag három volt, ami szóba jöhetett. A végeredmény kitűnő választás a szakember szerint. "A kutyákat még nem láttam, de kíváncsian várom, hiszen mégis csak egy délutánt kellett értük tárgyalni" - avatott be a részletekbe.


A képen Fehér Gyula, a Ustream egyik alapítója, Vojnár Zinaida, az Orco Property Group ingatlan fejlesztő értékesítési és marketing vezetője, Huszár Ágnes, a Ustream munkatársa, és Papp Róbert, a Robertson Hungary vezető tanácsadója a Párisi Nagyáruház tetőteraszán rendezett sajtóreggelin 2013 július 30-án. MTI Fotó: Bruzák Noémi

"Ez nem egy átlagos munka, itt mindig kreatívnak kell lenni"

A startup cégek növekvő jelentősége kétségtelen, az itt dolgozó munkaerő átértelmezi az alkalmazotti lét fogalmát. "A startup főleg fiatalos céget jelent, mely nem régóta van a piacon, és jellemzően kockázati tőkéből indul. Innovativitás, kreativitás, kutatásfejlesztés - ez jellemző ránk" - magyarázta Huszár Ágnes, akinek tapasztalatai szerint általában a 20-30 év közötti korosztály dolgozik startupokban, ezen belül is a 20-25 évesek. A frissdiplomások azok, akik kellően motiváltak, hogy pörögjenek. "Ez nem egy átlagos munka, itt mindig kreatívnak kell lenni."

"A startupokban a hozzáadott érték a lényeg" - nyilatkozta Fehér Gyula a HR Portálnak. "Startupot csinálni arról szól, hogy minimális erőforrással valami sokkal nagyobbat kell létrehozni." A Ustream 2007 elején indult négy fővel, az elmúlt hat év során bővültek fel Magyarországon 120 fős létszámra, világszerte több mint 240-en vannak. "A sikerhez sok munka és egy kis szerencse kellett" - fogalmazott. A kollégákban a rendkívül alacsony átlagéletkor mellett közös a munkához való hozzáállás. "Rettentő informális és kötetlen vállalat vagyunk. Egy közös cél mozgat mindenkit, hogy világszerte ismert és alkalmazott dolgot hozzunk létre Magyarországon" - magyarázta az alapító.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mire vágynak a dolgozó anyák?

Mindenekelőtt figyelni kell a nőkre és meg kell hallgatni őket. Ez a hozzáállás inspirálta a Mars nemzetközi #HearToBeHeard kutatását, amely 2021... Teljes cikk

Íme néhány meglepő trend a munkahelyi étkezéssel kapcsolatban

A magyarok többsége tisztában van vele, hogy a napközbeni étkezés jelentősen javíthatja vagy épp ronthatja munkahelyi teljesítményünket, a... Teljes cikk

Hogyan hat az ingázás a dolgozók mentális egészségére?

A reggeli csúcsforgalom okozta bosszankodás mellett számos tényező nehezíti meg a mindennapjait azoknak, akik ingáznak a munkahelyükre. A szakértő... Teljes cikk