kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 4 éve

Az emberi tényező a cégek legnagyobb információbiztonsági kockázata

Az Európai Unióban működő kis- és középvállalkozások (kkv) körülbelül 20 százalékának van valamilyen információbiztonsági stratégiája, Magyarországon ez 17-18 százalék. A legnagyobb problémát az emberi tényező - főként a figyelmetlenség, a felelőtlenség, a felkészítés hiánya - jelenti.

Az Európai Unióban lévő kis- és középvállalkozások (kkv) körülbelül 20 százalékának van valamilyen információbiztonsági stratégiája, Magyarországon ez az arány hasonló, 17-18 százalék - mondta Magyarország kiberkoordinátora szerda reggel az M1 aktuális csatornán.

Rajnai Zoltán kifejtette, az esetleges adatvesztésre adott válaszok terén is rosszul áll az Európai Unió, pedig az említett kkv-k többnyire online vállalatok.

A nagyobb cégek jobban állnak: Magyarországon több mint a felük rendelkezik valamilyen információbiztonsági rendszerrel, így egy támadás vagy adatvesztés esetén is képesek a szükséges eljárásokat alkalmazni - fűzte hozzá.

Rajnai Zoltán kitért arra is, az informatikai rendszerek védelménél a legnagyobb probléma az emberi tényezővel van, vagyis főként a figyelmetlenség, a felelőtlenség, esetleg a felkészítés hiánya miatt lehetnek sikeresek a támadások.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ezért használja titokban sok dolgozó az AI-t

A munkahelyek alig több mint negyede tervezi, hogy idén generatív AI-képzést kínál dolgozóinak. Teljes cikk

Alacsony kódú technológiák - Így alakulhat át a munkaerőigény a szoftverpiacon

Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges... Teljes cikk

Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége?

Az új technológiáknak, köztük a teljesítményt mérő eszközöknek, robotoknak és mesterséges intelligencia alapú szoftvereknek való kitettség a... Teljes cikk