kapubanner for mobile
Szerző: Berta László
Megjelent: 8 éve

Autóik értelmesebbek, mint némely kollégájuk

A Bosch technológiával felszerelt autók képesek magukat vezetni - lassan ideje volna néhány kollégát K.I.T.T.-re cserélni, mert az egyik eszement módon viselkedett a hétvégén. Beszéltünk Arnóval, aki a Facebookon tette közzé balesete körülményeit és már nem biztos abban, hogy visszavonja emberölési kísérlet miatt tett feljelentését, ha elbeszélgethet az ámokfutóval. A Bosch megvárja a hatósági vizsgálat eredményét.

Arnó nyílt levelében leírta, hogy a Bosch szolgálati Skoda Octaviájának vezetője le akarta tolni őt, miközben a külső sávban haladt az MO-son a megengedett maximális sebességgel. A belső sávban megelőzhette volna, de nem tette, azután mégis emellett döntött:

„Előzés után, elénk bevágva hirtelen satufékeztél engem is vészfékezésre, és az ütközés elkerülése érdekében, reflexszerűen a kormány elrántására kényszerítettél. Miután újra gázt adtál, még biztos láttad a tükörben, ahogy megpördülünk és a szalagkorlátnak csapódunk.”
autóA törött autó - forrás: Facebook

Arnó ezután feljelentést tett a rendőrségen emberölési kísérlet miatt, és szokatlan ajánlattal állt elő: „jelentkezz nálam! Ha tényleg akkora király vagy, mint amekkorának hiszed magadat, keress fel, üljünk le és beszéljük meg a dolgot normálisan. Csak szeretnék a szemedbe nézni és megkérdezni, hogy miért tetted ezt? Ígérem, ha nem leszel beszari, akkor még a feljelentést is visszavonom.”

Arnó facebook bejegyzése szerint a férfi tegnap jelentkezett nála. Ennek hátterében az áll, hogy a BOSCH-nak sikerült megtalálnia saját munkatársát, vagyis az autó vezetőjét, aki a cég állítása szerint még a baleset napján felkereste az illetékes rendőrséget és a másik gépkocsi vezetőjénél is jelentkezett. Gondoljuk, hogy a cég erőteljes nyomására.

Ma reggel 9 órakor megkérdeztük Arnótól, hogy a BOSCH tett-e valamilyen lépést felé, mivel a szolgálati autójukkal történt a baleset. Arnó állította, hogy a BOSCH nem kereste őt semmilyen szinten. Ezzel szemben Ficzere Ferenc kommunikációs igazgató azt írt lapunknak nem sokkal később, hogy a Bosch természetesen azonnal reagált a nyílt levélre a feladónak, amire viszontválaszt is kaptak és ennek eredménye lett, hogy még tegnap a két fél felvette egymással a kapcsolatot.

Arnó nem tudott választ adni, hogy mikor találkozik a balesetet okozó sofőrrel, ahogy arra sem adott választ, hogy valóban visszavonja a feljelentést, ha létrejön a találkozó a BOSCH munkatársával.

A BOSCH felelősségének kérdésére reagálva Ficzere Ferenc kommunikációs igazgató tegnap megjelent nyilatkozatát ismételte meg lapunknak: „A hatósági vizsgálat eredményére várunk, nyilván csak az egyik fél véleménye alapján nem lehet ítélni. Munkáltatóként megvárjuk a hivatalos vizsgálat lezárását.”

Egy tavalyi közleményében a BOSCH emlékeztet a hollywoodi „Knight Rider” című akciósorozatra és a K.I.T.T. nevű beszélő, saját magát vezető autóra, arra célozva, hogy csaknem 30 évvel később az automatizált vezetés már nem csupán televíziós fantázia. A Bosch technológiával felszerelt autók bizonyos helyzetekben, például forgalmi dugókban vagy parkoláskor már most is képesek magukat vezetni. „Lépésről lépésre váltjuk valóra a sci-fi világát.” – fogalmazott akkor Dirk Hoheisel, a Bosch igazgatótanácsának tagja.

Úgy látszik, saját házuk táján érdemes először bevezetniük az űrttechnológiát, mert az autóik értelmesebbek, mint ez a kollégájuk. Ha lesz per, akkor az eszement munkatárs képes volt pár perc alatt zárójelbe tenni cége magyarországi munkáltatói márkaépítését. Az egyedüli örömteli fejlemény, ahogy a baleset elszenvedő autós profi módon mattolta a sofőrt, jól használva a nyilvánosságot.

Hasonló eset házunk tájáról

Tavaly történt főszerkesztőnkkel, Szegedi Júliával: „Biciklivel közlekedtem a 11. kerületben, amikor a Volvo Ivanics autókereskedése előtt leszorított a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal autója. Szemből jött a busz és a sofőr úgy gondolta, hogy a szűk úton hárman is elférünk egymás mellett – el is fértünk, ám ehhez 3 centire kellett elszáguldania mellettem. Olyan volt az élmény, hogy megálltam és 5 percig remegtem, alig bírtam továbbmenni. Amíg vártam, hogy elmúljon a sokk-közeli állapot, láttam, hogy a kocsi bekanyarodott az autószervizbe. Oda rohant annyira, hogy nem tudta megvárni mögöttem, amíg szemből elmegy a busz. Akkor még nem voltam olyan állapotban, hogy megjegyezzem a rendszámát. Mire beértem dolgozni, megérlelődött bennem a gondolat, hogy nem hagyom annyiba. Sajtókapcsolat révén a sajtóosztályon indultam el. Nem telt el fél óra és hívtak a cégtől: meglett a sofőr, aki aznap a szervizbe ment. Rengetegszer elnézést kértek és megígérték, hogy elbeszélgetnek a sofőrrel. Számomra így megnyugtató véget ért ez a történet és a NÉBIH is nagyon kulturáltan járt el.”
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Anyaként egy nagyvállalatnál: így látják a munka és a magánélet egyensúlyát a Hankooknál dolgozó édesanyák

Részmunkaidő, home office, eltérő munkarend – csak néhány olyan kezdeményezés a munkáltatói oldalról, ami jelentősen könnyíthet az édesanyák... Teljes cikk

Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal

Kapcsolattartás a volt munkahellyel, közös programok a volt kollégákkal? Esetleg eljöhet az az időpillanat, amikor bumerángént visszatérnénk a volt... Teljes cikk

Hogyan nyerhetjük meg a Z generációt?

Hogy gondolkodik a Z generáció, miként áll a munkához, hogyan és mennyire könnyen beilleszthető? Mennyire éri meg gyakornokokat foglalkoztatni? Miért... Teljes cikk