kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 5 éve

Amíg a munkaerő megbecsülése nem változik, hiába igyekeznek a közvetítők

A munkaerőigényt jelen piaci körülmények között nem könnyű kiszolgálnia a munkaerő-kölcsönző, -közvetítő cégeknek, ugyanakkor nem lehetetlen. Azonban több humán szolgáltató cégnél is egybehangzóan kiemelték: nagyon sok múlik a megrendelőkön vagyis a munkaadókon, akik sok esetben még mindig nem alkalmazkodtak az aktuális munkaerő-piaci helyzethez. Vagy túl válogatósak, vagy olyan feltételekkel akarnak dolgoztatni, amire ma, ha lehet is embert találni, megtartani nem sokáig tudják, és akkor a kör kezdődik elölről.

images

images

Meg kell változtatni a feltételeket

„A "munkaerőhiány" elég ambivalens kifejezés, ami legfeljebb az adott feltételek mellett igaz. Tehát van munkaerő, csak nem arra a munkára, nem olyan feltételek közé, és főleg nem annyi pénzért. Ezeken a feltételeken kellene változtatni annak, aki nem szeretne vagyonokat veszíteni a fluktuáción és a munkaerőhiányból eredő termeléskiesésen” - mondja Rumpf Nikoletta, az euCSOPORT marketing és kommunikációs vezetője. Azonban úgy tűnik, hiába a körülmények, a felismerés nehezebben érkezik meg a vállalatok menedzsmentjébe. A munkáltatók attitűdje nehezen változik, elsősorban a munkavállalók megbecsülésének tekintetében.

A kommunikációs vezető szerint sokkal több energiát kellene fordítania a cégeknek a megtartásra. A kölcsönzők, közvetítők hiába "teszik oda" magukat, ha a cégek nem tesznek meg mindent azért, hogy a megszerzett munkaerőt megtartsák. Inkább felvesznek még egy toborzót, jelentős összegeket költenek "employer brandigre", de közben a munkavállalók megbecsülésén nagyon keveset változtatnak.

Magasabb bért azonban csak akkor tudnak kínálni a vállalatok, ha ki is tudják azt termelni. Rumpf Nikoletta azonban komoly problémát lát a vállalati hatékonyság terén is: „a vállalkozások alacsony hatékonysága, az alacsony hozzáadott érték alacsony felosztható jövedelmet jelent, ami predesztinálja a folyamatos munkaerőhiányt. A vállalkozásoknak ebből a körből kellene kitörniük ahhoz, hogy a helyzetet orvosolják.”

Ahhoz, hogy a humánszolgáltatók ebben a helyzetben is eredményt tudjanak elérni valamilyen pluszt kell nyújtaniuk: például háztól-házig szállítási szolgáltatással, akár 50-70 kilométeres körzetből, mondta a HSA régióvezetője Oláh Csongor, valamint akár szállásoltatással a nagy ipari centrumokban, egészíti ki Jáger László, a Man at Work toborzási vezetője. Valamint új „lelőhelyeket” kell feltérképeznie a közvetítő, kölcsönző cégeknek, akár személyes ismeretségeken, kapcsolatokon keresztül, akár külföldről bevonzani a munkavállalókat.

Ezt megerősítette Juhász Csongor, a Prohuman ügyvezető igazgatója is, aki még eggyel tovább lépett: „Az adott munkaerőpiaci helyzetben jelentősen felértékelődött a fluktuáció csökkentésére irányuló program bevezetése is ügyfeleinknél, többek között a munkavállalók munkahelyi beilleszkedésének segítése, a betanítás hatékonyságának növelése és a munkahelyi karrierpálya tervezése és világos kommunikálása a munkavállalók felé”. Jelezte, hogy a szolgáltatásnak, amely eddigi a toborzásra fókuszált, ezután a megtartásra kell összpontosítania.

Közvetítés egyénre szabva


A személyesség más témában is visszaköszön, mert bár az internet a toborzás területén is egyre nagyobb teret hódít - különösen a fiatalabb generációk bevonzásánál fontos a közösségi média felületek és a kereső rendszerek hirdetési lehetőségeinek kiaknázása -, ugyanakkor különösen a fizikai dolgozók esetében még mindig nagy jelentősége van a személyes találkozásoknak is. Így például sok területen még mindig hatékonyabb személyes toborzó napokat szervezni, folytatja Oláh Csongor. „A tapasztalat szerint ugyanis lényegesen magasabb arányban állnak munkába azok, akik egy személyes tájékoztatón vesznek részt, vagy az ismerősük ajánlotta nekik az adott munkalehetőséget, mint akik egy internetes hirdetés, vagy akár egy plakátos hirdetés hatására érdeklődnek, jelentkeznek telefonon” - összegezte Jáger László.

Az egyéni igények figyelembevétele a folyamat kialakításánál Juhász Csongor szerint is fontos. „Azt tapasztaltuk, hogy a kiválasztási folyamat egyértelműbbé, hatékonyabbá és kényelmesebbé tétele fontos az egyéni munkavállalók számára és a toborzás sikerének egyik leglényegesebb eleme az ő igényeik figyelembe vétele a folyamat megszervezésénél” - jelentette ki. Ennek egyik eszköze lehet a jelölt-mentoring a toborzás első fázisától kezdve.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Amíg a munkaerő megbecsülése nem változik, hiába igyekeznek a közvetítők
2. oldal - A munkaerőhiány nem csökkenti a közvetítés, kölcsönzés iránti igényt
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt

Kutatások szerint a munkavállalók közel egyharmada megfontolná a munkahelyváltást egy jó ajánlat miatt. Többszázezer betöltetlen pozíció jelzi,... Teljes cikk

Új kölcsönzési üzletágvezető a Prohumannál

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Teljes cikk

2023-as trendek a munkaerő-kölcsönzés és -közvetítés területén

Várhatóan 2024 is mozgalmas év lesz a munkaerő-kölcsönzés és -közvetítés területén, de még mielőtt igazán beindulnának az új év folyamatai,... Teljes cikk