kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Aki válaszol: Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország HR igazgatója

HR Szubjektív rovatunkban Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Tatár-Kiss Klára, a Citi magyarországi HR igazgatója kérdésére: Kereskedelmi környezetben, az irodai munkakörökben, miként jelent meg a home office “forradalma”?

Szigeti Barbara, Tesco-

Kereskedelmi környezetben, az irodai munkakörökben, miként jelent meg a home office “forradalma”?

2014 óta támogatjuk a home office-t a Tesco központi irodájában, tehát már a pandémia előtt is biztosítottuk, hogy munkatársaink akár otthonról is rugalmasan tudjanak dolgozni. A járvány olyan helyzetet teremtett mindannyiunk számára, ami csak felerősítette a tendenciát, minket pedig arra ösztönzött, hogy hibrid munkaformára váltsunk át. Ennek keretében minden kollégánk a csapatával egyeztetve dönt arról, hogy mennyi időt tölt az irodában vagy mikor végzi otthonról a munkáját.

Funkciója válogatja

A különböző munkakörök – például kommunikáció, beszerzés, készletgazdálkodás, HR, pénzügy – feladatai eltérőek, ami ezt az arányt is befolyásolja. A beszerzési területen dolgozóknak például élesben kell látniuk, tapasztalniuk, hogy mi történik az áruházban. Otthon értelemszerűen nem találkoznak a vásárlókkal, illetve a termékekkel, irodánk viszont budaörsi áruházunk felett található, így közvetlen rálátásuk van az üzletben zajló folyamatokra, és bármikor le tudnak menni az eladótérbe. Ezzel szemben más osztályok munkája inkább az online térben zajlik, így ők főként a csapatmegbeszélések, illetve a közösségépítés miatt iktatnak be irodai munkanapokat.

Klasszikus munkahelyből közösségi tér

Jelenleg mintegy 30 százalékos a Tesco iroda kihasználtsága, de minden nap vannak bent kollégák. Az iroda most sokkal inkább közösségi térként működik, mint korábban. Például az adventi időszakban több irodai aktivitást is szerveztünk, hogy a fizikai, nem szorosan a munkához kapcsolódó találkozókat is ösztönözzük. Így például az aktuális járványügyi szabályok betartása mellett a kisebb csapatok tagjai együtt ebédeltek karácsony előtt a kantinban, melyre a cég meghívta őket. A jótékonysági szervezeteknek és a rászoruló kollégáknak felajánlott adományokat is az irodában gyűjtöttük, így a jó ügyek többeket összehoztak. De a hagyományosan az adventi időszakhoz kapcsolódó Helping Hands kezdeményezésünkben is több alkalommal együtt vettek részt kollégáink. Ilyenkor az irodában dolgozók egy-egy napra besegítenek az áruházi munkavégzésbe olyan feladatokban, amelyeknél az ünnepi feszített hajrában éppen a leginkább szükség van az extra kezekre. Emellett persze az online közösségépítésre is hangsúlyt helyeztünk, bevonva munkatársaink családtagjait is, így volt online Mikulás ünnepség, rendszeres meseolvasás a kollégák gyerekeinek, kézműves foglalkozás vagy díszkészítő verseny.

A jövőben is tervezünk hasonló közös programokat, illetve a járványhelyzet függvényében alakítjuk az irodai munkavégzést. A Tesco brit központja jelenleg is dolgozik a rugalmas, hosszú távú stratégián, de az már jól látszódik, hogy a home office lehetősége meg fog maradni.

Kérdésem Göltl Viktorhoz, a WHC csoport ügyvezető igazgatójához, HR-szakértőhöz szól: 

Az ukrán háborús helyzetnek milyen hatásai lehetnek a munkaerőpiacra?

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen közös munkára van szükség a vezetők és a HR között a toborzás és megtartás témájában?

HR Szubjektív rovatunkban Marázi Judit HR szakértő és szervezetfejlesztési tanácsadó kérdez, miután válaszolt Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global... Teljes cikk

Milyen kihívást jelent a globális folyamatfejlesztés? - aki válaszol Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global Process Expert-je

HR Szubjektív rovatunkban Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global Process Expert-je kérdez, miután válaszolt Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial... Teljes cikk

Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk