kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

A vonzás hatalma, rendszerben

Néhány felvetésre, praktikus kérdésre szeretnénk válaszolni Employer Branding kapcsán, amelyeket az Magyar PR Szövetség (MPRSZ) Employer Branding tagozat tagjai, érdeklődő vállalatok vezetői vetettek fel, hoztak szóba az elmúlt időszakban. Kádár Balázst, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) tagozat vezetőjét, a Bindermann HR-COM ügyvezető partnerét kérdeztük.

Milyen felvetésekkel találkoztak mostanában HR és PR vezetőkkel folyatott beszélgetéseik során?

Kádár Balázs
Első körben szeretnénk eloszlatni azt a tévhitet, hogy a munkáltatói márkaépítés kizárólag nagy cégek privilégiuma. Ugyanis ezzel a felvetéssel rendszeresen találkozunk. A trend az elmúlt években Nyugaton is erősen megváltozott. Tapasztalataink szerint már akár 20-50 fős cégmérettől kezdve érdemes hangsúlyt helyezni a tudatos munkáltatói márkaépítésre. Egyre több munkáltató foglalkozik például társadalmi felelősségvállalással, illetve a környezet védelmével, eseti szponzorációval. Az Y generáció tagjai számára különösen fontos, hogy tevékenyen járuljanak hozzá a közös és értelmes jövő építéséhez. Tehát már az is előrelépés Employer Branding szempontból, hogyha a munkáltató kis, eseti aktivitásait összefűzi egy egységes rendszerbe, amely egy meghatározott irányba mutat. Innen már csak egy lépés egy egységes Employer Branding stratégia kialakítása, amely azt biztosítja, hogy ne véletlen és akciószerűen történjenek az aktivitások, hanem valóban átgondoltan, tervezetten. Érdemes megvizsgálni, hogy a piacvezető vállalatok milyen vonzó praktikákat, megoldásokat alkalmaznak a Facebook oldalaikon, a karrier oldalukon, Linkedin oldalukon, Twitteren vagy akár az Instagramon. Ez azért is fontos, mert a jövő munkavállalói – az Y, Z és Alpha – generációk életük jelentős részét a közösségi hálókon töltik, ott tájékozódnak és építenek közösségeket. Az a munkáltató, aki ebből nem veszi ki részét, az lemarad.

Tanácsos-e az Employer Branding folyamatba külső szakértők bevonása? Ön hogy látja?

A megcélzott eredményekhez (HR KPI-okhoz) mindenképpen tudatos működés szükséges, amihez érdemes bevonni olyan speciális Employer Branding szakértőket, akik már dolgoztak nagyvállalati, akár multinacionális céges környezetben – jó esetben vezetőként -, nem csak könyvekből és trainingekről ismerik a vállalati működést, formális-informális kapcsolatrendszerek és szervezeti pszichológia sajátosságait. A munkáltatói márkaépítés elképzelhetetlen (HR) social média megoldások nélkül. Ez szintén egy speciális terület, amely megfelelő szakértelmet kíván. Éppen ezért olyan tanácsadókat érdemes alkalmazni, akik kiismerik magukat ebben az új, digitális, dinamikusan változó világban is.

Hogyan látják, ki felel általában az Employer Branding területért az egyes cégeknél?

Az Employer Branding területért nagy cégeknél általában a HR marketing munkatárs felel (német cégeknél: Personalmarketing), de egyre több vállalat alkalmaz és keres dedikált Employer Branding/Engagement specialistát. A terület irányítása továbbra is nagyrészt a HR-nél van, ugyanakkor azt látjuk, hogy egyre inkább a kommunikációt, marketinget is bevonják, hiszen a HR kommunikációja a megfelelő szakemberek együttműködése nélkül nem lehet eredményes. Egyre több CEO és HR vezető látja a munkáltatói márkaépítés stratégiai jelentőségét. Már középtávon is ez a záloga a megfelelő minőségű humánerőforrás utánpótlásnak, közvetetten pedig a vállalati stratégia teljesülésének.

Mi az Employer Branding tagozat következő aktivitása?

Az MPRSZ-en belül azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy egyrészt díjazzuk a hazai legjobb gyakorlatokat, másrészt ezeket közzé is tesszük a megfelelő fórumokon. Szeptemberben jelentkezünk az Employer Branding Díj kiírásával. Jelentős érdeklődést tapasztalunk a témában, így minőségi pályázatok beérkezésével számolunk. A díjakat ünnepélyes keretek között fogjuk átadni. További információ az MPRSZ Employer Brandig tagozatáról itt található.

Mi a legfőbb üzenete a HR-es és kommunikációs kollégák számára?

Legyenek vonzóbbak a munkahelyeink! Formáljuk együtt Magyarországon az Employer Branding kultúrát!
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan nyerhetjük meg a Z generációt?

Hogy gondolkodik a Z generáció, miként áll a munkához, hogyan és mennyire könnyen beilleszthető? Mennyire éri meg gyakornokokat foglalkoztatni? Miért... Teljes cikk

Áprilisban debütál a Boldog Munkahely Díj, már lehet pályázni!

Első alkalommal kerül kiosztásra a Boldog Munkahely Díj, amelyet a Digital Média Hungary támogatásával működő HR és cégvezetési projekt, a Human... Teljes cikk

Mentális munkahelyi jóllétet támogató programokra vágynak a munkavállalók

Bár a magyarok többsége szerint fontos lenne a mentális egészséggel többet foglalkozni, hazánkban nem kap elég figyelmet a téma. Mekkora szerepet... Teljes cikk