kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

A toborzás sikere = növekvő marketing büdzsé?

Napjaink egyik egyre inkább terjedő véleménye szerint a toborzás gyakorlatilag marketing munkaként értelmezhető. Az vállalatok HR osztályai és munkaerő-közvetítő / fejvadász cégek napi szinten marketing munkát végeznek, amikor különböző felületeken, különböző szövegekkel, képekkel, levelekkel igyekeznek nem csak felkelteni a pályázók figyelmét, de „el is adni” számukra a pozíciókat.

Mennyire szoros az összefüggés mindezeken túl a marketinges eszköztár, az erre fordított büdzsé és a toborzások sikere között a vállalatok, vagy éppen egy fejvadász cég életében? Erre keressük a választ cikkünkben.

Az ma már nem kérdés, hogy a közeljövőben az employer branding építése lesz minden cég egyik legfontosabb toborzási feladata. A munkáltatói márka építése lehet a siker hosszú távú záloga, amivel elérhető, hogy ne lasszóval kelljen levadászni a munkaerőt, hanem a szakemberek akarjanak az adott cégnél dolgozni a cég jó hírnevének és lehetőségeinek köszönhetően. Azonban arról kevesebb szó esik, hogy a sikeres toborzáshoz mennyire fontos a marketing költségvetés tudatos növelése. A növekvő marketing büdzsé a fejvadász cégek számára például kiemelt jelentőséggel bír, hiszen ezen múlhat ügyfeleik elégedettsége és a betöltött pozíciók száma.

A passzív munkaerő elérése ma már lehetetlen széleskörű marketing eszköztár nélkül. Nem elegendő csak készíteni egy jó pozíció leírást, az összes online felület által nyújtott lehetőséget maximálisan ki kell aknázni. A toborzásmarketing kampányok a tapasztalatok alapján egyes pozícióknál megháromszorozhatják a bejelentkezők számát. A folyamatos célcsoport tesztelés is elengedhetetlen a sikerhez. Egészen más működik jól a fizikai munkaerőnél, mint mondjuk a mérnöki pozícióknál, vagy éppen a közép- és felsővezetői rétegnél.

A Beck & Partners Kft. marketing csapatának elmondása szerint, az elmúlt évben megháromszorozták a marketing büdzséjüket, ami az eredmények tükrében maximálisan kifizetődő döntés volt. Folyamatosan monitorozzák az online és offline eszközök hatékonyságát az egyes szakterületeknél, így ügyfeleik számára a leghatékonyabb kiegészítő lehetőségeket tudják nyújtani. A szakemberhiány és az álláspiac átrendeződése elmondásuk szerint nem feltétlenül kell, hogy drasztikus következményekkel járjon, egyszerűen csak fel kell venni a piac ritmusát, és megtalálni a jól működő
lehetőségeket.

A marketing költségvetés megfelelő elköltése a cégek életében nem csak egyes pozíciók betöltésénél fontos, hanem a munkahely jó hírének megteremtéséhez is elengedhetetlen.



Ma egy vállalati karrieroldal létrehozása nélkül szinte felesleges employer branding kampányba kezdeni. A Beck & Partners Kft. és számos más nagyvállalat, illetve KKV által is használt GDPR-konform ATS, a HR Felhő (www.hrfelho.hu) arra is alkalmas, hogy az adott cég igényeire és arculatára szabott karrieroldalt üzemeltessen, amelynek segítségével hatékonyan és kreatívan építheti munkáltatói márkáját.

Összegezve tehát mind a fejvadász cégek-, mind a vállalatok döntéshozóinak fontos felismerni, hogy a cég működésére és sikereire komplexen kell tekinteni. A marketing büdzsé tervezésekor célszerű lenne a HR igényeire, toborzásmarketingre, karrierportálra fordítható keretet is számításba venni.

A ráfordított összeg ugyanis meghozza a gyümölcsét!

Ismerje meg a Beck & Partners fenti témában releváns szolgáltatásait ide kattintva: https://bap.hu/ezer-ceg-nem-tevedhet/index.php
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A teljesítményértékelés digitalizálása: Hogyan változtatják meg a digitális eszközök a teljesítményértékelési folyamatokat?

A teljesítményértékelés a legtöbb vállalat számára alapvető folyamat. Azonban a digitalizáció terjedésével, egyre nagyobb népszerűségnek... Teljes cikk

Több mint 27 éves HR vezetői tapasztalatát viszi be a Corvinus képzésébe

Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk