kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

A testvérek: motiváció és elköteleződés

Mi köti a munkatársat a szervezethez? Hogyan lehet ezt a köteléket szorosabbá tenni? Mind a fehérgalléros, mind a kékgalléros szegmensben kulcskérdéssé válik a munkatársi elkötelezettség amikor a munkaerőpiac keresleti oldala erősebb, mint a kínálati. Talán már a szakképzettség nélküli munkaerő esetében is érdemes vizsgálni az elkötelezettség növelésének lehetőségét!

Az elkötelezettség és a motiváció nehezen megfoghatóak. Ezért a mérésük sem egyszerű. Összetett, felméréseken alapuló mérőmódszereket és eszközöket dolgoztak ki, amelyekkel egy szervezetnél a munkatársi elkötelezettség (megfelelő létszám esetén) viszonylag jól mérhető. Minél kisebb a létszám, annál bizonytalanabbá válik a mérés, egyéni szintre az eszközök jó része nem is ad jól használható választ.

Novemberben az elkötelezettség és a motiváció témában tartott workshopot Steve Jones a CHN Nemzetközi Vezetőfejlesztő Akadémia szervezésében. Azt vizsgálta, hogyan függ össze a motiváció és az elkötelezettség, hogyan tervezhető beavatkozás a növelésükre.

Általánosan az elkötelezettség azt mondja meg, hogy miért vannak ott az emberek, milyen értelmet látnak abban, hogy maradjanak és jó teljesítményt nyújtsanak, önszántukból szakmai és emberi erőfeszítéseket tegyenek a szervezeti célkitűzések megvalósításáért. A motiváció és az elkötelezettség összefügg és ez a kettő határozza meg a teljesítményt.

A fő kérdés a motiváció: hogyan lehet azt mérni és utána növelni, mivel az elkötelezettség 60 - 80%-a származik a motivációból.

Steve szerint a munkatársi elkötelezettség 4 mozgatórugója a következők:

1. Látható, felhatalmazó, bátorító vezetés.


Erős, stratégiai narratíva - honnan jön, hova megy a szervezet - mond el a vállalat történetét.

2. A menedzsment elkötelezettsége.


Fókuszálás az emberekre, hatáskör biztosítása számukra.
Személyes bánásmód.
A munkatársak coachingja és teljesítőképességük feszegetése. („Lazítás-nyújtás”)

3. A munkatársak hangja


Az egyes funkciók közötti és a külső nézőpontok meghallgatása és megvitatása.
A munkatársakat központi fontosságúnak tekintik a megoldáshoz.

4. Szervezeti feddhetetlenség (integritás)


A falra kitett értékek visszatükröződnek a napi viselkedésben - nincs „vizet prédikálok/bort iszom”.

A munkatársi elkötelezettség felméréseknél önkéntes részvétel esetén jó mérőszám a részvételi arány. Ám ennél több is kell. Általában a szervezeteknél jól lehet mérni a pénzügyi eredményt, az értékesítés/marketing hatékonyságát, a termelést. Ugyanakkor összességében a munkatársak jelentik a legnagyobb költséget a tőke megtérülésének számításakor és pont ez a legkevésbé mért rész. A munkatársak „mérése” nagy kihívást jelenthet.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A testvérek: motiváció és elköteleződés
2. oldal - Megengedheti magának bárki, hogy ne legyenek elkötelezett alkalmazottai?
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció

Hogyan változnak a nemi szerepek? Berúgja-e az ajtót a Z generáció? Számos sors, és személyes történet illusztrálta az Egyenlítő Alapítvány... Teljes cikk

Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk