A rugalmas foglalkoztatás a jövő
A távmunka egyre népszerűbb hazánkban is, a dolgozók elégedettségét növeli, a munkáltatónak pedig kevesebb költséget jelent, így mindenki nyer. Az Officeathome interjút készített az IT Services Hungaryvel, akik elsőként vezették be az országban a homeoffice lehetőségét, és azóta is zászlóshajói ennek a foglalkoztatási formának.
Tóthné Harasztovics Gyöngyi HR Services-vezető és Rácz Barbara, a vállalat Health Safety specialistája, a téma szakterületi felelőse állt az OFFICE@HOME blog rendelkezésére, ami a HRBlogon jelent meg.
A rugalmas foglalkoztatás biztosításával hosszú távon csökkenthető az egy főre jutó foglalkoztatási költség, nagyobb földrajzi területről lehet munkavállalókat toborozni, illetve munkáltatóként a cég vonzereje nő az álláskeresők körében.
A távmunka nagy előnye az is, hogy ezáltal könnyebbé válik a munka és a magánélet összehangolása. A munkáltató költséget takarít meg és szélesebb a számára elérhető munkavállalói bázis, amíg a munkavállaló élvezheti a rugalmasság adta lehetőségeket. Természetesen a munkáltató bármikor ellenőrizheti, hogy a programban való részvétel feltételeit betartja-e a munkavállaló, illetve bárki visszarendelhető irodai munkára, amennyiben teljesítménybeli problémák adódnak, vagy ha olyan projekten dolgozik az illető, ami szükségessé teszi a folyamatos személyes rendelkezésre állást.
A cégnél jelenleg 1202 fő áll távmunkás státuszban, zömmel a budapesti és debreceni iroda dolgozói. A távmunkát igénybe vevők körülbelül huszonöt százaléka hetente egy távmunka napot igényel, de a legnépszerűbb a heti négy napos távmunkavégzés, amit a programban résztvevők több mint fele preferál.
A teljes interjú a HRBlogon olvasható.
A rugalmas foglalkoztatás biztosításával hosszú távon csökkenthető az egy főre jutó foglalkoztatási költség, nagyobb földrajzi területről lehet munkavállalókat toborozni, illetve munkáltatóként a cég vonzereje nő az álláskeresők körében.
A távmunka nagy előnye az is, hogy ezáltal könnyebbé válik a munka és a magánélet összehangolása. A munkáltató költséget takarít meg és szélesebb a számára elérhető munkavállalói bázis, amíg a munkavállaló élvezheti a rugalmasság adta lehetőségeket. Természetesen a munkáltató bármikor ellenőrizheti, hogy a programban való részvétel feltételeit betartja-e a munkavállaló, illetve bárki visszarendelhető irodai munkára, amennyiben teljesítménybeli problémák adódnak, vagy ha olyan projekten dolgozik az illető, ami szükségessé teszi a folyamatos személyes rendelkezésre állást.
A cégnél jelenleg 1202 fő áll távmunkás státuszban, zömmel a budapesti és debreceni iroda dolgozói. A távmunkát igénybe vevők körülbelül huszonöt százaléka hetente egy távmunka napot igényel, de a legnépszerűbb a heti négy napos távmunkavégzés, amit a programban résztvevők több mint fele preferál.
A teljes interjú a HRBlogon olvasható.
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
További cikkek
Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani
Milyen kihívások állnak a HR-szakma és a toborzás előtt? Különleges gondolkodás kell-e a Z generációhoz? Jó-e a női vezetői kvóta a cégeknél?... Teljes cikk
Home office munka
A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk
Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett
A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- A foglalkoztatási ráta megyénként 5 napja
- Anyaként egy nagyvállalatnál: így látják a munka és a magánélet egyensúlyát a Hankooknál dolgozó édesanyák 1 hete
- Ezért sérül a siket és nagyothalló emberek esélyegyenlősége a munka világában 1 hete
- Mire vágynak a dolgozó anyák? 1 hete
- A kormány mindent megtesz a bérek növekedéséért, de nem becsülik a dolgozókat? 1 hete
- Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén 2 hete
- Munkaszerződés nélkül foglalkoztattak egy 15 éves fiút, akinek mindkét kezét összepréselte egy gép 2 hete
- "A hatékony és sikeres munkavégzéshez kiegyensúlyozott magánéletre van szükség" 2 hete
- NAV: a mobilappban bárki ellenőrizheti adószámláját 2 hete
- Csak a magyar fiatalok 20 százaléka érzi, hogy stabil a munkahelye 2 hete
- Munkaviszonyba kell venni az ételfutárt vagy a taxist? 3 hete