kapubanner for mobile
Szegedi Juli
Szerző: Szegedi Juli
Megjelent: 8 éve

A munkahelyi sztorikat mindenki szereti

Egy izgalmas munkahelyi történet? Kivel ne esne meg? De vannak olyan szakmák, melyekben titok fedi, ami a zárt ajtók mögött történik. Így aztán nem is nagyon lehet sztorizni. Név és beazonosíthatóság nélkül persze sok sztori kering a coaching-szakmában is: Komócsin Laura, a Business Coach Kft vezetője másodszor gondolt arra, hogy érdemes lenne csokorba kötni ezeket. Így született meg 5 évvel ezelőtt a 77 tanulságos történet vezetőkről coachoktól, melynek most jelent meg a folytatása: a népmesei motívumokat viszi tovább a második, szintén rövid történeteket tartalmazó könyv.

A folytatás gondolata 9 hónappal ezelőtt, egy karácsonyi vacsorán merült fel, és ahogy Laura fogalmazott, „akár egy gyerek születéséhez, a könyvhöz is éppen ennyi idő kellett, hogy végre kézbe vehessük”. A könyv 33 szerző történeteit, eseteit tartalmazza, a szerzők legnagyobb része gyakorló coach, tréner, vagy épp újságíró, akik valamilyen okból közeli kapcsolatba kerültek a coachinggal.

A könyvbemutató beszélgetés során szóba került a hazai és a nemzetközi coach-piac, a coach-szakma elismertsége és ismertsége, valamint a szakma összetételének változása: míg Laura szerint 5-6 éve még 40 év körüli nő volt a tipikus coach, addig ma inkább nyugdíjkorhatárt betöltött férfiak, akik korábban nagyvállalati vezetőként dolgoztak.

A technológia fejlődése is elősegítette a szakma lehetőségeinek szélesedését: a skype-on végzett coaching segítségével a magyar coach-ok is helyzetbe kerültek. Hiszen a coachingfolyamat során a világ túlsó végén lévő ügyféllel is ki lehet alakítani a megfelelő körülményeket.

Érdekes, hogy a témák, melyekkel az emberek coach-hoz fordulnak, nem változtak az utóbbi években, talán csak kicsit gyakoribb a burn-out és a midlife crisis a vezetői „tünetek” között.

Laura szerint az is változást hozott, hogy az Európai Unióban született egy szabályozás, mely szerint uniós forrásokból csakis olyan vállalatok részesülhetnek, melyeknél a vezetők számára adott a coaching lehetősége. Így aztán úgy látja, a coaching egyre elismertebb, egyre nagyobb teret kap a cégek életében - már csak ezért is számít arra, hogy a coach-történeteket örömmel forgatják mindazok, akik jártak már életükben coach-nál.

A kötet további érdekessége, hogy a lektorálást egy 12 éves kislány (Komócsin Laura kislánya) végezte, aki helyesírási versenyeken bizonyította korábban alkalmasságát a munkára országos 4. helyezésével.

Aki tehát kíváncsi arra, hogy Mi a baj Gézával, hogy ki az a „Führer” és milyen A-ha élmények érhetnek Legóval (és még számtalan más dologra), azoknak mindenképpen érdemes ezeket a modern egyperceseket kézbe vennie.
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció

Hogyan változnak a nemi szerepek? Berúgja-e az ajtót a Z generáció? Számos sors, és személyes történet illusztrálta az Egyenlítő Alapítvány... Teljes cikk

Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk