A krízishelyzet nem csak szakmailag, lelkileg is kihívás - ezt is kezeli az interim menedzser
Egyre népszerűbb a vezetők körében az a vágy, hogy külső szakemberként dolgozzanak és oldjanak meg helyzeteket cégeknél. Ezek az emberek szeretik a kihívásokat és a vészhelyzeteket, de ez csak az első belépési kód, hogy megfeleljenek az interim lét kihívásainak.
Egy jelentős dolgot felejtenek el sokszor a jelentkezők azt, hogy azok a helyzetek, amik interim managert igényelnek nem csak szakmai kihívások, hanem lélektanilag krízishelyzetek. Ezenkívül még számos egyéb nehézség is adódik: mit csinálok két projekt között, ha munkamánias vagyok. Ha nincs családom, mit csinálok? Ha van családom, de a második és kicsi a gyerek és a nagyokat se láttam, és a második házam építettem fel, és nem szeretnék 50 km-nél messzebb dolgozni? Mit csinálok, ha egyik projekten napi 16 óra a munka a másikon csak napi 3 óra? Mit csinálok amikor rendkívül jó az ajánlat vagy amikor nagyon alacsony az ajánlott díj? Mit csinálok, ha a családi nyaralás vagy az őszi szünet idejére nem tudok menni a családdal, mert projekten vagyok, és még sorolhatnánk.
A krízishelyzet azt jelenti, hogy a benne résztvevők viselkedése labilis és sokszor kiszámíthatatlan. A hosszútávon krízisben lévő emberek érzelmileg elfáradnak a sok kudarc miatt, és érzékennyé válnak.
Fontos, hogy azok a szakemberek, akik a magas szakmai tudásukat beviszik egy élő (emberek által alkotott) rendszerbe, ne csak folyamat szinten tegyék be a megoldásokat, hanem érzelmi szinten is tartsák meg az embereket, akiknek segíteniük kell.
Két szinten zajlik az életünk:
1. Folyamat szint: mit csinálunk, mi történik, mi a teljesítményünk, hova megyünk
2. Érzelmi szint: hogyan érezzük magunkat miközben zajlanak a folyamatok.
Az interim manager folyamat szinten beviszi a tudását, de közben az első pillanattól kezdve érzelmileg is gyógyítania kell a résztvevőket.
Érzelmileg sokféleképpen lehet támogatni az embereket kezdve attól, hogy meghallgatjuk valaki panaszait odáig hogy kiállunk valakiért egy konfliktushelyzetben.
A Hammel&Hochreiter csapataEgy interim akkor hatékony, ha a szakmai tudásán kívül lélektanilag is fejleszti magát, hogy minél több eszköze legyen, amikor egy bajban levő cégért vagy a benne lévő emberekért dolgozik.
3-6-9 hónap alatt nem csak a folyamatokat, hanem az embereket is helyre kell tenni különben nem lesz önjáró az a változás, amit bevisz az interim.
Elengedhetetlen egy profi interim lélektani felkészültsége.
Az igazán jó szolgáltató már a kiválasztásnál is figyelembe veszi, hogy a csapatának interim menedzserei képesek lesznek megugrani ezeket a kihívásokat is, sőt a projektek alatt és között is támogatja, fejleszti egyéni és csoportos képzésekkel, coaching programokkal is az interimeket.
Ne feledjük Jacques Reijniers holland professzorunk szavait: "A ma Interim menedzser kompetenciái a jövő menedzser kompetenciái."
Tóvári Zsuzsa
sportpszichológus, a Hammel & Hochreiter Chief Relationship Officer munkatársa
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Sebezhetőbbek gazdasági válság alatt azok a vállalatok, ahol a vezetők kevés érzelmi támogatást adnak az alkalmazottaknak – állapították meg a... Teljes cikk
2023. novemberről decemberre 300 fő felett csökkent a Magyar Posta alkalmazottainak száma, kevesebben lettek a B + N Referencia takarítócégnél is.... Teljes cikk
Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk
- Kortárs bántalmazás, bullying és elvárások szorításában - 2000 gyerek tartozik hozzá: Karikó Rita iskolapszichológus egy napja 3 hónapja
- Így lehet sikeres a karrierváltás 40-en túl 6 hónapja
- Ha hirtelen távozik az ügyvezető: ekkor lép be az interim CEO 7 hónapja
- Marketing menedzser 8 hónapja
- Munkaerőpiaci kilátások és karrierlehetőségek a 21. században: egy átfogó áttekintés 10 hónapja
- Így nyaraljunk okosan vezetőként 11 hónapja
- Megjártam a magyar Caminót: 3. rész 11 hónapja
- Így néz ki egy logisztikai menedzser egy napja: "Nem árt, ha szeretsz legózni" - bölcsészből lett az Év Logisztikai Menedzsere 12 hónapja
- Fogalmak és kifejezések, amelyek érdekli a munkavállalókat 12 hónapja
- A vezetők több mint fele kiégettnek érzi magát - de mi lehet az ellenszer? 13 hónapja
- Ez az 5 dolog jelent kihívást a vezetőknek 1 éve