A KRÉTA fejlesztésével készülnek az esetleges újabb távoktatásra
A kormány fel kíván készülni a koronavírus-járvány második hullámának lehetőségére.
Tovább fejleszti a kormány a KRÉTA oktatási rendszert a digitális oktatás hatékonyabb támogatása érdekében - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára. Rétvári Bence a jobbikos Csányi Tamás országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére jelezte: tekintettel arra, hogy a kormány fel kíván készülni a koronavírus-járvány második hullámának lehetőségére, megkezdődött a KRÉTA integrált részét képező Digitális Kollaborációs Tér modul (DKT) fejlesztése.
Az államtitkár kifejtette: a DKT olyan komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális online együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb szoftverek használatát. Kiemelt funkciója a tanórai feladatok, a házi feladatok komplex, logikailag egységes rendszerben történő megjelenítése és kezelése, emellett alkalmas csoportos (projekt-) feladatok kezelésére is. Továbbá kezeli a határidőket, a beadási időszakokat a feladatok, házi feladatok esetében, és képes online kommunikációs platformot biztosítani a diákok és tanárok között.
A modul fejlesztésének költségeit a kormány költségvetési forrásból biztosította, a fejlesztés az év végéig fejeződik be, de a DKT-modul egy része már október 1-jétől használható lesz - mondta Rétvári Bence, jelezve: a beszerzésekről a www.kozbeszerzes.hu oldalon lehet tájékozódni. Az államtitkár a koronavírus-járvány alatti időszakot elemezve kitért arra is: a KRÉTÁN keresztül küldött üzenetek száma 200-szorosára nőtt átlagosan, a házi feladatok rögzítésének átlagos száma 35-szörösére, az elektronikusan intézett ügyeké háromszorosára emelkedett, míg az értékelések száma megfelel a korábbi évek átlagának, azaz annak, amikor megszokott módon működtek az iskolák. A naplózások száma szintén megfelel a korábbi évek átlagának, a gondviselők belépési száma duplájára nőtt, ahogy a diákoké is.
Március 15. és június 15. között az értékelések száma meghaladta a 46 milliót, a kiküldött üzenetek száma a 13 millió 700 ezret, a rögzített házi feladatok száma 11 millió 367 ezer volt. Rétvári Bence közölte: a KRÉTA rendszer bővítése és "átparaméterezése" a koronavírus-járvány első hulláma során használt funkcióknál nem igényelt többletforrást. A KRÉTA jelentős segítséget adott a digitális oktatáshoz a tanároknak, a tanulóknak és a szülőknek egyaránt. Az érintett (március-júniusi) időszakban a rendszer korábban fejlesztett és bevezetett változatát használták a felhasználók - közölte.
Kiemelte: a KRÉTA elsődlegesen tanügyigazgatási rendszer, nem a digitális oktatás támogatására alakították ki, de a rendkívüli helyzetben számos funkciója jól tudta támogatni az oktatást, valamint a tanárok és tanulók közötti kommunikációt.
Az államtitkár kifejtette: a DKT olyan komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális online együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb szoftverek használatát. Kiemelt funkciója a tanórai feladatok, a házi feladatok komplex, logikailag egységes rendszerben történő megjelenítése és kezelése, emellett alkalmas csoportos (projekt-) feladatok kezelésére is. Továbbá kezeli a határidőket, a beadási időszakokat a feladatok, házi feladatok esetében, és képes online kommunikációs platformot biztosítani a diákok és tanárok között.
A modul fejlesztésének költségeit a kormány költségvetési forrásból biztosította, a fejlesztés az év végéig fejeződik be, de a DKT-modul egy része már október 1-jétől használható lesz - mondta Rétvári Bence, jelezve: a beszerzésekről a www.kozbeszerzes.hu oldalon lehet tájékozódni. Az államtitkár a koronavírus-járvány alatti időszakot elemezve kitért arra is: a KRÉTÁN keresztül küldött üzenetek száma 200-szorosára nőtt átlagosan, a házi feladatok rögzítésének átlagos száma 35-szörösére, az elektronikusan intézett ügyeké háromszorosára emelkedett, míg az értékelések száma megfelel a korábbi évek átlagának, azaz annak, amikor megszokott módon működtek az iskolák. A naplózások száma szintén megfelel a korábbi évek átlagának, a gondviselők belépési száma duplájára nőtt, ahogy a diákoké is.
Március 15. és június 15. között az értékelések száma meghaladta a 46 milliót, a kiküldött üzenetek száma a 13 millió 700 ezret, a rögzített házi feladatok száma 11 millió 367 ezer volt. Rétvári Bence közölte: a KRÉTA rendszer bővítése és "átparaméterezése" a koronavírus-járvány első hulláma során használt funkcióknál nem igényelt többletforrást. A KRÉTA jelentős segítséget adott a digitális oktatáshoz a tanároknak, a tanulóknak és a szülőknek egyaránt. Az érintett (március-júniusi) időszakban a rendszer korábban fejlesztett és bevezetett változatát használták a felhasználók - közölte.
Kiemelte: a KRÉTA elsődlegesen tanügyigazgatási rendszer, nem a digitális oktatás támogatására alakították ki, de a rendkívüli helyzetben számos funkciója jól tudta támogatni az oktatást, valamint a tanárok és tanulók közötti kommunikációt.
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
További cikkek
A mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokkal ismerkedhetnek a Pécsi Tudományegyetem hallgatói
Az érdeklődők a vállalkozásfejlesztésről és a termékek piacosításáról is tanulhatnak. Teljes cikk
Matematikával folytatódott az írásbeli érettségi
Hétfőn magyarból érettségiztek a diákok. Teljes cikk
Fordított állásbörzét tartanak a Pécsi Tudományegyetemen
A cégek képviselői a jövőbeni gyakornokaikat, munkavállalóikat is megtalálhatják a rendezvényen. Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Immár hivatalos: 2025-ben három szombati munkanap is lesz! 1 hónapja
- Ők kapták a digitális gazdaság női példaképeinek járó elismeréseket 2 hónapja
- Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy 2 hónapja
- Dolgozz bárhonnan - így élnek a digitális nomádok 3 hónapja
- Tájékoztató honlappal segíti a digitális készségek elsajátítását az IVSZ 3 hónapja
- "Európa-bajnokból világbajnok" lehet a magyar szakképzés - csaknem 96 milliárd forintot költenek rá 3 hónapja
- Net-Coach ösztöndíjas felnőttképzést indít tavasztól az NMHH 4 hónapja
- Heti 3 napra kötelezően visszarendelte dolgozóit az irodába az SAP 5 hónapja
- Hosszú hétvégék 2024 5 hónapja
- Mi jelenti a legnagyobb kihívást a kis cégek számára? 6 hónapja
- Kacérkodsz a digitális nomád életformával? Így lehet utazva dolgozni 6 hónapja