kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 17 éve

Televíziós sorozatok a munkaerőpiacról

Televíziós sorozatok indulnak a munkaerőpiac megismertetése érdekében, a műsorokat a Munkaerőpiaci Alap finanszírozza - közölte Gólya Balázs, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet munkatársa.

images

Az intézet az év elején a közszolgálati televízióknak kiírt pályázat alapján 219 millió forintos támogatással segíteti a foglalkoztatási és munkaügyi témájú televíziós sorozatok elkészítését. Hasonló témájú rádióadásokra 7 millió forintos támogatás jutott, a lapokban megjelenő cikkekre 15 millió forint.

A legtöbb, szám szerint tizenhat sorozatot az MTV2 mutatja be. Ezek általában egyenként fél órás, két-négy vagy hét részes sorozatok. Foglalkoznak a pályaválasztással, az esélyegyenlőséggel, a hátrányos helyzetű álláskeresőkkel, a különféle foglalkoztatást segítő programokkal.

Az MTV 1 két támogatott műsort mutat be, az egyik a fogyatékkal élőkről szóló dokumentumfilm sorozat, ez háromszor mintegy fél óra időtartamú, illetve a hat részes csaknem fél órás magazinműsorban az új munkahelyek létesítésével, a családi vállalkozásokkal, a térségi képzési formákkal foglalkoznak.

A Duna Televízió összesen hat támogatott sorozatot mutat be, ezek közül az egyik, a Sors-Váltó műsor, amelyet péntekenként 20.55-kor már vetítenek. A harminc adásból álló, a munkaerőpiaccal és az egyéni sorsokkal foglalkozó, egyenként mintegy fél órás sorozatban egyebek között feldolgozzák az egyenlő esélyek témakörét, bemutatják a foglalkoztatás bővítésére kidolgozott minisztériumi stratégiát, az európai unió támogatásával indítandó programokat. A Sors-Váltó adásait hétfőnként reggel ismétli meg a Duna Televízió.

A Klubrádió 47 alkalommal adásba kerülő negyed órás műsort vállalt, a radiocafe 98.6 pedig tizenkétszer jelentkezik a háromnegyed órás magazinműsorral.

Az újságok közül a Vasárnapi Hírek 20 alkalommal közöl 3 flekk terjedelmű írást a munkaerőpiaci, foglalkoztatási, az esélyegyenlőségre vonatkozó témákról, a Metró 12 alkalommal fél oldalas méretben foglalkozik a témával. A Magyar Hírlap és a Népszava egyaránt 7-7 alkalommal vállalta, hogy alkalmanként 12 illetve 6 flekkes terjedelemben dolgozza fel ezt a témát.

Általános elvárás volt, hogy a támogatott televíziós műsorok, filmek dolgozzák fel a munkahelyválasztás, a folyamatos továbbképzés, a munkahelyváltás témakörét, a szakképzési, a felnőttképzési lehetőségeket. Foglalkozniuk kell a hátrányos helyzetű csoportok problémáival, a szociális, a családügyi, a gyermek- és ifjúságvédelmi témákkal. A műsorok, filmek lehetőség szerint mutassák be a jó példákat, a jó gyakorlatot.

Hasonló elvárásokat fogalmaztak meg a támogatott rádió műsorokra, újságcikkekre vonatkozóan is. A pályázó rádióknak önálló új sorozatot kellett indítaniuk, vagy vállalni, hogy egy meglévő műsor foglalkozik ezekkel a témákkal. Elsősorban a televíziós műsorokhoz, filmekhez kapcsolódva kellett aktualitásokat, kiegészítő információkat közölni, biztosítva az interaktív kapcsolatot, a párbeszédet. Mindezt teljesíteniük kell a támogatott cikkeknek is - hangsúlyozta Gólya Balázs.



  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
OECD: a magyar munkaerőpiac a válságok ellenére is ellenállónak bizonyult

Az OECD is azzal számol, hogy a magyar gazdaság az idei évtől visszatér a növekedési pályára, az idei évre 2,1 százalékos, jövőre pedig 2,8... Teljes cikk

Karácsony Gergely: megőrizzük a Budapest-családban dolgozó 27 ezer dolgozó reálbérét

A főváros vezetése a jövőben is folytatja azt a bérpolitikát, amelyet az elmúlt években a szakszervezetekkel partnerségben már kialakított - mondta... Teljes cikk

EU-s minimálbérrel és munkavédelemmel kapcsolatos törvénymódosításokat fogadtak el

Az Országgyűlés 148 igen, 3 nem és 31 tartózkodó szavazattal elfogadta kedden a munkavédelmi törvény módosításáról szóló, valamint az EU-s... Teljes cikk