Szervezeti felépítés
Projekt Fejlesztési Osztály Elkészíti az IH által lebonyolított programok folyamatos projekt-utánpótlását biztosító stratégiát,ellátja az IH feladatait a Projekt Előkészítő Alappal és más központi projekt-előkészítő programokkal kapcsolatban, koordinálja az IH projekttámogatási rendszerével kapcsolatos feladatokat
Központi Programok Osztálya
Program Monitoring Osztály
Programvégrehajtási Főosztály
EQUAL Osztály
Pénzügyi Főosztály
Pénzügyi Műveletek Osztálya
Közreműködő Szervezetek
A Humánerőforrás-fejlesztés Operatív Program keretében meghirdetett pályázatok és központi programok végrehajtását a HEFOP IH Közreműködő Szervezetek bevonásával végzi. A Közreműködő Szervezetek kulcsfontosságú szerepet vállalnak a HEFOP megvalósításában.
A közösségi pályázatokat lebonyolító hazai intézményrendszerben az ESZA Kht, az Egészségügyi Minisztérium Strukturális Alapok Programiroda (EÜM STRAPI), a Foglalkoztatási Hivatal (FH), a Magyar Államkincstár (Kincstár) és az OM Alapkezelő Igazgatósága (OMAI), akkreditált Közreműködő Szervezetekként felelősek a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Programban, a Strukturális Alapokból finanszírozott fejlesztési programok működtetéséért, továbbá közreműködnek a 2007-2013-ig terjedő programozási időszak tervezési feladatainak ellátásában.
ESZA Kht.
Az ESZA Európai Szociális Alap Nemzeti Programirányító Iroda Társadalmi Szolgáltató Kht. 2000. októberében jött létre az Oktatási Minisztérium, a Szociális és Családügyi Minisztérium, és a Gazdasági Minisztérium kezdeményezésére. Az ESZA Kht. tulajdonosa 76%-ban a Szociális és Munkaügyi Minisztérium, 24%-ban pedig az Oktatási és Kulturális Minisztérium. Alapításának célja egy olyan intézményi struktúra létrehozása volt, amely egyrészről képes ellátni az ESZA típusú Phare programok végrehajtásával kapcsolatos feladatokat, másrészről fontos szereplőként működik közre az Európai Szociális Alap fogadására történő nemzeti felkészülésben.
Az Európai Szociális Alap a Strukturális Alapok rendszerébe tartozik, pénzügyi tekintetben a 2006-ig terjedő teljes Strukturális Alapok költségvetésnek mintegy 30%-át teszi ki. Ez az alap hivatott szolgálni a humán erőforrás fejlesztését, és a foglalkoztatási problémák kezelését. Az ESZA keretében megvalósuló programokat az alábbi négy prioritást élvező kérdéskörben hajtják végre:
aktív munkaerő-piaci politikák alkalmazása,
a társadalmi kirekesztés elleni küzdelem a munkaerőpiacra való belépés segítésével,
az egész életen át tartó tanulás támogatása és az alkalmazkodóképesség javítása,
az oktatási, szociális és egészségügyi infrastruktúra fejlesztése.
Az ESZA Kht. a Phare előcsatlakozási alapok keretében nyolc, a fenti kérdéskörökben indított programokat irányít. Négy program a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium, négy pedig az Oktatási Minisztérium szakmai közreműködésével zajlik, megközelítőleg egyenlő anyagi súllyal. Az ESZA Kht. kezelésében futó programok összköltségvetése hozzávetőleg 70 millió euró. A programok alapvetően a munkaerő-piaci integráció és foglalkoztatás; az oktatás-nevelés; és a hátrányos helyzetű lakosságcsoportok esélyegyenlőségének témakörében futnak. Az ESZA Kht. részt vesz a programjavaslatok előkészítésében, felelős a pályázatok megjelentetéséért, a beérkezett pályázatok értékelésének koordinációjáért, a nyertes pályázókkal történő szerződéskötésért, valamint a programok pénzügyi és szakmai monitorozásáért. A monitoring mellett feladata a projektek pénzügyi ellenőrzésének biztosítása, valamint a programok értékelésének megszervezése. Az ESZA típusú Phare programok közös jellemzője, hogy egy-két kivétellel valamennyien grant típusú szerződésekkel humánerőforrás-fejlesztési projekteket támogatnak.
2004. elejétől a Phare programok végrehajtása mellett az ESZA Kht. a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program keretein belül közreműködő szervezetként az alábbi intézkedések megvalósításában vesz részt:
1.3 Intézkedés: A nők munkaerő-piaci részvételének támogatása valamint a munkahelyi és családi kötelezettségek összehangolása
2.3 Intézkedés: A hátrányos helyzetű emberek, köztük a romák foglalkoztathatóságának javítása
3.4 Intézkedés: A munkahelyteremtést és a vállalkozói készségek fejlesztését elősegítő képzések
3.5 Intézkedés: A felnőttképzés rendszerének fejlesztése
Az Operatív Program által a 2004-2006-ig tartó tervezési időszak alatt felhasználható 750 millió eurós keretből a felsorolt négy intézkedés megvalósítása során 138 millió euró felhasználására van lehetőség. Az ESZA Kht., mint közreműködő szervezet feladata a fenti intézkedések alatt induló pályázatok kiírása, a beérkezett pályázatok értékelésének, valamint a nyertes kedvezményezettekkel történő szerződéskötés koordinációja, és a projektek szakmai monitorozása.
OKM Támogatáskezelő Igazgatósága
Az OKM támogatáskezelő az Oktatási és Kulturális Minisztérium háttérintézményeként az oktatási és kulturláis miniszter által megjelölt költségvetési fejezeti kezelésű előirányzatok, programok és egyéb nemzetközi és közösségi pénzforrások pályázati úton történő felhasználásával összefüggésben létrehozott elkülönített állami pénzalap kezelésével, az ilyen pénzalapból származó pénzforrások felhasználásának előkészítésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat látja el. Feladatköre a közoktatási és integrációs, informatikai, szakképzési, felsőoktatási szakterületeket érintő pályázatok lebonyolítására, továbbá a Phare programmal összefüggő pénzeszközök felhasználására, illetve az Observatory tevékenység ellátására terjed ki.A közösségi pályázatokat lebonyolító hazai intézményrendszerben az OKM támogatáskezelő, akkreditált Közreműködő Szervezetként a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Programban felelős a Strukturális Alapokból finanszírozott fejlesztési programok működtetéséért, továbbá közreműködik a 2007-2013-ig terjedő programozási időszak tervezési feladatainak ellátásában.
Egészségügyi Stratégiai Kutatóintézet Strukturális Alapok Programiroda (ESKI STRAPI)
A Strukturális Alapok Programirodát 2003-ban, az akkor még Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium saját szervezeti egységeként hozta létre. Kezdetben a Programiroda feladata a szervezetfejlesztés, valamint a Strukturális Alapok fogadására való felkészülés volt.Az iroda 2003 második felétől munkájával folyamatosan támogatta az Operatív Program Programkiegészítő Dokumentumának elkészítését, tevékenyen részt vett az Európa Projekt Előkészítő Alap (PEA) felhasználásának ügyvitelében, valamint a tárca saját forrásaiból meghirdetett hasonló pályázat előkészítésében és lebonyolításában.A Strukturális Alapok Programiroda (STRAPI) mint szakmai közreműködő szervezet jelenlegi feladata a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program két egészségügyi és két szociális intézkedésének menedzselése. A programiroda munkatársai jelenleg 32 fő részvételével végzik az intézkedések kapcsán a pályázati kiírások előkészítését és megjelentetését, a pályázatok fogadásának és értékelésének szervezését, a nyertes pályázókkal kötendő szerződések előkészítését és a végrehajtás szakmai ellenőrzését, valamint biztosítják a tájékoztatást és a nyilvánosságot.A STRAPI szociális területen 171 nyertes pályázatot kezel közel 10 milliárd forint elnyert támogatással, míg egészségügyi területen egy központi programot és tizenegy nyertes pályázatot közel 25 milliárdos támogatással.
HEFOP Monitoring Bizottság (HEFOP MB) felügyeli az EU strukturális alapjaitól a HEFOP-intézkedések megvalósításához érkező támogatások felhasználását, a HEFOP eredményes és hatékony végrehajtását. Legfőbb feladata a HEFOP végrehajtásának nyomon követése, az intézkedések hatásainak értékelése, szükség esetén módosításokat, beavatkozásokat javasolhat.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A Mathias Corvinus Collegium (MCC) Fiatal Tehetség Programjára (FIT) június 30-ig lehet jelentkezni Kárpát-medence-szerte huszonhét helyszínen a most... Teljes cikk
Az EY az Év Üzletembere díjra augusztus 10-ig lehet jelentkezni. Teljes cikk
Az érdeklődők általános újságírás, sajtófotó és videós újságírás kategóriában pályázhatnak a felhívásra. Teljes cikk
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - III. 16 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - II. 16 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 16 éve
- Sikerrel zárult a HEFOP program Ferencvárosban 17 éve
- A HEFOP célkitűzései 17 éve
- A HEFOP stratégiája 17 éve
- HEFOP - Megvalósítás - előrehaladás 17 éve
- Támogatási Szerződés 17 éve
- Ellenőrzés 17 éve
- HEFOP - Intézményrendszer 17 éve
- Munka uniós támogatással 17 éve