kapubanner for mobile
Megjelent: 12 hónapja

Nem változott a vállalatok innovációs aktivitása az első fél évben

Egyre több cég ismeri fel a digitalizáció fontosságát - derül ki a K&H felméréséből.

Nem változott a magyarországi vállalatok innovációs aktivitása az elmúlt fél évben; a K&H ezt mérő indexe a 100 pontig terjedő skálán 28 ponton stagnált, ezzel nőtt Magyarország lemaradása a legnagyobb innovátor országokhoz és az EU- átlaghoz képest is; a digitalizáció azonban erősödött - ismertette Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője sajtótájékoztatón csütörtökön, Budapesten. Úgy vélte, jelenleg a forráshiány jelenti a legnagyobb akadályt a vállalatoknak az innovációs tevékenységek indításában, és a bizonytalanság miatt azok a cégek is kivárnak, amelyek rendelkeznek elegendő tőkével.

Pozitívumként emelte ki, hogy egyre több vállalatnál - a kisebbeknél is - felismerik a digitalizáció fontosságát: a digitális innovációs alindex ugyanis folyamatosan javul, az első fél évben 2 pontos növekedéssel elérte a 36 pontot. Megjegyezte, a növekvő költségek nem kedveznek annak, hogy a cégek új termékeket, szolgáltatásokat vezessenek be, így inkább belső folyamataikat igyekeznek racionalizálni, amiben a digitalizáció sokat segít. A szakember arra is kitért, hogy Magyarországon az infrastruktúra fejlettsége, az internethálózat elérhetősége kiemelkedően jó, abban viszont lemaradás van az uniós átlaghoz képest, ahogy a cégek használják az adottságokat.

Németh Balázs szerint a kutatás-fejlesztési aktivitás növekedésének beindulása attól függ, hogy a gazdaság negatív tényezői milyen gyorsan tudnak "felszívódni", illetve az inflációt mikorra sikerül leküzdenie a gazdaságnak. Bacher János, az Impetus Research kutatócég vezető partnere arról beszélt, hogy a megvalósult innovációk alindexe minimálisan, az előző félévi 33 százalékról 32 százalékra csökkent. Nagyobb változás a tervezett innovációk terén figyelhető meg, feltételezhetően a nehéz gazdasági helyzettel összefüggésben ez az alindex mindössze 21 pontot vett fel - tette hozzá. Az innovációs stratégia is 2 ponttal kisebb értéket ért el, ami azt mutatja, hogy a vállalatokat jelenleg "más dolgok kötik le" - mondta.

A kutatócég szakembere rámutatott arra, hogy a legnagyobb cégek a leginnovatívabbak, a kutatásban a 4 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkezők 38 pontot értek el; ezeket követi a 2-4 milliárdos árbevételű kategória 30 ponttal, az 1-2 milliárdos 29 ponttal és a 300 millió forint és 1 milliárd forint közötti árbevételűek 26 ponttal. Hozzátette: az innovációs tevékenység két szektorban csökkent, a mezőgazdasági ágazatban 18 pontra (29 pontról), ami messze alulmúlja a többi kategóriáét, illetve az építőipart is magába foglaló ipar kategóriában 26 százalékra (31 pontról). A szolgáltatási és a kiskereskedelmi ágazat a leginovatívabb 30, illetve 29 ponttal; valamennyi régió indexe 28-29 pont körül van. A magyarországi közepes és nagyvállalatok innovációs tevékenységét vizsgáló reprezentatív kutatást ötödik alkalommal készítették el 360 vállalat szakemberének a megkérdezésével; az adatfelvétel március-áprilisban volt.

 

MTI

fotó: unsplash

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Akkumulátorgyárak: "a munkakörülmények miatt kódolva van az újabb tragédia"

Az újabb halálos balesetek megelőzése érdekében azonnal le kell állítani az összes akkumulátorgyár építését Magyarországon, és felül kell... Teljes cikk

Ezért sérül a siket és nagyothalló emberek esélyegyenlősége a munka világában

Május 5. az esélyegyenlőség napja, mely ráirányítja a figyelmet a társadalmi egyenlőtlenségekre is. A Siketek és Nagyothallók Országos... Teljes cikk

Czomba Sándor: tovább csökkent a regisztrált álláskeresők létszáma tavaly áprilishoz képest

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) adatai alapján még egyszer sem volt olyan alacsony a regisztrált álláskeresők száma áprilisban, mint... Teljes cikk