kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

Mit ne vegyünk fel állásinterjúra? - 1. rész

Egy állásinterjúra nem elég felkészülni önéletrajzunkkal, bizonyítványaink másolatával. Az sem elég, ha tökéletesen válaszolunk a feltett kérdésekre, frappánsan reagálunk egy-egy szituációs gyakorlatra, esetleg még a non-verbális jelzéseinkre is figyelünk. Fel kell készülnünk a ruhatárunkkal is.

images

Interjúztató lévén nap, mint nap szembesülök elképesztő ruhakölteményekkel, vagy ellenkezőleg, szinte még ruhának sem mondható darabokkal. És ez nem csak a pályakezdőkre igaz, vagy éppen azokra, akik esetleg már évtizedek óta nem jártak állásinterjún. Úgy tűnik, ez független kortól, nemtől, beosztástól, sőt akár az anyagi helyzettől is.

Egy asszisztensi pozícióra érkező 20 éves hölgy finom stílusú blúzával, sikkes, ugyanakkor diszkrét szoknyájával és egyszerű, ízléses kiegészítőivel támasztotta alá mondanivalója hitelességét. Öltözékével elérte azt a plusz a hatást, vagy inkább adott egyfajta megerősítést személyiségére vonatkozóan, amire már önéletrajzából, kommunikációja és viselkedésének együtteséből következtethettem. Ez azonban elég ritka példa, és ilyen 'vizuális élményben' sajnos nincs sokszor részem.

Elrettentő esetekből annál inkább. Kezdjük a 'legjobbakkal': strandpapucsból kikandikáló kék lábujjkörmök; farmersort; csőtop miniszoknyával; fehér blúz sötét melltartóval; átlátszó fehér nadrág, alatta jól látható tanga bugyival; lyukacsos póló, izompóló; kopott bőrkabát vagy bőrnadrág (esetleg a kettő együtt); mackónadrág (bőrcipővel!); baseballsapka (ami az interjú alatt egyszer sem került le a kobakról); köldökpiercing (teljes rálátásban); szandál zoknival; acélbetétes bakancs; westerncsizma; sportcipő; válltöméses 80-as évek stílusú selyeming; szegecses öv.

Hangsúlyozom, hogy nem a ruha teszi a sikeres pályázót. De egy képet közöl róla az interjú első percétől az utolsóig. Hiszen gondoljuk csak át, miért is jön el hozzánk? Azért, hogy meggyőzzön minket arról, hogy ő a legjobb arra a pozícióra, a legkiemelkedőbb mindenki közül.

Gondolkozzunk egy marketingszakember fejével! Tegyük fel magunknak a kérdést: Hogyan adhatjuk el magunkat a legjobban? Mivel (miben!) lehetünk hitelesek? Mivel járulhatunk hozzá, hogy az interjúztatóban létrehozzuk azt az érzést, amely segíti őt abban, hogy egy második fordulóra is behívjon?

Kezdjünk el foglalkozni saját márkánk építésével! De hogyan fogjunk hozzá? Melyek az első lépések? Ezt mutatom be a következő részben.

Hajnal Mónika
HR tanácsadó, Pannon-Work Zrt.




  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek