Miért és hogyan képezzük a munkatársakat? Fókuszban a HR-képzési piac HR-es szemmel
Az üzleti siker és fejlődés motorja a munkatársak, köztük a HR munkatársak hatékony képzése. Hogyan mérlegeljünk, hogyan válasszunk? – HR munkatársak, így választotok ti.
Annak érdekében, hogy a képzésekből a legtöbbet hozhassuk ki, meg kell győződnünk arról, hogy a képzési program kapcsolódik-e az üzleti célokhoz és stratégiához. Az is fontos, hogy ezzel a programmal teljesülnek-e az alkalmazottak elvárásai. Nem mellékes természetesen az sem, hogy összpontosít-e a meglévő feladatok hatékonyabb, illetve magasabb színvonalú teljesítésére, esetleg új munkakör betöltésére. Sok esetben a munkatársak még akár a napi munkájuk során is érzékelik a fontos készségek, ismeretek hiányát. Ahhoz pedig, hogy elérjük a várt célokat fontos a megfelelő kiválasztás.
A képzési igények felmérése keretében fontos meghatározni, hogy az üzleti igényekhez milyen képzés szükséges, és hol vannak hiányosságok a munkatársak készségeiben és ismereteiben. A rendszeres felmérés segít megőrizni az összhangot az üzleti fejlődés és a képzési szükségletek között.
Ezt követően az információk alapján meghatározható a munkatársak jelenlegi készség és ismeretszintje, az üzleti fejlődéshez szükséges szint és a kettő között jelenleg meglévő eltérés.
Csak ezen a bázison válhat megalapozottá a hiányosságok megszüntetéséhez szükséges képzések, tréningek meghatározása, kiválasztása és tervezése valamint ezek költsége, megtérülése.
HR-képzések HR-es szemmel
Képzések, köztük HR-képzések szervezésével foglalkozó cégként legfontosabb célunknak tartjuk a képzéshatékonyság, ezzel együtt pedig az ügyfélelégedettségi szint folyamatos növelését. Éppen ezért készítettünk egy felmérést, melyben a HR-képzések kiválasztásának szempontjairól, a döntést elősegítő információkról, a résztvevők tapasztalatairól és véleményéről kérdeztük a HR-munkatársakat.
Így választanak a HR-esek
Arra a kérdésre, hogy mi a legmeghatározóbb információ egy képzés kiválasztásakor, a választ adók 86százaléka a képzés témájának újszerűségét, 55 százaléka az előadó személyét jelölte meg. Kevésbé esett latba akár a helyszín vagy az oktatóterem (12 százalék), de még a weboldal minősége (csupán 26 százalék), informativitása és esetleges ismerősök, munkatársak ajánlása is csak mérsékelten meghatározó (37százalék). Meghatározónak találták viszont az árat, kedvezményeket (41 százalék) és a saját korábbi tapasztalatokat (39 százalék).
Érdekes volt, hogy a képzést szervező cég neve csak 31 százalékban befolyásolta a képzés kiválasztását.
A fentiekkel összecsengett a válaszolók azon véleménye, miszerint a weboldalakon található információk közül a tematika (90 százalék), illetve a képzés leírása (55 százalék), valamint az oktató bemutatása (55 százalék) jóval hangsúlyosabb, mint akár más hallgatók véleménye (26 százalék). Ez utóbbi akár azt is tükrözheti, hogy a képzésen részt venni szándékozó szakember által nem ismert résztvevők visszajelzése nem teljes körű, kiválogatottsága miatt nem feltétlenül megbízhatóan reprezentálhatja számára a tényleges minőséget.
Az online tájékozódás
Annak ellenére, hogy a képzés kiválasztásánál nem tüntették fel meghatározó tényezőként a weboldal egészéről kialakult benyomást (16 százalék), mégis a válaszolók 59 százaléka számolt be arról, hogy előfordult már vele olyan, hogy azért nem jelentkezett egy HR-képzésre, mert a képzés weboldala nem nyerte el a tetszését. Habár a válaszadók többsége állította, hogy általánosságban elégedett a weboldalakon található tájékoztatással, mégis csak 16 százalékuk találta teljesen megfelelőnek. Van tehát hova fejlődni a képző cégeknek.
A hazai HR-képzési piac megítélése
A válaszolók több mint fele (57 százalék) értékelte jóra a hazai HR-képzési kínálatot, viszont szinte senki nem volt maximálisan elégedett a választékkal.
Jó hír a minőségi képzéseket nyújtó cégek számára, hogy a résztvevők amennyiben elégedettek egy képzéssel, szinte mindegyikőjük, 96 százalék (!) szívesen ajánlja is azt kollégáinak, ismerőseinek. Más kérdés, hogy mint tudjuk, csak 37 százalékban befolyásoló hatású az ismerősök ajánlása.
A válaszadók alapvető elvárása tehát, hogy a pénzükért és drága idejükben olyan értéket kapjanak, ami az előzetes ígéretnek – mind tematikájában, mind programjában – megfelel, hogy hiteles, gyakorlati és gyakorlott előadó oktasson, és hogy a képzés alkalmazkodjon a résztvevőkhöz.
Egy ilyen felmérés talán legjelentősebb tanulsága a képzők és a képzést igénybe vevők számára, hogy nagyon fontos a korrekt tájékoztatás és a maximális alkalmazkodás a résztvevőkhöz, hiszen a színvonal állandó, folyamatos fejlesztése nélkül semmilyen tréning, képzés nem éri el eredeti, valódi célját.
A Sämling Kft. folyamatosan törekszik a képzéseinek kialakítása során a felmérés tanulságainak gyakorlati beépítésére, így mai és leendő HR-esek igényeinek megfelelni szándékozó képzések széles kínálatát nyújtja – a kezdőtől a gyakorló szakemberig, az általános témáktól az egészen speciálisig.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
A teljesítményértékelés a legtöbb vállalat számára alapvető folyamat. Azonban a digitalizáció terjedésével, egyre nagyobb népszerűségnek... Teljes cikk
Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk
Olvasási idő: 3 perc - Szerző: Szabó Dorina. Teljes cikk
- A mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokkal ismerkedhetnek a Pécsi Tudományegyetem hallgatói 1 hete
- Matematikával folytatódott az írásbeli érettségi 2 hete
- Bódis László: a doktori képzés kulcsfontosságú az innovációban 2 hete
- Jogalkotási mulasztás a munkavédelemben - jönnek a keleti-ázsiai munkakörülmények? 2 hete
- Új, innovatív kezdeményezés - Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler 2 hete
- Utcára vonultak a pedagógusok Brüsszelben 3 hete
- Újabb kétszázezer diák kap notebookot az államtól 4 hete
- Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben? 1 hónapja
- Balogh Levente: általában a kitűnő tanulókból lesznek a menedzserek, a 3-as 4-es tanulókból a vállalkozók 1 hónapja
- Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben? 1 hónapja
- Egyeztetés kezdődött az állami fenntartású egyetemek bérfejlesztéséről 1 hónapja