kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Mely területeken fejlődtek leginkább a magyarországi nagyvállalatok?

Az érintettekkel folytatott közvetlen kommunikáció terén elért teljesítmény javult legnagyobb mértékben 2009-hez képest a CSR 24/7 Rating idei eredményei szerint. Mind a hét dimenzióban, köztük az emberi erőforrások kezelésében, legalább öt százalékpontos fejlődés volt tapasztalható - olvasható sajtóközleményükben.

Egyre több vállalat tartja fontosnak az érintettjeivel folytatott egyenrangú párbeszédet és az ez irányú tevékenységéről folytatott kommunikációt.

A B&P Braun & Partners Magyarország 2010-ben, 2009 után második alkalommal értékelte a legnagyobb árbevétellel rendelkező magyarországi vállalatokat a CSR 24/7 Rating felmérés keretében. Ez a marketing stratégiai tanácsadó cég által készített ötödik hazai CSR rangsor.

A saját fejlesztésű módszertanon alapuló felmérés a 2006 és 2008 között elkészített Accountability Rating Hungary utóda. A CSR 24/7 Rating elveiben hasonlít a korábbi nemzetközi licencre, azonban jobban igazodik a regionális sajátosságokhoz.

A Global Reporting Initiative és az ENSZ Globális Megállapodás irányelvei alapján kialakított kutatás eredményei azt mutatják meg, hogy Magyarország, valamint a régió más vállalatai (Ausztria, Lengyelország, Románia) milyen mértékben teszik közzé érintettjeik számára a társadalmilag felelős működésükről szóló információkat honlapjukon.

A cégeket hét szempont mentén értékelik: átláthatóság, vállalatirányítás, érintetti kapcsolatok, környezeti felelősségvállalás, gazdasági felelősségvállalás, társadalom és emberi erőforrások kezelése.

A dimenziók közül legnagyobb mértékben az érintett kapcsolatok terén mutatott teljesítmény javult az idei eredmények szerint, a huszonöt vizsgált magyarországi cég átlagos eredménye az előző évi duplájára, 22 százalékról 47 százalékra nőtt. Ennek oka az lehet, hogy egyre több vállalat ismeri fel a különböző érintettjeivel folytatott egyenrangú párbeszéd jelentőségét, ennek következtében pedig egyre többet kommunikálnak ez irányú tevékenységükről is.

A gazdasági válság hatására valószínűleg még nagyobb figyelmet fordítanak majd a cégek erre a területre, hogy visszanyerjék érintettjeik bizalmát.

A nagymértékű teljesítményjavulás eredményeképpen a transzparenciát követően az érintett kapcsolatok esetében volt a legjobb a vizsgált cégek eredménye.

Összességében elmondható, hogy mind a hét dimenzióban legalább öt százalékpontos fejlődés volt tapasztalható, amely igazolja a hazai nagyvállalatok folyamatos fejlődését és a felelős működés, valamint az ezt bemutató kommunikáció növekvő jelentőségét a cégek stratégiájában és mindennapi működésében.

A regionális eredmények azt mutatják, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén vezető magyarországi cégek felveszik a versenyt közép-kelet-európai versenytársaikkal. A Magyar Telekom Távközlési Nyrt. és a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. teljesítménye megközelíti az osztrák OMV AG-ét és felülmúlja a legnagyobb lengyel és román vállalatok eredményét - mondta el Braun Róbert, a B&P Braun & Partners résztulajdonosa a közlemény szerint.
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ez a tíz legfontosabb motivációs tényező a dolgozók szerint

A fizetés egyértelműen fontos motiváció a munkavállalók szerint, de más fontos tényezők is közrejátszanak abban, hogy a dolgozók jól érzik-e... Teljes cikk

Mennyire érinti a menopauzás nőket a munkahelyi diszkrimináció az emberek szerint?

A 16-24 éves korcsoport a legbiztosabb benne, hogy a menopauzás női dolgozóknak hátrányos megkülönböztetéssel kell szembenézniük. Teljes cikk

Újra módosult a megváltozott munkaképességű emberekre vonatkozó minősítés szabályzata

Újra módosult a megváltozott munkaképességű emberekre vonatkozó rehabilitációs minősítés szabályzata. Ez további bizonytalanságot és jogi... Teljes cikk