Mely területeken fejlődtek leginkább a magyarországi nagyvállalatok?
Az érintettekkel folytatott közvetlen kommunikáció terén elért teljesítmény javult legnagyobb mértékben 2009-hez képest a CSR 24/7 Rating idei eredményei szerint. Mind a hét dimenzióban, köztük az emberi erőforrások kezelésében, legalább öt százalékpontos fejlődés volt tapasztalható - olvasható sajtóközleményükben.
A B&P Braun & Partners Magyarország 2010-ben, 2009 után második alkalommal értékelte a legnagyobb árbevétellel rendelkező magyarországi vállalatokat a CSR 24/7 Rating felmérés keretében. Ez a marketing stratégiai tanácsadó cég által készített ötödik hazai CSR rangsor.
A saját fejlesztésű módszertanon alapuló felmérés a 2006 és 2008 között elkészített Accountability Rating Hungary utóda. A CSR 24/7 Rating elveiben hasonlít a korábbi nemzetközi licencre, azonban jobban igazodik a regionális sajátosságokhoz.
A Global Reporting Initiative és az ENSZ Globális Megállapodás irányelvei alapján kialakított kutatás eredményei azt mutatják meg, hogy Magyarország, valamint a régió más vállalatai (Ausztria, Lengyelország, Románia) milyen mértékben teszik közzé érintettjeik számára a társadalmilag felelős működésükről szóló információkat honlapjukon.
A cégeket hét szempont mentén értékelik: átláthatóság, vállalatirányítás, érintetti kapcsolatok, környezeti felelősségvállalás, gazdasági felelősségvállalás, társadalom és emberi erőforrások kezelése.
A dimenziók közül legnagyobb mértékben az érintett kapcsolatok terén mutatott teljesítmény javult az idei eredmények szerint, a huszonöt vizsgált magyarországi cég átlagos eredménye az előző évi duplájára, 22 százalékról 47 százalékra nőtt. Ennek oka az lehet, hogy egyre több vállalat ismeri fel a különböző érintettjeivel folytatott egyenrangú párbeszéd jelentőségét, ennek következtében pedig egyre többet kommunikálnak ez irányú tevékenységükről is.
A gazdasági válság hatására valószínűleg még nagyobb figyelmet fordítanak majd a cégek erre a területre, hogy visszanyerjék érintettjeik bizalmát.
A nagymértékű teljesítményjavulás eredményeképpen a transzparenciát követően az érintett kapcsolatok esetében volt a legjobb a vizsgált cégek eredménye.
Összességében elmondható, hogy mind a hét dimenzióban legalább öt százalékpontos fejlődés volt tapasztalható, amely igazolja a hazai nagyvállalatok folyamatos fejlődését és a felelős működés, valamint az ezt bemutató kommunikáció növekvő jelentőségét a cégek stratégiájában és mindennapi működésében.
A regionális eredmények azt mutatják, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén vezető magyarországi cégek felveszik a versenyt közép-kelet-európai versenytársaikkal. A Magyar Telekom Távközlési Nyrt. és a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. teljesítménye megközelíti az osztrák OMV AG-ét és felülmúlja a legnagyobb lengyel és román vállalatok eredményét - mondta el Braun Róbert, a B&P Braun & Partners résztulajdonosa a közlemény szerint.
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
A fizetés egyértelműen fontos motiváció a munkavállalók szerint, de más fontos tényezők is közrejátszanak abban, hogy a dolgozók jól érzik-e... Teljes cikk
A 16-24 éves korcsoport a legbiztosabb benne, hogy a menopauzás női dolgozóknak hátrányos megkülönböztetéssel kell szembenézniük. Teljes cikk
Újra módosult a megváltozott munkaképességű emberekre vonatkozó rehabilitációs minősítés szabályzata. Ez további bizonytalanságot és jogi... Teljes cikk
- A nagyvállalatoknál csaknem kétszer annyi pénzt keresnek a dolgozók, mint a legkisebbeknél 13 hónapja
- A nagyobb cégek körében nőtt az innovációt végrehajtók száma 1 éve
- Mennyit keres évente egy amerikai csúcsmenedzser? 1 éve
- Milyen nehézségekre számítanak a nagyvállalatok? 1 éve
- Környezettudatosabbak a nagyvállalatok, mint a kis cégek 2 éve
- Százmilliárd forint forrásra pályázhatnak a magyar vállalkozások 3 éve
- Új kommunikációs vezető érkezik a Heineken Hungáriához 3 éve
- Élelmiszerfelajánlásokkal segítik a rászoruló családokat a nagyvállalatok 3 éve
- Covid-üzemmód a munkahelyeken: Elmű, Telekom, Posta, SAP, Richter 3 éve
- Miért rémes a home office? 4 éve
- Cégek tízezrei dőlhetnek be Magyarországon heteken belül 4 éve